וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר שמת בתאו בכלא: נאשם שתצפת בניסיון חיסול רוזנשטיין

יוסי לוי, שעל פי כתב האישום ב"פרשת 512" לקח חלק בניסיון החיסול של העבריין הבכיר, פונה מכלא איילון לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. סנגורו מתח ביקורת על שב"ס: "לא נשקוט עד שיתגלה כיצד אירע כזה מחדל נורא"

יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת פרשת 512/צילום: תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: עדותו של יצחק אברג'יל בפרשת 512, בינואר)

יוסי לוי, אחד הנאשמים במשפט החיסולים בעולם התחתון ("פרשה 512"), מת שלשום (שלישי) בכלא "איילון" ברמלה. המשפט נמשך כבר יותר מארבע שנים וחצי, ונמצא כעת בשלב הסיכומים - לאחר שבחודשים האחרונים הסתיימו הצגת הראיות ושמיעת העדים מטעם התביעה וההגנה.

על פי הודעת שב"ס, לוי נמצא מחוסר הכרה בתאו. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא כשהוא מורדם ומונשם, ושם נקבע מותו. בשב"ס הודיעו כי יקימו ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו של לוי, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים.

לוי נאשם כי לקח חלק בניסיון שיזם לכאורה יצחק אברג'יל לרצוח את זאב רוזנשטיין באמצעות מטען חבלה. באירוע נהרגו שלושה אזרחים עוברי אורח ונפצעו כ-50 נוספים, בעוד רוזנשטיין עצמו ומאבטחיו נפצעו באורח קל בלבד. על פי כתב האישום בפרשה, לוי העביר את המטען לנאשם שהטמין אותו על גג סוכנות צ'יינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, אליה נהג רוזנשטיין להגיע, וכן שימש תצפיתן בזמן האירוע עצמו.

יוסף לוי, בית משפט השלום, ראשון לציון, יוני 2015. מגד גוזני
לוי בבית משפט השלום בראשון לציון, ב-2015/מגד גוזני

סנגורו של לוי, עו"ד אהרון רוזה, מתח ביקורת על שירות בתי הסוהר בעקבות מותו. "צר לי על מותו של יוסף לוי, לקוח שאני מלווה כבר כמעט חמש שנים בתיק 512 - אדם חייכן חיובי אשר התקיים ביננו קשר עבודה טוב ומניב. השב"ס כולו צריך להתבייש שאסיר שנמצא באגף 'שמור' מגיע למצב בו מוצא עצמו מובהל לבית חולים במצב קשה ונפטר זמן קצר לאחר מכן. איפה השמור ואיפה השמירה. אני מציע לשב"ס לבדוק עצמו היטב ולא להסתיר דבר שכן בכוונתי ובכוונת המשפחה האבלה לא לנוח, לא לשקוט ולא לחסוך בשום בדיקה חיצונית עד שיתגלה כיצד אירע כזה מחדל נורא".

עוד בוואלה!

בזכות עד המדינה בפרשה 512: הרשעת השווא על החזקת נשק בוטלה

לכתבה המלאה

אף שטרם ברור מה הביא למותו של לוי, האירוע מזכיר באופנים מסוימים את מותו של האסיר יוני אלזם ב-2005. אלזם נשפט למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח העבריין חנניה אוחנה, כביכול בשליחות משפחת אברג'יל. הוא היה אמור להעיד נגד הנאשם הנוסף ברצח, שמעון זריהן, אולם שעות לפני עדותו הורעל למוות בתאו, ובשל כך בוטל כתב האישום נגד זריהן. עד היום איש לא הורשע ברצח אלזם. באופן חריג, בית המשפט העליון בחר להמשיך לנהל את ערעורו של אלזם לאחר מותו, וזיכה אותו בשל פגמים חמורים בהתנהלות חוקרי המשטרה.

(עדכון ראשון: 18:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully