וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אוסטרליה סוערת: תיעוד מעצר אלים של נער אבוריג'יני מעורר זעם

הסרטון, שהפך לוויראלי, מתאר כיצד שוטר בפרבר של סידני בועט בנער בן ה-16 ומפיל אותו לקרקע. הביקורת על היחס המשטרתי לאוסטרלים הילידים שבה השבוע למרכז תשומת הלב הציבורית במדינה, בעקבות המחאה העולמית על רצח ג'ורג' פלויד בארה"ב. השוטר הועמד לדין

עריכה: ניר חן

שוטר אוסטרלי הועמד לדין משמעתי לאחר שצולם כשהוא מפיל נער אבוריג'יני, ומצמיד אותו לקרקע. האירוע שהתרחש בפרבר של העיר סידני, תועד בסרטון שבו נראים השוטר ושני עמיתים שלו, כשהם מחזיקים את הנער. האירוע הסתיים במעצרו של בן ה-16, ששוחרר לאחר מכן. הרשויות מסרו כי הוא בדק בבית החולים, ולאחר מכן שוחרר לביתו.

האירוע הגיע לידיעת הציבור לאחר שהסרטון שותף בפייסבוק והפך לוויראלי. הביקורת על הטיפול המשטרתי באוסטרלים הילידים עלתה השבוע למרכז תשומת הלב הציבורית במדינה, בעקבות המחאה העולמית על הרצח של ג'ורג' פלויד בארצות הברית.

הפגנות תוכננו ברחבי אוסטרליה כהזדהות עם מאבק השחורים בארצות הברית, אך גם במחאה על מצבו של המיעוט האבוריג'יני במדינה - אך הן בוטלו מחשש להפצת נגיף הקורונה. לפי הלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה, האוסטרלים הילידים מהווים כמעט 30% מהאסירים המבוגרים בבתי הכלא, בעוד הם מהווים רק כ-3% מאוכלוסיית המדינה.

מעצר אבוריג'יני בן 16 באוסטרליה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
מעצר בן ה-16/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בסרטון נראים שלושת השוטרים משוחחים עם קבוצת בני נוער. המתבגר שנעצר התחצף לאחד מהם, ולאחר מכן אמרו השוטרים לילד להסתובב, ואז אחד מהם בעט ברגליו של הנער, שבעקבות זאת נפל לאדמה.

לאחר שנפל, הצמידו שלושת השוטרים את הנער לקרקע ועצרו אותו. ממשטרת ניו סאות' ווילס נמסר כי "חקירה של נסיבות המעצר מתבצעת כעת", והוסיפו כי השוטר המעורב בתקרית הועמד לדין משמעתי בזמן שהבדיקה מתבצעת. עוד נמסר כי קצינים בכירים נפגשו לאחרונה עם הקהילה האבוריג'ינית, "ויישארו בקשר איתם במהלך כל התהליך".

עוד בוואלה!

העליון באוסטרליה: לא ניתן לגרש אבוריג'ינים, גם אם אין להם אזרחות

לכתבה המלאה

"הוא היה עם חברים בפארק, אפילו לא במרחק של 100 מטרים מביתו, ולא עשה דבר. המשטרה עצרה אותו ללא כל סיבה", טען בן משפחתו של הנער שליווה אותו לבית החולים סנט וינסנט.

"אנשים התכוונו להפגין נגד התקרית האלימה", הסביר מארגן ההפגנה בפייסבוק. "זה היה אמור להיות הזמן לשמוע את הקולות של האבוריג'ינים, אך בשל אי-וודאות והרצון לשמור על בטיחות בקרב כל המעורבים, החלטנו לבטל את המחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully