וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה תקצה עשרות מיליוני דולרים להצלת חיות הבר: "אסון אקולוגי"

13.1.2020 / 10:57

הממשלה הבטיחה להשקיע את כל המאמצים כדי לאפשר את הישרדותן של האוכלוסיות שנפגעו בשריפות הענק, בראשן הקואלות. "אנחנו יודעים שהצמחייה ובעלי החיים שלנו ספגו נזק כבד"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ממשלת אוסטרליה התחייבה להקצות 50 מיליון דולר אוסטרלי כחלק מתכנית חירום לשיקום הסביבה' בעקבות שריפות הענק שמאיימות על הישרדותם של כמה מינים מקומיים, כמו קואלות וואלבי. שריפות הענק כילו יותר מ-112 אלף קמ"ר של שטח, כמחצית משטחה של בריטניה. חלק מההערכות גורסות שכמיליארד בעלי חיים, כולל חיות משק וחיות מחמד, נספו בשריפות או נמצאות בסכנת מוות בשל מחסור במזון או במחסה.

"זהו אסון אקולוגי שעדיין קורה", אמר לכתבים שר האוצר ג'וש פריינדנברג בעת שביקר בבית חולים לקואלות, בו מטופלים 45 מחיות הכיס. "אנחנו יודעים שהצמחייה ובעלי החיים שלנו ספגו נזק כבד". פריינדנברג אמר כי הקואלה "הסמלית" תהיה במוקד התכנית, והוסיף כי היקף הנזק המלא יהיה ברור רק לאחר תום השריפות, שלפי המומחים, עשוי להיות רק בעוד כמה חודשים.

תמונות של קנגורו, קואלות ואופוסומים שרופים, במקביל לסרטונים שתיעדו אנשים המסכנים את חייהם כדי להציל בעלי חיים, נפוצו ברחבי העולם. בעקבות זאת, מאות נענו לקריאה לייצר אלפי נרתיקי מגן ושמיכות לחיות בר פצועות.

קואחה שנפגעה בשריפות מטופלת בקנגרו איילנד, אוסטרליה, 10 בינואר 2020. רויטרס
קואלה שנפגעה בשריפות מטופלת בבית חולים באי הקנגרו, אוסטרליה/רויטרס

המחלקה האוסטרלית בקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF), ייעצה לממשלה לגבי 13 בעלי חיים שבית הגידול שלהם נהרס או ניזוק באופן קשה, כולל שלושה מינים בסכנת הכחדה: סוג של צפרדע רעילה, יונק דבש מלכותי ותוכי יבשתי מערבי. "חלקים אדירים באזורים משמעותיים מבחינה גלובלית, כמו אתר המורשת העולמי 'ההרים הכחולים של גונדוואנה', יחד עם האלפים האוסטרלים ושטחי סטירלינג, חוו שריפות קטסטרופליות", נכתב בהצהרה של הקרן.

במקביל, במבצע שמכונה "וולבי סלעים", פקחים בפארק הלאומי השתמשו במסוקים כדי להשליך מהאוויר טונות של גזרים ובטטות באזורים מבודדים במדינת ניו סאות' ויילס. חיות הכיס מצליחות לרוב להימלט מהשריפות, אולם הן מתקשות לאתר מזון בשל השמדת הצמחיה שלהן באש. השר לשימור הסביבה במדינה, מאט קין, אמר כי "אספקת תוספת המזון היא אחת האסטרטגיות העיקריות שאנו מפעילים כדי לתמוך בהישרדותם ובהתאוששותם של מינים בסכנת הכחדה".

עוד בוואלה!

האיש שלא היה שם: המוניטין השרוף של ראש ממשלת אוסטרליה

לכתבה המלאה
קואkה שנפגעה בשריפות מטופלת בקנגרו איילנד, אוסטרליה, 10 בינואר 2020. רויטרס
כמיליארד בעלי חיים נספו בשריפות. קואלה מטופלת באי הקנגורו, אוסטרליה/רויטרס

נציבת המינים שבסכנת הכחדה, סאלי בוקס, אמרה כי ייתכן שכ-30% מבית הגידול של הקואלות - יערות של עצי אקליפטוס, המשמשים אותם למזון ולמקלט - במדינת ניו סאות' וויילס, עלו באש. הפרווה הכבדה של הקואלות והנטייה שלהן לטפס לצמרות העצים כשהן תחת סכנה, הופכים אותן לפגיעות במיוחד בשריפות המתפשטות במהירות.

השרה להגנת הסביבה בממשלה הפדרלית, סוזן ליי, אמרה כי ייתכן שאוכלוסיות קואלות מסויימות יסווגו במצב שימור של "סכנת הכחדה" ולא "פגיעות". היא הבטיחה שייעשה כל מה שניתן כדי לחלץ ולשקם את בתי הגידול שלהן, כולל "גישות חדשניות הבוחנות אם אפשר להעביר קואלות לאזור שהן לא הגיעו ממנו".

גל שריפות שפקד את חופה המזרחי של אוסטרליה 30 בצדמבר 2019. AP
אוסטרליה בוערת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully