וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לעבר שוטרים ברהט: בנו של ראש העיר נעצר בחשד למעורבות במעשה

בנו של ראש העיר רהט פאיז אבו סהייבן הוא אחד החשודים שנעצרו בחשד לירי בצוות שיטור שהגיע לעיר, ומעצרו הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בבאר שבע. שני שוטרים נזקקו לטיפול רפואי. מ"מ המפכ"ל: " זה אירוע חמור. היורים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

אנס אבו סהייבן, בנו של ראש עיריית רהט פאיז אבו סהייבן, הוא אחד מ-13 החשודים שנעצרו במעורבות בירי בשוטרים בעיר אתמול, כך הותר היום (שישי) לפרסום. מעצרם של שישה מהם הוארך בבית משפט השלום בבאר שבע בחמישה ימים.

האירוע התרחש אתמול. צוות שיטור שהגיע לשכונות 21 ו-32 בעיר הותקף ונורה. מתחקור האירוע עולה כי השוטרים חילצו עצמם בירי. שתי ניידות ניזוקו ושני שוטרים נזקקו לטיפול רפואי מקומי עקב חבלות. לאחר האירוע, כוחות משטרה גדולים ערכו מצוד אחרי החשודים. נוסף לעצורים, עוכבו 22 בני אדם בחשד לתקיפה והפרעה לשוטרים. הרקע לירי הוא סכסוך בין חמולות בעיר רהט.

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע ופועלת למיצוי חקירתו תוך הרחקת המעורבים החשודים מהמרחב הציבורי. הנוכחות המוגברת בעיר תמשך ככל שתדרש", נמסר מהמשטרה.

עו"ד עמית ויצמן, עורך דינו של אבו סייהבן ועוד שניים מהחשודים, מסר בתגובה כי "כרגיל, בכל אירוע אשר מתרחש ברהט, המשטרה בוחרת באופן אקראי מספר אנשים ומביאה אותם למעצר שווא. אני מעריך שהלקוחות שלי ישוחררו בהקדם".

בעקבות הירי, מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הגיע היום לסיור ברהט. הוא כינה את אירוע הירי "חמור". "אירוע הירי שהתרחש אמש בעיר רהט הוא אירוע חמור. מי שיורה לעבר אזרחים או שוטרים צריך להיות מאחורי סורג ובריח ואנחנו נעשה הכל כדי למצות את הדין עם המעורבים", מסר כהן, "אנחנו נפעל ככל שיידרש וכמה זמן שיידרש, בכדי למצות את הדין עם אותם עבריינים אלימים פורעי חוק. המשטרה תמשיך לפעול לשמירה על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל בעיר רהט, ביישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר בישראל".

רכב משטרה נורה ברהט, 9 אפריל, 2020. משטרת ישראל, צילום מסך
הנייידת שנורתה, אתמול/צילום מסך, משטרת ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את אירוע הירי ואמר כי מדובר במקרה חמור ביותר. "מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים", אמר ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 11:49)

  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully