וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה בבצורת: הגשם מצטרף למאמצים להשתלט על השריפות באוסטרליה

במזרח ודרום המדינה יורדים ממטרים כבדים שכמותם גוברת על זו שנצפתה באזור בעשור האחרון. בניו סאות' ויילס שנפגעה קשות מהאש המשתוללת נרשמה ירידה במספר השריפות בזכות תנאי מזג אוויר. לצד הברכה בגשמים קיים חשש לשיטפונות והרשויות הזהירו כי המצב עלול להידרדר שוב

רויטרס

גשמים מלווים בסופות רעמים ירדו היום (שבת) במזרח אוסטרליה, שם שריפות החורש כילו אזורים נרחבים. למרות ההפוגה בבצורת, עולה חשש מהצפות ושיטפונות ברחבי האזור. במקביל, שריפות הענק נמשכות לאורך שטחים בדרום-מזרח המדינה שטרם זכו לגשם, בהם יערות שמהווים בית לחיות בר ב"אי קנגורו".

רשויות הכיבוי במדינת ניו סאות' ויילס, שנפגעה באופן הקשה ביותר מהאסון, מסרו כי 75 שריפות עדיין משתוללות היום - ירידה ממאה המוקדים שנרשמו לפני כמה ימים. "גשם ממשיך לרדת בעת שמספר השריפות יורד", אמרו ברשות הכבאות המקומית. עוד הוסיפו כי "התנאים הטובים" של הגשם והטמפרטורות הנמוכות מסייעים במאמצים לבלום את השריפות שנותרו.

קואלה מלקקת מים מכביש ליד העיר מורי, ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, 16 בינואר 2020. רויטרס
קואלה שניצלה מהשריפות מלקקת מים מהכביש/רויטרס

בצפון אוסטרליה, במדינת קווינסלנד הכו במהלך הלילה סופות שהובילו להצפות ושיבושי תנועה. עם זאת, לא דווח על נפגעים. בדרום ניו סאות' ויילס ובמדינת ויקטוריה השכנה כמה מהלהבות יצאו משליטה, אולם חזאים צופים כמויות גשם משמעותיות ביומיים הבאים שעשויות לעזור להשתלט על השריפות. המדינות נפגעו מתקופת הבצורת הארוכה ביותר בהיסטוריה האוסטרלית וכמה אזורים חזו היום ואתמול ביותר גשם מזה שירד בעשור האחרון.

עוד בוואלה!

האיש שלא היה שם: המוניטין השרוף של ראש ממשלת אוסטרליה

לכתבה המלאה
הצפות במזרח אוסטרליה, 17 בינואר 2020. רויטרס
הצפה לצד עצים חרוכים במזרח אוסטרליה/רויטרס

האש חסרת התקדים, שפרצה בעקבות שינויי האקלים והבצורת ארוכת השנים, גבתה את חייהם של 28 בני אדם בחמשת החודשים האחרונים. הלהבות חרכו שטחים עצומים של יערות וצמחיה במזרח ודרום המדינה והשמידו יותר מ-2,000 בתים.

ב"אי קנגורו", המוכר בכינויו "גלפאגוס של אוסטרליה" בשל הימצאותן הגדול של חיות הנדירות, השריפות ממשיכות להשתולל. בעקבות הלהבות נגבו חייהן של קואלות, ציפורים ומיני בעלי חיים נוספים המתגוררים במקום.

בעוד עונת הקיץ במדינה עדיין לא מתקרבת לקצה, הרשויות הזהירו כי המשבר עלול להידרדר שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully