וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מנסה למנוע את פרסום ספרו של בולטון: "מכיל חומרים מסווגים"

על רקע הסערה שגרמו קטעים שפורסמו מזיכרונותיו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, בממשל טוענים שיש להסיר מהם מידע הקשור לביטחון הלאומי. הדמוקרטים מקווים שיצליחו להביאו להעיד במשפט בסנאט. טראמפ: "אילו הייתי מקשיב לו, היינו במלחמת העולם ה-6"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הבית הלבן הודיע אתמול (רביעי) ליועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון כי ספרו העומד לראות אור בקרוב מכיל חומרים "מסווגים ביותר" שאותם עליו להסיר לפני פרסומו. לפי פרסומים בכלי התקשורת בארצות הברית, בספר נטען כי הנשיא דונלד טראמפ אכן קישר את הקפאת הסיוע הצבאי לאוקראינה כדי לחקור את יריבו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, בזמן התנהלות משפט ההדחה בסנאט.

מחר יצביעו הסנאטורים על אם לאפשר לעדי ראיה להופיע במשפט. הדמוקרטים רוצים שבולטון יעיד לאור הפרסומים החדשים, וחלק מהרפובליקנים הביעו נכונות לשמוע מה יש ליועץ לשעבר לספר על פרשת אוקראינה-גייט.

טראמפ מכחיש את כל הטענות נגדו, ואתמול הוא השתלח בחריפות בבולטון. "הוא פוטר כי, בכנות, אילו הייתי מקשיב לו, היינו כבר נמצאים במלחמת העולם השישית", כתב הנשיא בטוויטר. "הוא יצא ומיד כתב ספר מרושע ולא נכון. הכול ביטחון לאומי מסווג. מי יעשה דבר כזה?".

חשיפה נוספת מספר הזיכרונות של ג'ון בולטון: היועץ לביטחון לאומי 
לשעבר הזהיר כי טראמפ מעניק טובות למנהיגיהן של סין ורוסיה. רויטרס
יגיע להעיד בסנאט? בולטון בישיבת ממשל/רויטרס

המנהלת הבכירה במועצה לביטחון לאומי, אלן נייט, כתבה במכתב לעורך דינו של בולטון כי מבחינה ראשונית של כתב היד של הספר, נראה שהוא מכיל "כמות משמעותית של מידע מסווג, כולל ברמה של סודי ביותר". היא הזהירה כי לא ניתן יהיה לפרסם את הספר, ללא הסרת המידע הזה. גורם בכיר בבית הלבן אמר כי לא מדובר ב"איום" על היועץ לביטחון לאומי, וכי המכתב נשלח לבולטון עוד לפני פרסום הקטעים מספרו בניו יורק טיימס בימים האחרונים.

אם הטענות של בולטון, שפוטר בספטמבר האחרון, ולפיהן הסיוע הצבאי בסך 391 מיליון דולר לקייב הוקפא כדי ללחוץ עליה לחקור את ביידן ואת בנו לקראת הבחירות בנובמבר, אכן נכונות, זו התפתחות חשובה. עד כה, טענו הרפובליקנים כי העדים בהליך ההדחה שהתנהל בבית הנבחרים בשליטת הדמוקרטים שמעו על הקפאת הסיוע רק בצורה עקיפה. עם זאת, בולטון, לפי הדיווחים, הבהיר כי הוא הונחה ישירות על ידי הנשיא לעשות זאת במטרה ללחוץ על אוקראינה.

עוד בוואלה!

בולטון חשש: "טראמפ הבטיח טובות אישיות לארדואן ונשיא סין"

לכתבה המלאה
נשיא בית המשפט העליון של ארצות הברית, ג'ון רוברטס עם הגעתו לדיון בסאנט 30 בינואר 2020. רויטרס
נשיא העליון ג'ון רוברט מגיע לסנאט, אתמול/רויטרס

המשפט בסנאט נמצא בשלב השאלות, שהחל אתמול ויימשך היום. במהלכו, לכל צד יש 16 שעות לתשאול, אך המחוקקים אינם יכולים לדבר בעצמם, אלא מגישים שאלות כתובות לנשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברט, שמקריא אותן בקול.

באחד מרגעי המפתח אתמול, עורך הדין אלן דרשוביץ', חבר בצוות ההגנה של טראמפ, טען שנשיא יכול לעשות כל דבר שהוא מאמין שיעזור לו להיבחר מחדש למען האינטרס הציבורי, זו לא יכולה להיות עילה להדחה. למעשה, הוא טען, הנשיא יכול לעשות הכול כדי להיבחר מחדש.

מחר צפויה הצבעה בסנאט אם לאשר זימון של עדים או לא. אם היא תיפול, תיתכן ההצבעה על סעיפי האישום נגד טראמפ - ניצול סמכותו לרעה ושיבוש עבודת הקונגרס - וזיכוי צפוי שלו משום שיש צורך בשני שלישים מתוך מאה סנאטורים כדי להדיח נשיא מכהן. הרפובליקנים שולטים בבית, ואף לא אחד מהם אמר כי הוא השתכנע כדי לתמוך בכך. עם זאת, כדי לאשר זימון עדים יש צורך ברוב רגילים, כך שהדמוקרטים יזדקקו רק לתמיכה של ארבעה רפובליקנים.

טראמפ הוא הנשיא השלישי בהיסטוריה שעומד למשפט הדחה בסנאט, וגם בשני המקרים הקודמים הנשיא זוכה ונשאר בתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully