וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקור מקפיא: בן 14 בעל צרכים מיוחדים שרד יומיים על הר באוסטרליה

וויליאם קאלגהאן, אוטיסט שאינו יכול לדבר, אבד למשפחתו בעת טיול בוויקטוריה. משפחתו חששה שמאמצי החילוץ ייפגעו מחוסר יכולתו לתקשר, אך הוא נמצא בריא ושלם - וללא נעליים. לא ידוע איך שרד, אך המשטרה ביקשה מהתושבים לפזר מזון אהוב כדי להסב את תשומת לבו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נער אוסטרלי בן 14 שנעדר במשך שני לילות בזמן טיול משפחתי נמצא היום (רביעי) בריא ושלם אחרי ששרד את הקור המקפיא. וויליאם קאלגהאן, אוטיסט שאינו יכול לדבר, נעדר בזמן שהמשפחה צעדה למרגלות הר דיסאפויטמנט בוויקטוריה ביום שני.

משפחתו דאגה שחוסר יכולתו לתקשר עשוי לפגוע במאמצי החיפוש, אך הנער אותר ליד פסגת ההר. המחלצים אמרו כי וויליאם נמצא במרחק של עשר דקות משביל מיוער, כשהוא ללא נעליים. לא ברור אם הוא אכל, שתה או מצא מקלט בהר, המרוחק 80 ק"מ מצפון למלבורן. הטמפרטורות באזור היו קרובות לאפס במהלך שני הלילות שבהם נעדר.

וויליאם קאלגהאן, הסובל מאוטיזם לאחר הימצאו אחרי שאבד במהלך טיול משפחתי בויקטוריה אחת משש המדינות המרכיבות את אוסטרליה 10 ביוני 2020. רויטרס
"אני לא יכולה לדמיין מה הוא הרגיש ועבר". וויליאם אחרי שאותר, היום/רויטרס

מפקדת משטרת ויקטוריה, כריסטין לאלור, אמרה כי נראה שהוא "בסדר בצורה יוצאת דופן, ביחס לזמן שהוא היה שם בחוץ". היא סיפרה לכתבים שהוא נלקח לבית חולים לצורך בדיקות. "הוא מודע, חם, אוכל, שותה ואפילו ביקש מקדונלדס", הוסיפה.

אמו של וויליאם, פני, הודתה למתנדבים ולשוטרים. "אני לא יכולה לדמיין מה הוא הרגיש ועבר, ואני רק אסירת תודה וכל כך משוחררת", סיפרה לכתבים.

המשטרה ביקשה מהתושבים המקומיים להניח גבינה, חמאת בוטנים ומאכלים אחרים בניסיון למשוך את תשומת לבו. היא גם עודדה אותם לנגן שיר שהוא מחבב, וארגון יעוץ לאוטיזם שיבח את הרשויות.
"אנחנו באמת צריכים לסגל את עצמו לצרכים של אנשים אוטיסטים מאשר לצפות מהם להתנהג כמונו", אמרה פיונה שארקיי, מנכ"ל ארגון Amaze.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully