וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: עשרות קואלות נמצאו מתות ופצועות במטע אקליפטוס

בזמן שאלפי קואלות נספו בשריפות הענק במדינה, נחשף כי בולדוזרים כרתו עצים ועמם חיות הכיס שהושלכו לערמות. התושבים מיואשים: "אוסטרליה, תתביישי. אנחנו צריכים עזרה"

עריכה: עמית שמחה

עשרות קואלות נמצאו מתות או פצועות ביער שנכרת במדינת ויקטוריה, אוסטרליה. עצי האקליפטוס נקצרו מהמטע בחודש דצמבר, ונותרו עוד כמה עצים עומדים בודדים. חלק מחיות הכיס גוועו ברעב, אחרות ככל הנראה נהרגו על ידי דחפורים. כ-80 קואלות הועברו מהמקום לטיפול.

ההרג ההמוני שלהן מצטרף לאובדן הכבד שנגבה מאוכלוסיית הקואלות בעקבות שריפות הענק במדינה, שבהן נספו עשרות אלפי קואלות. עתה, מצב השימור של חית הכיס ואחד מסמליה של המדינה התדרדר עד לכדי "פגיע", לפי הגדרת המשרד להגנת הסביבה של אוסטרליה, שהודיע על פתיחה בחקירה נגד החברה האחראית.

"אנשים ככל הנראה היו עדים להשלכתן של קואלות רבות מתות אל פסולת העצים", אמרו בארגון "ידידי כדור הארץ אוסטרליה", שלפיו היו דיווחים על מאות קואלות שגוועו ברעב אחרי כריתת המטע.

אוסטרליה: עשרות קואלות נהרגו בויקטוריה בעקבות קציר נרחב של חורשות 
אקליפטוס בהיר קליפה- מקור מזון, שתייה, ובית גידול מרכזי לקואלות. אתר רשמי, אתר רשמי
הרשויות פתחו בחקירה. המטע שנכרת/אתר רשמי, אתר רשמי

הלן אוקלי, תושבת האזור, הייתה הראשונה שהתריעה על המוות שלהן בסרטון שפרסמה בפייסבוק ביום רביעי. היא אמרה שהיא ראתה קואלות מתות במקום. "אימהות נהרגו עם התינוקות הקטנים שלהן. אוסטרליה צריכה להתבייש בזה. אנחנו זקוקים לעזרה".

הארגון להגנת הסביבה "אנימלס אוסטרליה" אמר כי שלח צוותים לאתר את הקואלות שרדו כדי "להציל כמה שיותר מהחיות היקרות האלו". בארגון הוסיפו כי ייתכן שההחברה האחראית לכריתת העצים, שטרם זוהתה, הפרה בצורה נרחבת את החוק, כולל את זה נגד אכזריות כלפי בעלי חיים. עוד הבטיחו בארגון לסייע לרשויות בחקירה.

אנדרו פריצ'ארד מהמחלקה לאיכות הסביבה אמר כי 25 קואלות הורדמו. הוא אמר לרשת ABC כי הקואלות שנותרו בחיים "ישתקמו בשלב מאוחר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully