וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה הבריטית ערערה על הרשעתה; הצעירים מישראל לא זומנו להעיד

19.6.2020 / 20:35

סנגוריה של בת ה-19 שחזרה בה מתלונתה על אונס הגישו לבית המשפט העליון בקפריסין את הערעור. הם טענו כי הודאתה של הצעירה במשטרה לא הייתה צריכה להיות קבילה, וכי לא ניתן לה משפט הוגן. "לא הייתה צריכה להיות מורשעת כלל"

צילום: חדשות הערב, כאן 11, עריכה: טל רזניק

צוות ההגנה של הצעירה הבריטית, שחזרה בה מתלונתה אודות אונס קבוצתי במלון בעיירת הנופש איה נאפה והורשעה בטרדה לציבור, הגיש היום (שישי) את עיקרי טיעוני הערעור שלה לבית המשפט העליון של קפריסין. עיקרי הטיעונים מתפרסים על מסמך של 154 עמודים. הערעור צפוי להישמע השנה, בעוד הצעירה ממשיכה לטעון כי נאנסה.

עיקרי טיעוני הערעור הם שהודאתה של הצעירה במשטרה בתלונת שווא, כביבול, לא הייתה צריכה להיות קבילה במשפטה, וכן כי לא ניתן לה משפט הוגן. זאת, תוך שהשופט היה מקובע בעמדתו ולא אפשר להגנה להוכיח כי אונס אכן התרחש ובמקום זה חזר וצעק "זה לא משפט אונס, אני לא רוצה לשמוע הוכחות לאונס".

בין הטיעונים הנוספים הם טוענים כי הוא התנהג בצורה לא נאותה לצעירה ובאי כוחה בדרך שמנעה ממנה משפט צדק. "כישלונו של בית משפט קמא לשקול כראוי את הראיות לפניו, כולל ראיות דנ"א של שלושה מהנערים הישראלים על קונדום שנמצא גם עם דם עליו" וגם כי ביהמ"ש "התעלם מלקחת בחשבון את מחדלה של התביעה בהצגת ראיות להוכחת מה שקרה בליל האונס בחדר המלון, בכך שלא זימנה את הנערים הישראלים להעיד".

גזר הדין לבריטית בפרשת האונס בקפריסין, הפגנת פמיניסטיות בבית המשפט, 30 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
הצעירה הבריטית ואמה במתן גזר הדין, דצמבר/יואב איתיאל

הצוות המשפטי של הצעירה כולל עורכי דין מטעם הארגון "צדק בחו"ל", בהם עורכי הדין הבריטים עו"ד בכיר לואיס פאואר ועו"ד מייקל פולק, וכן שתי משפטניות קפריסאיות, עו"ד ניקולטה חרלאמבידו, מומחית לזכויות אדם ועו"ד ריצה פקרי ממשרדה, מומחית למשפט פלילי, הטוענת בדיונים. פולק, המתאם את הליכי הערעור אומר כי ימשיך עם התיק לבית המשפט האירופי לזכויות אדם, "אם לא ניתן יהיה למצוא צדק בקפריסין".

צוות ההגנה מסר כי גם ארגון "משפטי צדק אינטרנשיונל" הגיש בקשה לבית המשפט העליון בקפריסין להצטרף להליך כידיד בית המשפט. הארגון העצמאי הלא-ממשלתי פועל למשפטים הוגנים על פי אמות מידה בינלאומיות של צדק, ומגן על זכויות העומדים בפני אישומים במדינה שאינה שלהם.

לדברי צוות ההגנה, היועץ המשפטי לממשלה בקפריסין מתנגד לבקשה וכי דיון בבקשה זו יתקיים ביום חמישי הבא בבית המשפט העליון בניקוסיה. נכון להיום לא נקבע מועד לדיון בגופו של הערעור.

עוד בוואלה!

גרפיטי רוסס ליד בית אחד הנערים מפרשת המין בקפריסין: "האדמו"ר מאיה נאפה"

לכתבה המלאה
מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019. יואב איתיאל
"להמשיך בחייה עם ההרשעה הזו יהיה עיוות צדק". עו"ד מייקל פולק/יואב איתיאל

"הגשנו עיקרי טיעון מפורטים המתארים בדיוק מדוע הרשעתה של הנערה, שדווחה ברחבי העולם בינואר, אינה צודקת ויש להפוך אותה", מסר הסנגור, עו"ד פולק. "שלד זה של הערעור מתייחס למספר רשויות קפריסאיות, עקרונות חוק מקובלים, ובית הדין האירופי לזכויות אדם התומכים בתוקף בדברים שאנו אומרים על מקרה זה זמן רב, כי הצעירה לא הייתה צריכה להיות מורשעת כלל, וכי עבורה להמשיך בחייה עם ההרשעה הזו יהיה עיוות צדק".

לדבריו, "חלק מהמקרים המאוזכרים בטיעון השלד זהים כמעט עובדתית למקרה של הנערה, בכך שרבים מהם מתייחסים להודאות שנגבו בנסיבות שהופכות את הראייה ללא לאמינה כמו למשל שבה מדובר על צעיר, המושם תחת לחץ, ללא עורך דין, וללא שום הגנות אחרות בנהלים, כמו הקלטת חקירות במשטרה".

פולק מסר בשם "צדק בחו"ל" כי הופתעו מההחלטת של היועץ המשפטי לממשלה של קפריסין להתנגד לבקשת הארגון הבינלאומי להצטרף לתיק. "חשבנו, בהתחשב בעמדתו, שהוא יעודד את הסיוע הטוב ביותר האפשרי לבית המשפט, לפני שיקבל את החלטה חשובה בתיק זה, ולא יפעל להגביל אותו", אמר.

חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
ממשיכים בחייהם. חזרת הנערים מקפריסין/ראובן קסטרו

12 צעירים ישראלים, שנעצרו בבוקר 17 ביולי אשתקד בחשד כי אנסו את הצעירה בצוותא, שוחררו בימים שלאחר מכן, שבו מיד ארצה וממשיכים בחייהם. גם למרות תלונה במשטרת ישראל אודות סרטון אינטימי של הצעירה הבריטית שהופץ ברשת, המשטרה בחרה שלא לחקור את העניין.

קבוצה של ישראליות וישראלים התגייסה לתמוך בצעירה הבריטית, יצאה לקפריסין לדיון גזר הדין בעניינה והפגינה כמה פעמים סמוך לבתי הצעירים הישראלים המעורבים בפרשה. פעיליה מגייסים כספים ברשת למימון ערעורה של הבריטית בכותרת "מאמינות ומאמינים לך!". עד כה נאספו בארץ 197,361 שקלים מיותר מ-1,900 תורמים. בקמפיין שהחל ברשת באנגליה, באוגוסט, נאספו כבר 157,850 לירות שטרלינג (שהן כ-673,450 שקלים) מ-5,800 תורמים.

עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהישראלים, בהם הנער שבמרכז הפרשייה ושעמו הודתה הצעירה כי מוקדם יותר קיימה גם יחסי מין בהסכמה, אמר לוואלה! NEWS כי "בית המשפט המחוזי של פמגוסטה קבע ממצאי מהימנות ברורים בנוגע לנאשמת לפיהן הרגע היחיד שהנאשמת דיברה אמת היה בתחנת המשטרה בעת שמסרה שהיא בדתה את תלונת האונס. מדובר בערעור חסר כל סיכוי והגיע העת שהנאשמת תפנים את חומרת מעשיה כלפי מרשיי ולא תמשיך לנסות להתל במערכת בתי המשפט".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully