וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הסירה מודעות של קמפיין טראמפ שכללו סמל נאצי

הרשת החברתית הודיעה כי המודעות שפורסמו באמצעות עמוד קמפיין הבחירות של הנשיא הורדו משום שהפרו את מדיניות החברה העוסקת "בשנאה מאורגנת". בפוסט פורסם סמל משולש הפוך הזהה לסמל ששימש את משטרו של היטלר

רויטרס

(בווידאו: טראמפ חתם על צו המסיר חסינות משפטית מרשתות חברתיות)

חברת פייסבוק הסירה הערב (חמישי) מודעות שפורסמו ברשת החברתית באמצעות עמוד קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכללו סמל נאצי. המודעות, שהוסרו בגין הפרת מדיניות החברה העוסקת בהפרת תוכן של שנאה, תקפו את מה שתואר כ"הכנופיות המסוכנות של השמאל הקיצוני" והן הציגו בין היתר סמל של משולש הפוך.

הליגה נגד השמצה אמרה כי המשולש "זהה למעשה לזה ששימש את המשטר הנאצי לסיווג אסירים פוליטיים במחנות ריכוז".

דובר פייסבוק, אנדי סטון, אמר ל-CNN כי "הסרנו פוסטים ומודעות אלה בגין הפרת המדיניות שלנו נגד שנאה מאורגנת. המדיניות שלנו אוסרת להשתמש בסמל של קבוצת שנאה אסורה כדי לזהות אסירים פוליטיים ללא הקשר מגנה".

מודעות קמפיין של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ שהוסרו על-ידי פייסבוק עם סמלים שהיו בשימוש על-ידי הנאצים. -, אתר רשמי
סדרת המודעות שפרסם קמפיין טראמפ/אתר רשמי, -

המודעות שפורסמו בעמוד הקמפיין של הנשיא כוונו לארגון השמאל הקיצוני "אנטיפה", וקראו לתומכי טראמפ לגבות את קריאות הנשיא להגדיר את הקבוצה כארגון טרור. מוקדם יותר הערב, בתגובה לביקורת על המודעה, קמפיין טראמפ טען כי המשולש האדום היה "סמל שמשמש את 'אנטיפה' באופן נרחב".

על פי נתוני הרשת החברתית, הפוסט שכלל את הסמל פורסם תחילה ביום רביעי בעמוד המכונה "צוות טראמפ" וכן בעמוד הפייסבוק של סגן הנשיא מייק פנס. המודעה הממומנת זכתה לכמעט מיליון צפיות של גולשי פייסבוק.

בהצהרה שמסר טים מורטה, מנהל צוות התקשורת בקמפיין טראמפ, הוא התעקש שהמשולש האדום הוא "סמל המשמש את 'אנטיפה'". הוא הוסיף כי "נציין שלפייסבוק עדיין יש אימוג'י של משולש אדום הפוך, שנראה בדיוק אותו דבר".

עוד בוואלה!

עוד מכה לטראמפ: העליון מנע ביטול תכנית שמגנה על מאות אלפי מהגרים

לכתבה המלאה

ההחלטה צפויה להרגיז את הנשיא, שנכנס לעימות עם חלק מהרשתות החברתיות אחרי שאלו תייגו והסירו תכנים שלו. בעקבות זאת, הוא חתם על צו נשיאותי שאמור להסיר את ההגנה המשפטית מפני אחריות לתכנים המתפרסים בהם, שממנה הן נהנות. מוקדם יותר החודש עובדים בפייסבוק תקפו את ההחלטה של החברה שלא להסיר או לסמן פוסט שנוי במחלוקת של טראמפ על המחאות שפרצו בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד. אותו פוסט סומן ככזה "המאדיר אלימות" על ידי טוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully