וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון חשש: "טראמפ הבטיח טובות אישיות לארדואן ונשיא סין"

קטע נוסף מספרו של היועץ לביטחון לאומי שיתפרסם בקרוב, הגיע לניו יורק טיימס ומתאר את הדאגה שהביע בפני התובע הכללי על שיחותיו האישיות של הנשיא עם שני השליטים האוטוקרטיים. החשיפות מחזקות את הקריאות לזימונו להעיד במשפט ההדחה בסנאט, כולל מצד רפובליקנים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון הזהיר כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מעניק טובות למנהיגיהן של סין וטורקיה - כך עולה מקטע שפורסם הלילה (שלישי) מטיוטת ספר הזיכרונות שלו, לפי גורמים המעורים בתוכנו שדיברו עם הניו יורק טיימס בעילום שם.

לפי הדיווח, בולטון העביר את האזהרה הזו לתובע הכללי וויליאם בר, שמצדו השיב כי הוא חושש שטראמפ יצר את הרושם שיש לו השפעה לא הולמת על חקירות המתנהלות נגד חברות המבוססות בשתי המדינות האלו, במהלך שיחות אישיות שערך עם נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

לא ברור לאילו "טובות אישיות" התייחס בולטון, שפוטר בשנה שעברה. בחודשים האחרונים ספג ממשל טראמפ ביקורת על שאיפשר לצבא טורקיה לפלוש לשטחים בצפון-מזרח טורקיה שהיו בשליטת הכורדים. בניו יורק טיימס ציינו כי בולטון כתב לבר באופן ספציפי על שיחה שקיים טראמפ עם שי על חברת התקשורת הסינית ZTE כמקור לדאגה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
שוחחו על חקירת חברת תקשורת סינית. שי וטראמפ/רויטרס

אלו התגברו אחרי שאתמול דווח כי בולטון כתב בספר שטראמפ אמר לו שהוא רוצה לקשור את הסיוע הצבאי בסך 391 מיליון דולר לאוקראינה אל הדרישות שלו מקייב לחקור את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, יריבו האפשרי בבחירות בנובמבר.

טראמפ הכחיש זאת אתמול ותקף את בולטון בטוויטר. "אני מעולם לא אמרתי לג'ון בולטון שהסיוע לאוקראינה היה קשור לחקירות נגד הדמוקרטים, כולל נגד הביידנים", טען הנשיא. "למעשה, הוא מעולם לא התלונן על כך בזמן פיטוריו הפומביים. אם ג'ון בולטון אמר זאת, זה רק כדי למכור ספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully