וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 מקרים בשני עשורים: אוסטרליה נאבקת בהתאבדויות של יוצא צבא

ראש הממשלה מסר כי יוקם גוף עצמאי שיבחן את הנושא הכאוב. הנציבות, שטרם נקבע מי יעמוד בראשה, יחקור וימליץ על דרכים לשיפור בריאות הנפש בצבא

צילום: מתוך הטוויטר של Nine News Australia, עריכה: עמית שמחה

(בוידאו: עשרות קואלות נהרגו בויקטוריה בעקבות קציר נרחב של חורשות)

אוסטרליה תקים גוף עצמאי לחקירת התאבדויות של יוצאי צבא - כך הודיע ראש הממשלה סקוט מוריסון. הגוף, בראשות נציב קבוע, יבחן יותר מ-400 מקרים של התאבדות מאז 2001. הנציב, שזהותו טרם נקבעה, יחקור וימליץ על דרכים לחיזוק בריאות הנפש בתוך הכוחות המזוינים של אוסטרליה. החלטה זאת באה לאחר שנים של קמפיין על ידי בני משפחה שכולים.

"יוצאי הצבא האלו וכל הגברים והנשים משרתים ומגנים על הקהילה שלנו ועל חירויותינו, וחובתנו לעשות את אותו הדבר למענם", אמר מוריסון בהצהרה. "אני מאמין שמה שפיתחנו נותן מענה לצרכים של אותם יוצאי צבא, משפחותיהם וגברים ונשים המשרתים אותנו", הוסיף. "נהיה ערנים באופן קבוע לרווחתם".

שיעור ההתאבדות בקרב אנשי צבא לשעבר גבוה כמעט ב -20% מהממוצע הארצי, בעוד שנשים ששירתו בעבר נוטות לשים קץ לחייהן פי שניים בהשוואה לנשים אחרות באוסטרליה.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בסידני ב-9 באוקטובר 2019. AP
מבטיח לפעול למען רווחת החיילים. ראש הממשלה מוריסון/AP

דייוויד פיני, קצין בחיל הים לשעבר, היה אחד מאלו ששמו קץ לחייהם בשנה שעברה. הוא השתחרר בשנת 2017 עם כשהוא סובל מפוסט-טראומה (PTSD), ומאז קראה אמו ג'ולי-אן להקמת ועדה מלכותית, גוף החקירה הציבורית הגבוה ביותר באוסטרליה, בנושא התאבדויות של יוצאי הצבא. העתירה המקוונת שלה קיבלה כ-300 אלף חתימות.

היא אמרה לרשת ABC שהיא שמחה לשמוע על הקמת הוועדה החדשה, אך אמרה שהיא לא רוצה לקחת את כל הקרדיט לעצמה. "זו לא הייתי אני, כל אוסטרליה מגבה את זה", אמרה. "עלינו לוודא לחלוטין שהדבר עובד לרווחת יוצאי הצבא".

לגוף החדש יהיו סמכויות דומות לנציבות מלכותית, כולל היכולת לקרוא לעדים, להכריח ראיות ולנקוט בפעולות נגד אנשים שאינם משתפים פעולה עם חקירות. זה יגובה גם במימון ממשלתי של 27 מיליון דולר, אשר עשוי להיות מוגבר במידת הצורך.

מנהיג מפלגת הלייבור באוסטרליה אנתוני אלבנזה בפרלמנט. 06 בפברואר 2020.. AP
"קראנו לוועדה ממלכתית בשנה שעברה". מנהיג מפלגת הלייבור אלבנזה/AP

הנציב צפוי למסור דוח ביניים לפרלמנט באוסטרליה בתוך שנה, ודיווח נוסף מדי שנה לאחר מכן. כמו כן, ימונה עורך דין ותיק לענייני משפחה ושייצג את עמדותיהם של יוצאי הצבא ומשפחותיהם, כדי לעצב את המדיניות בנושא ולהגן על שינויים בשירותים שינתנו להם.

מנהיג מפלגת הלייבור במדינה אנתוני אלבנזה אמר לפרלמנט אתמול כי הוא תומך בחקירה החדשה, אם כי היה מעדיף ועדה מלכותית. "קראנו לוועדה ממלכתית בשנה שעברה", אמר. "אבל אנחנו לא מתכוונים לתת להם להיות האויב הטוב. אנו נתמוך במה שהודיע ראש הממשלה ואנחנו נהיה ערניים כדי לוודא שיש לו משאבים ראויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully