וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפושעים בבידוד: בצל הקורונה - ירידה בכמות פתיחת התיקים הפליליים

5.4.2020 / 16:09

בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, מספר עבירות הסחר בסמים ופריצה לדירות ירד ב-45%. עם זאת, חלה עלייה של 16% בעבירות אלימות ומין במשפחה, כנראה עקב השהייה הממושכת בבתים. המשטרה פרסמה אזהרות על הונאות שכיחות בתקופה זו. למניעת אי-דיווח, תתאפשר הגשת תלונה ברשת

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

(בווידאו: שוטרים חשפו בית כנסת שפעל בניגוד להנחיות)

משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי במהלך תקופת נגיף הקורונה חלה ירידה של 19% בכמות התיקים הפליליים שנפתחו. הירידה נראתה כמעט בכל תחומי הפשיעה, ובאופן מיוחד בעבירות פריצה לדירות וסחר בסמים. בשבועות האחרונים, המשטרה פעלה בכוחות מתוגברים על מנת לאכוף את תקנות שעת החירום, ונאלצה לחלק את כוח העבודה שברשותה בין הפיקוח למשימות השגרתיות.

בתחום עבירות האלימות והאיומים, כמעט ולא חל שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בעוד מקרי האלימות במרחב הציבורי פחתו באופן משמעותי, מקרי האלימות בתוך המשפחה עלו ב-16%. ככל הנראה, הרקע לעלייה הוא השהייה הרציפה והממושכת של המשפחות בבתיהן. המגמה ההפוכה הלכה והעמיקה במהלך השבועיים האחרונים. מגמה דומה התרחשה בתחום עבירות המין, בו חלה ירידה כללית במקרי האונס וההטרדה, ועלייה במקרים בתוך המשפחה.

שוטר מתמגן נגד קורונה, 5 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
עלייה במקרי האלימות בתוך המשפחה/דוברות משטרת ישראל

בתחום עבירות הרכוש חלה ירידה של כ-20%. הירידה המשמעותית ביותר הייתה בכמות התיקים שנפתחו על רקע פריצה לדירות, 45% פחות מהשנה שעברה. על אף שעבירות הפריצה לבתי עסק חלה ירידה מתונה בהרבה, 7% בלבד, בשבועיים האחרונים מספר העבירות בתחום עלה באופן יחסי, ככל הנראה עקב סגירת העסקים בהתאם לתקנות. בשבוע החולף נעצרו כ-20 חשודים בעבירות שוד ופריצה.

בתחום עבירות המוסר - סמים וזנות, חלה ירידה של 44% ביחס לתקופה המקבילה. מספר תיקי ייצור וגידול סמים ירד ב-33%, ומספר תיקי הסחר, ייבוא וייצוא ירד ב-46%. בתחום עבירות המרמה חלה ירידה של 27%. עבירות הביטחון, הכוללות יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, נרשמה ירידה של 19%.

שוטר לבוש חליפת מגן נגד קורונה, 5 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
ירידה בסחר בסמים/דוברות משטרת ישראל

על אף הירידה, המשטרה הזהירה מכמה הונאות הנפוצות בתקופת הסגר. בין ההונאות - התחזות לחברות רפואיות דרך שליחת מיילים, התחזות טלפונית לרופאים המוסרים כי קרוב משפחה מאושפז עקב הידבקות בנגיף הקורונה ויש צורך מיידי להעברת תשלום לטיפול בו, הצעת הלוואות פיקטיביות, וגניבת פרטי חשבונות בנק על ידי שליחת מסרונים המכילים קישורים לאתרים "Netflix" ו"PayPal".

כמו כן, המשטרה הודיעה כי היא תאפשר לציבור להגיש תלונות באופן מקוון מכל מחשב, החל ממחר. זאת, על מנת לצמצם ככל הניתן את החשיפה לנגיף הקורונה, וכן כדי למנוע מצבים של אי-דיווח על עבירות למשטרה בשל החשש מהגעה לתחנה. על מנת למנוע הגשת תלונה בזהות בדויה, יידרש הפונה להירשם לאתר ממשלתי מאובטח, באמצעותו יוכל להגיש את התלונה המקוונת. המתלוננים יוכלו לצרף קבצים ותמונות לפנייתם. בכדי לסייע לאלו שיתקשו לבצע את ההליך ברשת, המשטרה תפתח מוקד שיפעל בכל שעות היממה וינחה את המתלוננים.

(עדכון ראשון: 15:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully