וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2003: בירת אוסטרליה הכריזה על מצב חירום בשל השריפות

31.1.2020 / 23:24

אש שפרצה באזור קנברה גרמה לרשויות להכריז על מצב חירום ראשון מזה 17 שנים, אז נספו ארבעה בני אדם ונחרבו 500 בתים ביום חדש. תושבים בדרום האזור נערכים להתפנות מבתיהם. השר לשירותי חירום: "המצב מדגיש לקהילה כי היא נדרש לעמוד על המשמר"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בירת אוסטרליה, קנברה, הכריזה היום (שישי) על מצב חירום בעקבות שריפה יער שיצאה משליטה ומתקדמת דרומה. זאת הפעם הראשונה שעיר הבירה מכריזה על מצב חירום זהו מצב החירום הראשון הראשון שהוכרז בבירת אוסטרליה מאז 2003, שהאש שפרצה אז גבתה את חייהם של ארבעה אנשים והשמידה כמעט 500 בתים ביום אחד.

שירותי החירום במדינה אמרו כי האיום החל כתוצאה מאש שפרצה במנחת מסוקים בפרבריה הדרומיים של העיר וכילתה עד כה יותר מ-35 אלף דונמים. שר שירותי החירום של אוסטרליה, מייק ג'נטלמן, אמר כי "מצב החירום מציב ציפייה ברורה לקהילה שלנו שאנחנו צריכים שתקפיד על המשמר. זאת עונת ה'מדורות' הגרועה ביותר מאז 2003".

גורמים בסוכנויות החירום הסבירו כי השריפה בוערת ברמת חירום - הגבוהה ביותר במדרג שלוש הרמות - וגחלים שעפו ממנו הציתו להבות במוקדים נוספים. תושבים בדרום פרברי קנברה וכפרי הסביבה קיבלו המלצה מהרשויות להיערך להגנה על בתיהם או להתפנות. הדרכים לכפר תרווה נחסמו בשל שריפת ענק שסיכנה את התושבים.

אדם מנקה את חזית בית הפרלמנט המוקף באובך עשן בעיר הבירה קנברה שבאוסטרליה. 05 בינואר 2020.. רויטרס
"עונת ה'מדורות' הגרועה ביותר". אדם מנקה את חזית בניין הפרלמנט בקנברה/רויטרס

השריפות חסרות תקדים שמשתוללות בדרום אוסטרליה מאז חודש ספטמבר גבו את חייהם של לפחות 33 נפשות, הרסו יותר מ-3,000 בתים ומחקו יותר מ-10.6 מיליון דונם. עם עליית הטמפרטורות בסוף השבוע, סכנת השריפות צפויה להסלים ברחבי הבירה האוסטרלית ובמדינות ניו סאות' ויילס וויקטוריה.

מצב החירום מעניק לממשל המקומי של קנברה סמכויות נוספות לחסום דרכים, לכוון את תנועות האזרחים, לשלוט ברכוש ולבצע עבודות כיבוי אש על אדמות פרטיות.

עוד בוואלה!

מטוס כיבוי התרסק באוסטרליה; 3 אנשי צוות אמריקנים נהרגו

לכתבה המלאה
גל שריפות שפקד את חופה המזרחי של אוסטרליה 30 בצדמבר 2019. AP
גל שריפות שפקד את חופה המזרחי של אוסטרליה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully