וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקפה מאבטחים בכניסה לבי"ח: 20 חודשי מאסר נגזרו על בת 61 מקרית טבעון

13.4.2020 / 9:54

אנט סגל הורשעה בבית משפט השלום בחיפה בעבירות של תקיפת שוטר ותקיפת עובד ציבור, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, התנגדות למעצר, איומים ועבירות נוספות. ההרשעה מצטרפת ל-36 רישומים והרשעות קודמות שלה. "חרף ההתחשבות בנסיבות, היא שבה לסורה פעם אחר פעם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי -פוקס

(בווידאו: הטלת סגר על ירושלים מחשש להתפרצות קורונה)

בית משפט השלום בחיפה גזר אתמול (ראשון) 20 חודשי מאסר על אישה בת 61, תושבת קרית טבעון, בגין סדרה של אירועי אלימות כנגד מאבטחי בתי חולים, שוטרים ושכנים. האישה, אנט סגל בת ה-61, גרושה ואם לבן בוגר בן 29, הורשעה על ידי השופטת הבכירה אורית קנטור, בעבירות של תקיפת שוטר ותקיפת עובד ציבור, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, התנגדות למעצר, איומים ועוד. 22 העבירות שיוחסו לה נפרסו על פני ארבעה כתבי אישום שנדונו בשני בתי משפט שונים, כאשר ההרשעה מצטרפת ל-36 רישומים והרשעות קודמות שלה בעבירות אלימות, רכוש, סמים ועוד, שהחלו עוד בהיותה קטינה. רבות מהרשעותיה ניתנו בגין עבירות זהות לעבירות שבהן היא הורשעה במשפט זה, ובגינן ריצתה כבר בעבר תקופות מאסר ממושכות.

"עובדות כתב האישום מלמדות כי לנאשמת 'פתיל קצר' וכי לא נדרש הרבה מהמאבטחים כדי לעורר את חמתה עליהם", ציינה סגנית נשיא בית המשפט, השופטת טל תדמור-זמיר. "כל חטאם של המאבטחים היה שביקשו לעכב בחצי שעה את כניסתה לבית החולים, בהסבירם כי הרופא, שאותו היא מבקשת לראות, נמצא בהפסקה. מכאן החלה מסכת אירועים שתחילתה באיומים וקללות, לרבות הנפת אבן לעבר המאבטחים ותקיפת אחד מהם במכת אגרוף, המשכה בשכיבה על הכביש וסירוב לקום, תוך סיכון חייה וסיכון המשתמשים בדרך, וסופה בסירוב לקבל טיפול, בין אם מצוות מד"א שניסה לסייע, בין אם מרופאה בבית החולים רמב"ם ובין אם מהצוות בבית החולים מעלה הכרמל, שאליו ביקשה לחזור. סירובה לקבל טיפול משלל הגורמים, לווה בהשתוללות, איומים, קללות ויריקה על שוטר".

עוד ציינה השופטת כי באחד המקרים התנגדה סגל לעיכוב ומעצר, קיללה את השוטרים שהגיעו לעכבה וירקה על אחד מהם, כך שהוא נאלץ להחליף את מדיו ובמקרה אחר, בהיותה עצורה בתחנת המשטרה, לאחר ששוטרת נעתרה לבקשתה וניגשה אליה כדי להקל באיזוק שלה ולאפשר לה לאכול, היא החלה להשתולל, זרקה אוכל מהתא, איימה על השוטרת שתהרוג אותה ותחכה לה מחוץ לבית וירקה עליה יריקה שפגעה במצחה.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
היכל המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

על פי כתב האישום, באחד מלילות יולי 2018, בשעה 03:00 לפנות בוקר לערך, התפרצה סגל לבית. הדיירת, אם שבאותה שעה הניקה בנה, שמעה רעשים מכיוון וניגשה לראות במה מדובר, והבחינה בה מחטטת בתיקה ובארנקה. מחוץ לבית היא פרצה את רכבה של האישה. עוד עולה מכתב האישום כי בסכסוך מול שכניה היא לא הסתפקה באיומים כי תשרוף את הבית, אלא אף הוציאה את איומיה אל הפועל, בהבעירה אש בשלוש הזדמנויות שונות בכניסה לבית ובחצר. כתב האישום מציין כי באחד המקרים, כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק לצנרת מים ולעץ במתחם של השכנים.

סגל עצורה זה שמונה חדשים. הקראת גזר הדין התקיימה בשיחת וידאו מול כלא נווה תרצה. "נסיבותיה האישיות של הנאשמת קשות, אולם דומה כי היא אינה עושה די מאמץ כדי לפרוץ את המעגל השוטה שבתוכו נעים חייה", קבעה השופטת, "כך, הנאשמת לא רק מנציחה את מצוקותיה, אלא אף פוגעת או גורמת נזק לכל מי שבא עמה במגע. ועוד - נסיבות קשות ככל שיהיו לא יוכלו לשמש לנאשמת 'מטריה' שתגן עליה בפני ענישה קשה. עברה הפלילי מלמד כי חרף ההתחשבות שבתי המשפט מגלים כלפי נסיבותיה, היא עצמה אינה מפנימה את חומרת מעשיה ושבה לסורה פעם אחר פעם, תוך פגיעה בזולת, במידה כזו או אחרת".

עוד בוואלה

גם הפושעים בבידוד: בצל הקורונה - ירידה בכמות פתיחת התיקים הפליליים

לכתבה המלאה

השופטת טל תדמור-זמיר שגזרה עליה מאסר בפועל לתקופה של 14 חודשים, והפעילה מאסרים על תנאי שנגזרו עליה קודם בבתי משפט השלום בחיפה וברמלה. היא גם גזרה עליה בנוסף מאסרים על תנאי של שמונה חודשים ושל ארבעה חדשים למשך שלוש שנים.

"אנו שמחים שבית המשפט נתן משקל לנסיבותיה הקשות של הנאשמת והקל בעונשה", אמרו לוואלה! NEWS עו"ד תומר בן חמו ועו"ד אושרת קירמה, שייצגו את סגל מטעם הסניגוריה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully