וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור מאות אלפי אירו: קולונל אוסטרי הורשע בריגול לרוסיה במשך 25 שנה

10.6.2020 / 10:43

הבכיר בן ה-71, ששמו לא נחשף, העביר מידע לשירות הביון הצבאי של רוסיה, ונידון לשלוש שנות מאסר. עם זאת, הוא שוחרר אחרי שריצה חצי מהזמן, ובית המשפט הקל בעונשו בשל גילו וההודאה שלו

צבא אוסטריה בסיוע כוחות משטרה בגבול עם סלובניה  26 ביוני 2018. AP
הפרשה הסבה מבוכה לווינה. כוחות צבא ומשטרה בגבול עם סלובניה, 2018/AP

בית משפט אוסטרי הרשיע אתמול (שלישי) קולונל בדימוס בריגול לרוסיה במשך רבע מאה, אך גזר עליו שלוש שנות מאסר בלבד ושחרר אותו אחרי שריצה מחצית מהעונש. עורך דינו אמר כי הקצין הבכיר בן ה-71, ששמו לא נחשף ושמשפטו בעיר זלצבורג נערך מאחורי דלתיים סגורות מטעמי ביטחון לאומי, הכחיש כי מסר מידע סודי, אך הודה בהסבר על חומרים ממקורות גלויים "כמו כתב זר".

עם תחילת המשפט בחודש מרץ, התובעים אמרו כי במהלך 25 שנה לפחות שבהן שימש מרגל של הודיעין הצבאי הרוסי GRU, שעמו בא לראשונה במגע במהלך משימה זרה ב-1987, הוא קיבל מאות אלפי אירו. הוא הורשע ב"בגידה בסודות המדינה", בעבודה או בעזרה ל"ארגון מודיעין זר לרעת אוסטריה" ו"העברה מודעת של סוד צבאי". העונש המקסימלי על עבירות אלו הוא עשר שנות מאסר, אך בית המשפט התחשב בכך שהוא "הכיר בעובדות, גילו המתקדם והמחסור בהרשעות קודמות" כדי להקל על עונשו.

דובר מטעם בית המשפט אמר כי השופטים הגיעו למסקנה ולפיה "הנאשם אינו מהווה עוד איום".

המקרה הביך את אוסטריה הניטרלית, שתחת הקנצלר השמרני סבסטיאן קורץ היא אחת מבעלות בריתה הקרובןת ביותר של רוסיה באיחוד האירופי, בניסיון לשמש גשר בין מזרח ומערב. אוסטריה הייתה במיעוט מקרב המדינות באיחוד שלא גירשה אף דיפלומט רוסי משטחה בתגובה להרעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו. לונדון האשימה את מוסקבה באחריות, אך רוסיה מכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully