וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון באוסטרליה: לא ניתן לגרש אבוריג'ינים, גם אם אין להם אזרחות

11.2.2020 / 13:20

בפסיקה תקדימית נקבע כי שני אזרחים, שלא נולדו במדינה, לא יכולים להיות מגורשים מהמדינה על אף שהחוק מותיר לעשות זאת נגד זרים שהורשעו בפלילים. אחד משני הוריהם בעל רקע ילידי, אך הם מעולם לא הגישו בקשה לאזרחות

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט העליון באוסטרליה קבע היום (שלישי) כי לא ניתן לגרש שני אבוריג'ינים על אף שהם לא נולדו במדינה ומעולם לא הגישו בקשה לאזרחות. זהו פסק דין תקדימי עבור תושביה הילידיים של היבשת.

הממשלה השמרנית באוסטרליה פעלה בחודשים האחרונים לגירוש מאות אזרחים זרים שהורשעו בפלילים, כחלק ממאבק בהגירה שבמסגרתו ניתן גם לבטל את האזרחות האוסטרלית לבעלי אזרחות כפולה. עשרות כבר גורשו מאוסטרליה, לעתים למדינות שאותן עזבו כשהיו עוד ילדים.

הפסיקה נוגעת למקרה של דניאל לאב וברנדן תומס, שנולדו מחוץ לאוסטרליה ואחד מהוריהם היה אבוריג'יני. לשניים היו אשרות שהיית קבע, אך הם מעולם לא הגישו בקשה לאזרחות. אשרות השהייה שלהם בוטלו לאחר שהורשעו ב-2018 בשני תיקים נפרדים על עבירות שעונשן שנת מאסר ומעלה.

הממשלה ביקשה להתייחס אליהם כאל זרים, ולגרש אותם למולדתם בפפואה גינאה החדשה וניו זילנד. עם זאת, בהחלטה, שהתקבלה ברוב של ארבעה מול שלושה, קבע בית המשפט העליון באוסטרליה שיש להתייחס אליהם כאל אזרחים ולכן הם יכולים להישאר. לאב עומד בפני שימוע נפרד כדי לקבוע אם שורשיו אכן ילידיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ביקשו אזרחות. לאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלייר גיבס, עורכת הדין שייצגה את השניים, אמרה לכתבים כי הפסיקה היא "משמעותית עבור האבוריג'ינים האוסטרלים". לדבריו, "התיק הזה לא נוגע לאזרחות. זה נוגע למי שייך לכאן, מיהו אזרח אוסטרלי ומי חלק מהקהילה האוסטרלית. היא קראה לממשלה לשחרר את תומאס, שמוחזק במרכז מעצר כבר יותר משנה בהמתנה לגירוש.

700 אלף אבוריג'ינים חיים באוסטרליה, מתוך 25 מיליון אזרחים, והם נמצאים בתחתית בכמעט כל המדדים החברתיים והכלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully