וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמת על טיהור שמה: הצעירה הבריטית מקפריסין מתראיינת לראשונה

15.4.2020 / 13:22

לאחר שהורשעה בבדיית אונס קבוצתי על ידי 12 נערים ישראלים, חוזרת הצעירה הבריטית לאירועי אותו קיץ טראומטי ומשחזרת בריאיון לסרט תיעודי חדש את הפרשה בקפריסין. עורך דינה של הצעירה: "הסרט יאפשר לצופים להשיג הבנה מלאה יותר של האירוע"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

הצעירה הבריטית שהורשעה בקפריסין בעקבות תלונתה על אונס קבוצתי בידי חבורת נערים ישראלים, תיארה אמש (שלישי) את "השתלשלות האירועים במלואם", במה שתואר בבריטניה כראיון טלוויזיה מלא ראשון שלה. בסרט תיעודי חדש של רשת הטלויזיה הבריטית ITV, "האמינו לי", מגולל את סיפור הפרשייה בקפריסין, ויוצרי הסרט מדברים עם בת ה-19 המכונה "אמילי", כשזהותה האמיתית לא נחשפת. בסרט מרואיינים גם אמה, חבריה וגבר שנתקל בה זמן קצר לאחר התרחשות האונס-לכאורה.

במהלך הראיון, מתעקשת "אמילי" להבהיר כי היא אמרה את האמת, היא חזרה על טענתה כי המשטרה המקומית אילצה אותה לחזור בה מתלונת האונס. היא הסבירה כי "לא הייתה דרך אחרת לצאת מתחנת המשטרה מלבד לחתום על הצהרה שאני חוזרת בי. חשבתי שברגע שאהיה מחוץ לסביבה ההפכפכה הזו אוכל לסדר את העניינים". בנוסף לכך, היא הבהירה כי "כשאתה במצב הזה, הדבר היחיד הגיוני לעשות הוא לציית". בית המשפט בקפריסין קבע שבטענה זו אין ממש.

הצעירה רותקה לאי למשך כמעט חמישה חודשים לאחר התלונה שהגישה. היא טענה שהיא נאנסה על ידי 12 תיירים צעירים מישראל בחדר מלון בעיירה איה נאפה ב-17 ביולי. 12 הנערים שוחררו ללא אישום. לעומת זאת, היא דווקא הואשמה בבדיית התלונה ובילתה כחודש במעצר לפני ששוחררה בערבות באוגוסט. ב-7 בינואר נגזר עליה מאסר על תנאי של ארבעה חודשים, לשלוש שנים ואז חזרה לבריטניה. מאז, היא הגישה ערעור על הרשעתה בטירדה לציבור בפני בית המשפט העליון בקפריסין.

גזר הדין לבריטית בפרשת האונס בקפריסין,  30 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
הצעירה הבריטיצ מובלת לבית המשפט לפני הקראת גזר דינה, דצמבר 2019/יואב איתיאל

בסרט מופיעים גם חברים של אמילי, שנתקלו בה זמן קצר לאחר האונס, לכאורה. חברה אחת נזכרה: "היא הייתה במצב טראומטי כל כך, היא בכתה ועם חבורות על כל גופה, זה היה מחזה נורא". צעיר בריטי אחר טען כי ראה את אמילי מוקפת בחבורת הנערים: "אחד מהם היה עם זרועותיו על כתפיה כאילו לקרב אותה והשניים כמעט עמדו משני צדיה, כך שלא היה לה לאן לזוז".

המפיק המנהל של הסרט הוא היוצר התיעודי האירי-סקוטי ג'יימי דוראן זוכה פרס אמי מ"קלובר פילמס", המפיקים הם קלייר ברנט ואליסטר ג'קסון, והוא מוגש ע"י כתבת החדשות של ITV ג'ולי אצ'ינגהאם. ההפקה זכתה לשיתוף פעולה בלעדי של הצעירה, אמה וצוות ההגנה לאורך כל חודשי איסוף החומרים. הצעירים שנחשדו במעשה לא התראיינו לסרט. גם לא סנגוריהם.

עוד בוואלה!

כשהדרוזים קיבלו תעודת זהות והפעם שהתקבל בשמחה: היסטוריית העוצר בישראל

לכתבה המלאה
כרזת הסרט התיעודי על הצעירה הבריטית מפרשת המין בקפריסין. אתר רשמי, אתר רשמי
הצעירים החשודים לא התראיינו לסרט. כרזת הסרט/אתר רשמי, אתר רשמי

הסרט בחן את "חוסר העקביות בגרסאות החשודים" מאותו הלילה, כש"יועץ לשעבר של משרד הפנים יבחן מחדש את הראיות". מפקד הבילוש הבריטי לשעבר דייוויד ג'י אמר בסרט, כי אם האירוע היה מתרחש בבריטניה, היו מספיק ראיות כדי להאשים לפחות איש אחד באונס. בארגון "צדק בחו"ל" שעורכי הדין שלו מייצגים את הצעירה אמרו על ההפקה כי זה "סרט משכנע שבדק את הנסיבות העומדות מאחורי הטיפול בלקוחה שלנו שדיווחה על אונס קבוצתי בקפריסין ועל משפטה שלאחר מכן".

הפגנה המתקיימת מול שגרירות קפריסין לתמיכה בצעירה הבריטית המואשמת בקפריסין בבדיית אונס קבוצתי על ידי חבורת צעירים ישראליים, 7 בינואר 2020. צילום: קובי ריכטר, TPS
הפגנה המתקיימת מול שגרירות קפריסין לתמיכה בצעירה הבריטית על ידי חבורת צעירים ישראליים, ינואר 2020/TPS, צילום: קובי ריכטר

"הסרט עוקב גם אחר ההליכים בפני בית המשפט המחוזי בפמגוסטה, שלטעמנו התנהלו תוך התייחסות מועטה להליך הוגן או הוגנות אלמנטרית, תוך הפרת חובותיה של קפריסין על פי חוק האיחוד האירופי, האמנה האירופית לזכויות אדם והמשפט המקובל", אומר סנגורה הבריטי של הצעירה, עו"ד מייקל פולק. "אנו מאמינים שהסרט יאפשר לצופים להשיג הבנה מלאה יותר של מה התרחש במקרה זה וכיצד מסע החלומות של הנערה לים התיכון הפך במהרה לסיוט".

"המשפט האמיתי מתרחש ומתנהל בין כתלי בית המשפט ולא בזירה התקשורתית", אמר לוואלה! NEWS בתגובה עו"ד ניר יסלוביץ', שייצג כמה מהנערים הישראלים שנעצרו בעקבות התלונה, "ככל הנראה הנאשמת-מורשעת מנסה לטהר את שמה בזירה הנוחה לה, שהיא התקשורת הבריטית - וזאת לאחר שביהמ"ש בקפריסין התמודד ובחן את מלוא הטענות המועלות בכתבה, ומצא כי מדובר בטענות מגמתיות וחסרות כל תוכן ממשי". עו"ד יסלוביץ' הוסיף כי "חמור מכך, מדובר בנאשמת שכבר הורשעה בדין, שנקבע לגביה כי הינה שקרנית ומעבר לכך אין צורך להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully