וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: חושדים שסין אחראית לגל מתקפות סייבר נגדנו

20.6.2020 / 16:04

גורמים במדינה אמרו כי החשד נופל על בייג'ינג, לאור היקף ואופי התקיפות הממוקדות בממשל, גופים פוליטיים ותשתיות בחודשים האחרונים. רה"מ אמר כי "גורם מדינתי מתוחכם" אחראי לכך, אך לא ציין מי. בבייג'ינג, שיחסיה עם קנברה מתוחים סביב שורת סוגיות, מכחישים

רויטרס

(בווידאו: אוסטרליה תחשוף את מכתבי מלכת בריטניה שקדמו לפיטורי רה"מ בשנות ה-70)

אוסטרליה רואה בסין את החשודה המרכזית בשורת מתקפות סייבר שתדירותן גברה בחודשים האחרונים - כך אמרו אתמול (שישי) שלושה גורמים המעורים בדיוני הממשלה. זאת אחרי שראש הממשלה סקוט מוריסון אמר כי "גורם מדינתי מתוחכם" השקיע חודשים רבים בניסיון לפרוץ את לכל מערכי הממשלה, גופים פוליטיים, ספקי שירותים חיוניים ומפעילי תשתיות קריטיות. מוריסון אמר לעיתונאים,

"אנו יודעים שמדובר בשחקן מדינתי מתוחכם בתחום הסייבר בגלל ההיקף ואופי המתקפה", אמר אתמול מוריסון לכתבים, אך סירב לומר באיזו מדינה אוסטרליה חושדת. ואולם, שלושה מקורות שתודרכו בנושא אמרו לרויטרס כי אוסטרליה סבורה שסין אחראית.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בתדרוך לכתבים, 28 בפברואר 2020. רויטרס
"יודעים שמדובר בשחקן מדינתי מתוחכם בתחום הסייבר ". מוריסון בתדרוך לכתבים/רויטרס

"יש לנו ביטחון ברמה גבוהה שסין עומדת מאחורי המתקפה", אמר אחד הגורמים, שביקש להישאר בעילום שם מכיוון שהוא לא היה מורשה לדבר עם התקשורת.

דובר משרד החוץ של סין הכחיש כי בייג'ינג מעורבת במתקפות הסייבר ואמר כי היא "מתנגדת בתוקף לכל לתקיפות סייבר על כל צורותיהן".

המודיעין האוסטרלי מצא קווי דמיון בין המתקפות האחרונות למתקפת סייבר על הפרלמנט ועל שלוש המפלגות הפוליטיות הגדולות במדינה במרץ אשתקד. בשנה שעברה דיווחה רויטרס כי אוסטרליה הגיעה בשקט למסקנה שסין אחראית למתקפת הסייבר ההיא, אך היא מעולם לא חשפה בפומבי את מקור התקיפה ההיא, וסין הכחישה שהיא אחראית גם אז.

בדומה למתקפה בשנה שעברה, סוכנות ביון הסייבר המרכזית של אוסטרליה אמרה אתמול כי חקירתה לא מצאה שום הוכחה לכך שהתוקפים ניסו "לשבש או להרוס" את הרשת המארחת אחרי שחדרו אליה.

מוריסון אמר כי הוא שוחח על הנושא עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביום חמישי, כשגם מדינות בעלות ברית אחרות קיבלו תדרוכים על מתקפות הסייבר.שרת ההגנה לינדה ריינולדס אמרה כי לא נראה שנגנבו פרטים אישיים בהיקף נרחב, אך היא הפצירה בגולשים לעדכן את שירותי הרשת או המייל שלהם לשדרג את אמצעי האימות.

עוד בוואלה!

אוסטרליה תחשוף את מכתבי מלכת בריטניה שקדמו לפיטורי רה"מ בשנות ה-70

לכתבה המלאה

גורם ממשלתי באוסטרליה אמר כי ההצהרה הפומבית של מוריסון הייתה ניסיון להזהיר יעדים פוטנציאליים.

אוסטרליה, בעלת ברית ביטחונית של ארצות הברית, חווה משבר ביחסיה עם סין, שותפת הסחר הגדולה ביותר שלה, אחרי שהחלה לקדם חקירה בינלאומית סביב המקור של נגיף הקורונה והתפשטותו.

סין הטילה לאחרונה מכסים על יבוא שעורה מאוסטרליה, השהתה יבוא של חלק ממוצרי הבשר והזהירה סטודנטים ואזרחים שלה מפני נסיעה למדינה, בטענה לגזענות נגדם. הסחר הבילטרלי בין המדינות הגיע בשנה שעברה ל-235 מיליארד דולר אוסטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully