וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שאל: "כמה זמן אוקראינה תחזיק לבד מול רוסיה?"

26.1.2020 / 11:33

חלקים נוספים מהסרטון שתיעד ארוחת ערב ב-2018 סותרים את הצהרותיו של הנשיא שהוא אינו מכיר את מקורביו של ג'וליאני, העומדים לדין ונכחו באותו מפגש. הקפאת הסיוע הצבאי לקייב עומדת במרכז הליך ההדחה נגד טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאל כמה זמן אוקראינה תוכל להחזיק מול רוסיה ללא סיוע של ארצות הברית, במהלך ארוחת ערב בשנת 2018, שבה השתתפו כמה ממקורביו של עורך דינו רודי ג'וליאני, העומדים לדין.

כמה זמן הם יחזיקו במלחמה ברוסיה?", נשמע טראמפ שואל בחלק קולי בסרטון, רגעים לפני שקרא לפיטוריה של השגרירה באוקראינה מרי יובנוביץ'. היא פוטרה כשנה לאחר מכן אחרי קמפיין הכפשה שהובילו ג'וליאני ואחרים. המהלך הוא חלק מרכזי בטיעוניהם של הדמוקרטים נגד טראמפ, העומד למשפט הדחה בסנאט בימים אלו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן ב-16 בינואר 2020. רויטרס
תקף את בוש, סין והתקשורת. טראמפ/רויטרס

הסרטון, שאורכו 80 דקות, הגיע אתמול לידי סוכנות הידיעות אי-פי. קטעים ממנו שודרו לראשונה על ידי רשת ABC. ההקטלה סותרת הצהרותיו של הנשיא ולפיהן הוא לא הכיר את לב פרנס או איגור פרומן, מקורביו של ג'וליאני ודמויות מרכזיות בחקירה שהועמדו לדין בשנה שעברה על עבירות פיננסיות.

"הבעיה הכי גדולה שם, אני חושב שאנחנו צריכים להתחיל מלהיפטר מהשגרירה", נשמע בהקלטה קול שנראה השייך לפרנס. הוא בהמשך אמר לטראמפ: "היא למעשה מסתובבת ואומרת לכולם, 'חכו, הוא יודח. רק חכו'".

טראמפ השיב: "היפטרו ממנה. היפטרו ממנה מחר, לא אכפת לי. היפטרו ממנה מחר. היפטרו ממנה. אוקיי? עשו זאת".

אוקראינה עלתה כנושא בשיחה בארוחת הערב כחלק מדיון על שווקי אנרגיה. פרנס תיאר את מעורבותו ברכישת חברת אנרגיה אוקראינית. בהמשך, המשתתפים שיבחו את שר החוץ מייק פומפאו, שעליו אמר טראמפ: "פומפאו הולך להיות טוב. הוא עושה עבודה טובה. הוא עבר עכשיו עושה עבודה טובה".

ההקלטה מארוחת הערב

טראמפ דיבר גם על המשבר בגבול עם מקסיקו, והתעקש שהוא רוצה לבנות חומת בטון, אך לדבריו אנשי אכיפת החוק אמרו לו כי הדבר אינו ממשי.

לקראת סוף הארוחה, עבר הדיון לעסוק בבחירות ובתקשורת. "המגזינים מתים", אמר טראמפ."אני חושב שרשתות הכבלים הן בסדר. אם אי-פעם נפסיד בבחירות, הטלוויזיה בכבלים תמות", אמר טראמפ לקול צחוקם של אורחיו. "אתם יכולים לדמיין מה היה קורה לו היה להן מועמד רגיל? זה כל מה שהן מדברות עליו. אילו זו הייתה הילרי, הילרי המושחתת, הרייטינג שלהם היה חמישית מזה". טראמפ אמר שהוא מאמין שהיה לו קשה יותר בבחירות ב-2016 אילו הסנאטור ברני סנדרס היה המועמד הדמוקרטי.

בסיום, ניתן לשמוע את פרנס מציג מתנה לטראמפ מ"הרב הראשי באוקראינה" ומרבנים בישראל המקבילים בינו לבין המשיח. "משיח זה כאילו האדם שבא להציל את כל העולם. אז זה כאילו שאתה המושיע של אוקראינה", אמר לו פרנס.

"כל יהודי אוקראינה מתפללים עבורך", אמר פרומן, בעוד פרנס אומר לטראמפ להראות את המתנה לג'ארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא ויועץ בכי שלור, כדי שיסביר לו את משמעותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully