וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: גולש בן 60 נהרג על ידי כריש באורך שלושה מטר

7.6.2020 / 22:30

גולשים אחרים ניסו להציל את חייו והדפו את הכריש, אך פציעתו הייתה קשה והוא מת בחוף במדינת ניו סאות'-וויילס. הוא השלישי שנהרג השנה באוסטרליה בתקיפות כריש, שלמרות זאת נחשבות לחריגות

בפעם השלישית השנה: גולש בן 60 נהרג בתקיפת כריש באוסטרליה/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כריש באורך שלושה מטר תקף והרג גולש בן 60 מאוסטרליה לחופיה הצפוניים של מדינת ניו סאות'-וויילס - כך אמרה היום (ראשון) המשטרה המקומית. כמה גולשים ניסו לסייע לבן ה-60, תושב קווינסלנד, ונאבקו בכריש לפני שמשכו את הגולש לחוף בסולט ביץ', מרחק של 800 ק"מ מצפון לסידני. "הוא קיבל טיפול בפציעות חמורות ברגלו השמאלית, אולם הוא מת במקום", מסרה המשטרה.

"זה היה מאוד הירואי מצד האנשים להביאו לחוף", אמר הפראמדיק טרי סאוואג', "אך לצערי לא היה שום דבר שיכולנו לעשות".

על פי נתונים רשמיים, זהו מקרה המוות השלישי מסוגו השנה באוסטרליה, שחופיה לאוקיינוסים מושכים גולשים מרחבי העולם. באפריל האחרון נהרג סייר בן 23, גם הוא מקווינסלנד, מתקיפת כריש על שונית המחסום הגדולה, ובינואר השנה נהרג צוללן בן 57 מתקיפת כריש במערב אוסטרליה. בשנה שעברה לא נרשמו מקרי מוות בכלל.

מציאת הכריש בחופי ניו סאות' ויילס, אוסטרליה שהביא למותו של  בן 60. -, אתר רשמי
מציאת הכריש בחופי ניו סאות'-וויילס, היום/אתר רשמי, -
פינוי של גולש שנהרג בתקיפת כריש לחופי אוסטרליה, 7 ביוני 2020. רויטרס
פינוי הגולש בן ה-60 לאחר תקיפת הכריש, היום/רויטרס

כרישים לבנים אמורים להיות פעילים באזור בתקופה זו של השנה, על אף שמקרי מוות מהיתקלות עמם הם נדירים באוסטרליה. אולם, נרשמו בה כמה מתקפות מצד כרישים ללא התגרות מצד בני אדם.

עיתון ה"סידני מורנינג הראלד" אמר כי למרות ששוטרים חמושים נפרשו על סירות בכדי לאתר את הכריש, הם לא הצליחו להרוג אותו, והוא עזב את האזור כמה שעות לאחר מכן. באוסטרליה מורשית המשטרה להרוג כרישים תוקפניים הנחשבים כאיום לחיי בני האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully