וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הגיש תביעה בדרישה לעצור את הספר של בולטון: "מכיל מידע מסווג"

נשיא ארה"ב פנה לבית המשפט במטרה למנוע מהיועץ לביטחון לאומי לשעבר לפרסם ספר על התקופה שבה עבד בבית הלבן, הכולל מידע וביקורת רבה נגד טראמפ. בולטון פוטר בספטמבר לאחר חילוקי דעות שהיו לו עם הנשיא, בעיקר בנוגע ליחסים עם צפון קוריאה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיש הלילה (רביעי) תביעה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, בדרישה למנוע ממנו לפרסם ספר על זמנו בבית הלבן. לטענתו, הספר מכיל מידע מסווג, ויפגע בביטחון הלאומי.

התביעה האזרחית הוגשה בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, יום אחד לאחר שטראמפ אמר כי בולטון יפר את החוק אם הספר יתפרסם. הספר, שייקרא "החדר שבו זה קרה: זכרונות מהבית הלבן" אמור להתחיל להימכר בארצות הברית ביום שלישי הבא.

בתביעה, נטען כי הספר של בולטון מכיל "הפרות ברורות של ההסכמים שעליהם הוא חתם כתנאי להעסקתו, וכתנאי לקבלת גישה למידע מסווג מאוד". בולטון, דמות שנויה במחלוקת בשל עמדותיו הניציות, היה יועץ צמוד של הנשיא טראמפ.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר ג'ון בולטון. אי-פי, AP
"הספר שטראמפ לא רוצה שתקראו". היועץ לביטחון לאומי לשעבר בולטון/AP, אי-פי

הוא עזב בספטמבר, לאחר שהתגלעו אי הסכמות בינו לבין טראמפ, במיוחד בנושא קוריאה הצפונית והעימות מול טליבאן באפגניסטן. מאז הפכו השניים לעוינים באופן גלוי, וספרו של בולטון הועלה כסגירת חשבונות על מה שאירע ביניהם בחדר הסגלגל.

עוד בוואלה!

הבית הלבן מנסה למנוע את פרסום ספרו של בולטון: "מכיל חומרים מסווגים"

לכתבה המלאה

"זה הספר שדונלד טראמפ לא רוצה שתקראו", אמרו המוציאים לאור של הספר, "סיימון ושוסטר". בספר, בולטון טוען כי טראמפ ביצע שורה של עבירות שבלתי ניתן להתעלם מהן כשלחץ על אוקראינה לחקור את בנו של יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן. הממשל ענה כי בולטון מפר את כללי הסודיות הבסיסיים, לאחר שסירב לעבור את ההליכים המתחייבים.

מהמועצה לביטחון לאומי נמסר כי "הנאשם עשה עסקה עם ארצות הברית כתנאי להעסקתו באחד מתפקידי הביטחון הלאומי הרגישים והחשובים ביותר בממשל האמריקני, וכעת הוא מנסה להתכחש להסדר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully