וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצלילי המוסיקה: הריקוד של פוטין בחתונת שרת החוץ של אוסטריה

18.8.2018 / 19:28

בדרך להיפגש עם מרקל בברלין, עצר נשיא רוסיה כדי להשתתף באירוע של קארין קניסל, שמונתה לתפקיד על ידי מפלגת החירות האוסטרית. באופוזיציה התלהבו פחות מההזמנה של פוטין בתקופה של מתיחות בין המערב למוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רקד עם שרת החוץ של אוסטריה קארין קניסל במהלך טקס חתונתה שהתקיים היום (שבת), בעוד שבאופוזיציה ביקרו את הזמנתו של פוטין לאירוע וראו בה פגיעה בעמדה המאוחדת של המערב נגד מוסקבה.

פוטין העניק לשרת החוץ פרחים עם הגעתו, ופיזז איתה לקול תזמורת קוזאקית שהתלוותה אליו לאירוע שהתקיים במחוז שטיריה, שבדרום המדינה. משום הוא ימשיך לפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. קניסל, בת 53, הייתה לבושה בשמלה המסורתית "דירנדל" והיא נראה מחויכת במהלך שיחותיה עם פוטין, שהקשיב לה בתשומת לב רבה. היא נישאה ליזם וולפגנג מיילינגר.

הזמנתו של פוטין לחתונה הפתיעה רבים, הן בווינה והן במוסקבה, במיוחד מאחר שלא דווח לפני כן על יחסים קרובים במיוחד בין קניסל, מומחית למזרח התיכון ללא שיוך פוליטי, לבין פוטין. עם זאת, היא מונתה לתפקיד על ידי מפלגת החירות מהימין הקיצוני, שמקיימת קשרים עם מפלגתו של פוטין ותומכת בהסרת הסנקציות המערביות מעל רוסיה.

נשיא רוסיה פוטין רוקד עם שרת החוץ של אוסטריה במהלך חתונתה, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
לווה על ידי תזמורת קוזאקית. פוטין וקניסל, היום/רויטרס

בחתונה השתתף מנהיג מפלגת החירות וסגן הקנצלר, היינץ-כריסטיאן שטראסה, וכן הקנצלר ומנהיג המפלגה השמרנית סבסטיאן קורץ. קורץ הבהיר לא אחת כי וינה עודנה מחויבת למדיניות של האיחוד, אם כי הוא וחברי מפלגתו מציינים כי אוסטריה היא ניטרלית באופן מסורתי ובעלת יחסים קרובים לרוסיה.

אוסטריה גם לא הצטרפה לרבות ממדינות המערב שגירשו דיפלומטים רוסים אחרי הרעלת המרגל לשעבר בבריטניה. מוסקבה מכחישה מעורבות בכך.

פוטין ביקר באוסטריה גם ביוני, במהלך מסעו הראשון למדינה מערבית מאז שזכה בבחירות בחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully