וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות ההגנה של טראמפ במשפט בסנאט: הדחתו תהיה התערבות מסוכנת בבחירות

25.1.2020 / 22:51

עורכי דינו של הנשיא תקפו את הדמוקרטים, ואמרו כי הניסיון שלהם להדיחו בשנת בחירות יקבע "תקדים מסוכן" בארה"ב. "אסור לנו לתת לזה לקרות", אמר ראש צוות ההגנה. הרפובליקנים צפויים לזכות את טראמפ, אחרי שלא השתכנו מטיעוני הדמוקרטים על פרשת אוקראינה-גייט

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

עורכי דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמרו הערב (שבת) כי הניסיון של הדמוקרטים להדיחו מהתפקיד יקבע "תקדים מסוכן מאוד" בשנת בחירות. ראש צוות ההגנה, היועץ המשפטי של הבית הלבן פט סיפולון, אמר לסנאטורים כי הם ימנעו מהמצביעים את זכותם להביע את דעתם על טראמפ ב-3 בנובמבר, במקרה שיחליטו להרשיעו ולהדיחו.

במהלך משפט ההדחה השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית, הדמוקרטים טענו השבוע כי יש להדיח את טראמפ בשל הלחץ שהפעיל על אוקראינה כדי להתערב בבחירות דרך ניהול חקירות נגד ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר ואחד הבולטים בפריימריז הדמוקרטיים.

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, משוחח עם אחד מעוזריו בתום יום דיונים במשפט ההדחה של טראמפ, 25 בינואר 2020. רויטרס
מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אחרי הדיונים, היום/רויטרס

צוות ההגנה של הנשיא ניסה להפוך את טיעון ההתערבות בבחירות נגד הדמוקרטים. "עם כל הדיבורים שלהם על התערבות בבחירות, הם כאן כדי להנציח את ההתערבות המאסיבית ביותר אי-פעם בבחירות אמריקניות, ואסור לנו לתת לזה לקרות. זה יפר את החוקה שלנו, זה יפר את ההיסטוריה שלנו, זה יפר את ההתחייבויות שלנו כלפי העתיד", אמר סיפולון בדיון שנמשך כשעתיים והיה קצר בהרבה מאלו שבהם שטחו הדמוקרטים את טיעוניהם.

הוא אמר עוד כי הדחת טראמפ והסרתו מפתקי ההצבעה בנובמבר משמעותן "קריעה לגזרים של כל הפתקים ברחבי המדינה הזו ביוזמתכם שלכם, ולקיחת ההחלטה מהעם האמריקני". לדברי סיפולון, "הם מבקשים מכם לעשות דבר בעל השלכות רבות ביותר, ואני אגיד לכם - גם מסוכן מאוד מאוד".

טראמפ מכחיש שפעל שלא כשורה. "כל אדם הוגן עם הגיון בריא הצופה במשפט בסנאט היום יכול לראות את היחס הלא הוגן שלו זכיתי ושאכן מדובר בהונאת הדחה פוליטית, כפי שכולם, כולל הדמוקרטים, יודעים. אסור שזה יקרה שוב!", כתב בטוויטר.

טראמפ: "אסור שזה יקרה שוב!"

בית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים הדיח את טראמפ בחודש שעבר באשמת ניצול סמכותו לרעה ושיבוש פעילות הקונגרס. עם זאת, הנשיא צפוי להיות מזוכה בסנאט, שבו יש צורך ברוב של שני שלישים מתוך מאה החברים כדי להרשיע ולהדיח נשיא. שום סנאטור רפובליקני לא הביע עד כה תמיכה בכך.

הדמוקרטים מתמקדים בשיחת טלפון שקיים טראמפ עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביולי האחרון, שבה קרא לו לחקור את ביידן על טענות לא מבוססות למעשי שחיתות על מנת להחלישו לקראת הבחירות בנובמבר. בנו, האנטר, שימש חבר בהנהלת חברת גז אוקראינית.

"מיזם מושחת"

חבר בית הנבחרים אדם שיף, שעומד בראש צוות התביעה הדמוקרטי, אמר השבוע לסנאטורים כי קמפיין הלחץ על אוקראינה היה "מיזם מושחת", שבה טראמפ גם עצר זמנית את כספי הסיוע הצבאי לאוקראינה, בסך כ-400 מיליון דולר.

היום כתב שיף בטוויטר כי צוות ההגנה של הנשיא מנסה להסיט את הדיון מהתמקדות דבריהם של העדים לקמפיין שלו נגד קייב. "הם לא דנים בעובדות ההונאה של טראמפ. הם מנסים להסיט, להסיח את הדעת, ולעוות את האמת. והם ממשיכים לטייח זאת באמצעות חסימת מסמכים ועדים", כתב.

מייק פורפורה, חלק מצוות ההגנה של טראמפ, טען כי רוב מי שמסר עדות בחקירת בית הנבחרים שהובילה להדחת טראמפ מעולם לא שוחח ישירות עם הנשיא. עם זאת, הדמוקרטים אמרו מנגד כי הסיבה היחידה לכך היא שהנשיא חסם מאותם אנשים להעיד, כמו היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון.

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, בתום יום דיונים במשפט ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ, 25 בינואר 2020. רויטרס
יזכו את הנשיא. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל אחרי הדיונים, היום/רויטרס

צוות ההגנה של הנשיא אמר היום כי הזימונים שהוצאו על ידי הוועדות בבית הנבחרים, הנשלטות בידי הדמוקרטים, לא היו חוקיים, ועל כן החקירה עצמה חסרה סמכות. "זאת הסיבה שהם לא קיבלו תשובה", אמר עורך הדין פטריק פיליבין.

שום נשיא מכהן בארצות הברית לא הודח מהתפקיד במסגרת המגנון שנוסח על ידי האבות המייסדים למקרים שבהם הנשיא מעורב במעשי בגידה, שחיתות או עבירות פליליות חמורות או בינוניות. ריצ'רד ניקסון עמד בפני הדחה שכזו, אך הוא התפטר - היחיד אי-פעם - לפני שזה קרה. בשני משפטי ההדחה הקודמים בסנאט, זוכו הנשיאים - ביל קלינטון ואנדרו ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully