וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס כיבוי התרסק באוסטרליה; 3 אנשי צוות אמריקנים נהרגו

23.1.2020 / 9:10

בזמן שמטוס ההרקולס סייע במאבק בשריפות במדינת ניו סאות' וויילס שבדרום מזרח המדינה, הוא התרסק ועלה בלהבות. סיבת התאונה לא ברורה. "באופן טראגי, נראה שאף אחד לא שרד את ההתרסקות באזור סנוויי מונרו", אמר ראש שירותי הכבאות

עריכה: עמית שמחה

מטוס כיבוי קנדי התרסק היום (חמישי) במדינת ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, בזמן שנאבק בשריפות היער המשתוללות - כך מסרו הרשויות. כל הצוות - שלושה אזרחים אמריקנים החיים במדינה - נהרגו, אך הסיבה לתאונה עדיין לא ידועה.

"באופן טראגי, נראה שאף אחד לא שרד את ההתרסקות באזור סנוויי מונרו", אמר שון פיצסימונס, ראש שירותי הכבאות במדינה. "הוא פגע בעוצמה בקרקע ולפי הדיווחים הראשונים היה כדור אש גדול כתוצאה מהפגיעה. אין אינדיקציה בשלב זה למה גרם לתאונה".

הוא הוסיף כי המטוס, מדגם הרקולס C-130, הוחכר מחברת תעופה קנדית. מטוס קנדי נוסף מדגם דומה משתתף במבצע הכיבוי. לדבריו, חברת התעופה השביתה את צי מטוסי הכיבוי שלה בעקבות התאונה, כדי לוודא שלא מדובר בבעיה מערכתית.

כתב טלוויזיה עומד מול מכלית האוויר הגדולה C-130 מבית הרקולס בסידני, אוסטרליה 1 בספטמבר 2017. רויטרס
נושאים 15 אלף ליטרים של מים. מטוס הרקולס C-130/רויטרס

החברה, "קולסון", אמרה כי המטוס היה במשימת כיבוי ונשא חומרים מעכבי בעירה. היא ציינה כי תשלח צוות לאתר ההתרסקות כדי לסייע בפעילות החירום. "אנחנו מצטערים עמוקות על שלושת ההרוגים", מסרה החברה בהצהרה קצרה שהעבירה במייל.

לאחר התאונה, עלה מניין הקורבנות בשריפות מאז ספטמבר ל-32. כמיליארדר בעלי חיים נספו גם כן, 2,500 בתים נהרסו ושטח בגודל של כשליש מגרמניה עלה באש.

מטוסים מסוג זה שהתרסק נושאים בדרך כלל 15 אלף ליטרים של מים או חומרים מעכבי בעירה שאותם הם משליכים באזורי שריפות, שאליהם הצוותים בקרקע מתקשים להגיע.

בלינדה גרין, שעובדת בקבלה במלון סמוך לאתר ההתרסקות, אמרה כי היא שמעה ניידות משטרה חולפות במהירות בשעות הצהריים המוקדמות. "ראינו הרבה עשן פתאום לפני כמה שעות", היא סיפרה לרויטרס בשיחת טלפון.

במקביל, הרשויות סגרו את נמל התעופה של קנברה הבירה, אחרי ששתי שריפות גדולות התמזגו לשריפת ענק המשתוללת בסמוך. לתושבים נאמר כי מאוחר מדי לעזוב את האזור בשל העשן הכבד המכסה את הפרברים הסמוכים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully