וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפוקליפסה": השמיים בניו זילנד נצבעו כתום בשל השריפות באוסטרליה

5.1.2020 / 11:01

העיר אוקלנד, שמרוחקת יותר מ-2,000 ק"מ מדרום-מזרח אוסטרליה, התכסתה עשן סמיך. "אנחנו בהלם מזה. אנחנו כל כך רחוקים ועדיין העשן כה כבד"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

עשן שריפות הענק באוסטרליה כיסה היום (ראשון) חלקים מניו זילנד השכנה. שמי העיר אוקלנד, שמרוחקת יותר מ-2,000 ק"מ מדרום-מזרח אוסטרליה, נצבעו בצבע כתום בהיר. המשטרה ביקשה מהתושבים להפסיק להתקשר לשירותי החירום ולדווח להם על הנושא.

זימנה דורמר-דידוביץ' אמרה לרויטרס כי המראה מטלטל והרגיש כמו "אפוקליפסיה". "אנחנו באוקלנד, ניו זילנד, זה למה אנחנו בהלם מזה. אנחנו כל כך רחוקים ועדיין העשן כה כבד", אמרה. היא סיפרה כיצד החשיפה לעשן השפיעה עליה. "האסתמה שלי מתחזקת, ואני מתחילה לשים לב שהנשימה שלי מורגשת קצת שוב".

לפחות 24 איש נספו בשריפות הענק באוסטרליה, שהחריבו יותר מ-1,500 בתים. עשרות אלפי בעלי חיים נספו, והאש כילתה שטח של יותר מ-50 אלף קמ"ר.

ראש הממשלה השמרני סקוט מוריסון, שספג ביקורת על טיפולו באסון, קרא ל-3,000 חיילי מילואים לסייע במאבק באש. על אף גשמים שהחלו לרדת, כ-200 מוקדים עדיין בוערים. בבירה, קנברה, איכות האוויר מדורגת לגרועה ביותר בעולם, והתושבים נקראו שלא לעזוב את בתיהם.

שמי העיר אוקלנד, ניו זילנד, נצבעו כתום בשל השריפות בשטח אוסטרליה, 5 בינואר 2020. רויטרס
"אנחנו בהלם מזה". שמי אוקלנד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully