וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: קצין בכיר לשעבר ריגל במשך עשורים לטובת רוסיה

9.11.2018 / 13:12

וינה, בעלת בריתו הקרובה ביותר של פוטין באיחוד, חשפה פרשת ריגול חדשה שמאיימת לבודד את הקרמלין עוד יותר וביטלה את ביקורה המתוכנן של שרת החוץ במוסקבה. לברוב: מופתעים מהטענות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע היום (שישי) כי הרשויות סבורות שקצין בכיר בצבא שלאחרונה פרש מתפקידו ריגל עבור רוסיה במשך כמה עשורים. בעקבות זאת, שרת החוץ האוסטרית ביטלה ביקור מתוכנן במוסקבה, ושגריר רוסיה באוסטריה זומן לשיחה. בתגובה, אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי הוא "מופתע באופן לא חיובי" מהטענות.

הפרשה מצטרפת לשורת פרשות ריגול של רוסיה שנחשפו לאחרונה באירופה והעיבו על היחסים שלה עם המערב. אוסטריה נחשבת לבעלת בריתה הקרובה ביותר באיחוד האירופי החרד מפני התוקפנות הרוסית ביבשת, והיא הייתה אחת המדינות הבודדות שלא גירשה דיפלומטים רוסים אחרי הרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל בבריטניה. לונדון האשימה בכך את מוסקבה, שהכחישה את מעורבותה.

לקריאה נוספת
לצלילי המוסיקה: הריקוד של פוטין בחתונת שרת החוץ של אוסטריה

נשיא רוסיה פוטין רוקד עם שרת החוץ של אוסטריה במהלך חתונתה, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
משבר ביחסים. פוטין רוקד עם שרת החוץ האוסטרית בחתונתה באוגוסט/רויטרס

וינה היא מרכז דיפלומטי מרכזי המארח גורמים זרים רבים והיא שימשה גם בתקופת המלחמה הקרה גורם מתווך בין המערב למזרח. עם זאת, נראה שקורץ, שנפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוגוסט פעמיים מאז הרעלת סקריפל, מקשיח את הטון שלו נגד מוסקבה.

הוא אמר לכתבים כי "אם החשד יאומת, מקרים כאלו לא משפרים את היחסים בין רוסיה לאיחוד האירופי". הוא לא ציין את שמו של הקצין, בדרגת קולונל, שנחקר על ידי הרשויות. "אנחנו דורשים שקיפות מצד רוסיה", אמר הקנצלר. הוא ככל הנראה התייחס לסיכול ניסיון של מרגלים רוסים לפרוץ למחשבי הארגון למניעת הפצת נשק כימי בזמן חקירת הרעלת סקריפל.

הולנד, שחשפה את המקרה בשטחה, ומדינות מערביות נוספות גינו בחודש שעבר את רוסיה על כך שהיא מנהלת קמפיין סייבר גלובלי, טענות שאותן מכחישה מוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ במסיבת עיתונאים בקוסובו, 6 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
מקשיח את הטון נגד רוסיה. קורץ, שלישי/AP, אי-פי

שרת החוץ קרין קניסל, חברת מפלגת החירות הפרו-רוסית השותפה לקואליציה עם השמרנים של קורץ, ביטלה את ביקורה המתוכנן במוסקבה וזימנה את הנציג הרוסי הבכיר בווינה לשיחת הבהרה. באוגוסט היא הזמינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחתונתה, חרף התנגדות האופוזיציה האוסטרית שראתה בכך פגיעה במדיניות של האיחוד. לפי דיווחים ברוסיה, מוסקבה זימנה מצדה את השגריר האוסטרי לשיחת הבהרה.

שר ההגנה מריו קונסק, שדיבר לצדו של קורץ, אמר כי לא ידוע אם מדובר במקרה מבודד. לדבריו, אוסטריה קיבלה מידע לגבי הקצין משירות ביון של בעלת ברית. בין הנושאים שבהם עסק אותו קולונל היו מערכות נשק והגירה לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully