וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים פרצו לדירה בגלל תלונות על רעש ממוזיקה והפסיקו תפילה

14.4.2020 / 14:06

לאחר תלונות חוזרות על רעש בבני ברק, שוטרים הגיעו לדירה וביקשו להנמיכו. כשעוד תלונות הגיעו חזרו למקום, וכשלא פתחו להם - נכנסו דרך המרפסת וניתקו את מערכת ההגברה בעוד הם מתועדים במה שהתברר כתפילה בשידור חי. ראש העיר: "אירוע מקומם". ארדן: "להמתין לבדיקה"

אתר רשמי

שוטרים הוזעקו היום (שלישי) לדירה בבני ברק, שם נערכה תפילה ששודרה בשידור חי בליווי מוזיקה בעוצמות גבוהות במיוחד. למשטרה הגיעו דיווחים חוזרים ונשנים על מוזיקה חזקה שמושמעת באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת של אחת הדירות בעיר, וכשהשוטרים הגיעו למקום הם ביקשו מבעל הדירה להנמיך את הווליום. לאחר מספר דקות התקבלו תלונות נוספות לפיהן המוזיקה מחרישת האוזניים שבה לפעול.

מששבו השוטרים למקום, לא פתח להם בעל הדירה את הדלת - ועל כן הם נכנסו דרך המרפסת, בעוד כל התקרית תועדה בשידור חי שהעבירו בני הבית דרך אתר יוטיוב. בתיעוד אף ניתן לראות את השוטרים מנתקים את הרמקולים ומפסיקים את המוזיקה. לבסוף, המשטרה עזבה את המקום מבלי לחלק קנסות לנוכחים.

דרך המרפסת: תיעוד שוטרים מפזרים תפילה שהועברה בשידור חי מתוך בית. אין, אתר רשמי
"פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום כלל", הדגישו במשטרה/אתר רשמי, אין

"השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק", נמסר מהמשטרה. "עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה וכך עשה תחילה. לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן. השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת. למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דוחות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל".

עוד בוואלה!

ביפו זועמים על התנהלות המשטרה: "גם אם הפרו הנחיות, לא צריך להכות"

לכתבה המלאה

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, מתח ביקורת על התנהלות המשטרה. "הפריצה הזאת מקוממת ולא מקובלת", אמר. "התפילה הזו התקיימה על פי כל הכללים וההוראות ובסיכום מוקדם שלי עם קציני המשטרה. לא היתה כל התקהלות במקום ושום דבר אחר שהצריך פריצה ראוותנית שכזו. למרות שלאחר התערבותי התפילה חזרה להתקיים, אדרוש בדיקה ובירור מול הפיקוד המשטרתי, על מנת לוודא שמקרים מצערים כאלו לא יחזרו על עצמם".

בעקבות פניות בנושא, אמר השר גלעד ארדן כי הורה למשטרה לבדוק את המקרה. "אני רק מבקש שוב מהציבור לזכור, ששוטרי ישראל מתמודדים בימים אלה עם עומס אדיר ואלפי אירועים, ומבצעים אכיפה למען הבריאות שלנו ומסכנים את בריאותם למען האזרחים. לפני ששופטים אותם לרעה על בסיס סרטון, כדאי תמיד לחכות עד לבירור כל הפרטים", כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו. "כמובן ייתכן ויש גם טעויות או אפילו התנהגות לא ראויה. אני תמיד אעשה כל שביכולתי כדי שהיא תטופל. אנו בימים בהם ראוי להרבות באהבת חינם ולספור עד עשר לפני שמדברים סרה במי שפועלים למען כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully