וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לעיכול: 6 סיפורים אמיתיים לגמרי על אנשים שנקברו בחיים והתעוררו בקבר

30.6.2020 / 0:06

אם חשבתם שקולות מפחידים מבתי קברות וידיים כחולות שבוקעות מהאדמה הם לא יותר מסצנות מטרידות בסרטי אימה, הנה שישה מקרים מצמררים של אנשים מסכנים שנקברו בטעות בעודם בחיים והתעוררו לגלות שהם כלואים מתחת לאדמה

גבר נקבר בחיים/יוטיוב

בסרטון - צפו ברגעי האימה בהם אדם מחולץ מקבר בעודו בחיים

זה נשמע כמו סצנה קשה מאוד לעיכול מסרט אימה, אך מקרים בהם אנשים נקברו בעודם בחיים - בטעות או במכוון - אכן קיימים ואף תועדו במצלמות. שישה מקרים כאלה זכו להרבה תשומת לב תקשורתית, כשבחלקן ממש הוכח שהאדם המסכן נקבר בעודו בחיים וניסה להיאבק ולפלס את דרכו מחוץ לארון קבורתו ללא הצלחה. בימינו הרפואה המודרנית מאפשרת רמת דיוק גבוהה בכל הנוגע לווידוי מקרי מוות, אך טעות אנוש הוא דבר שקיים גם במקרים נדירים כאלה.

מגופה שנמצאה חמה 11 ימים לאחר שנקברה ועד לאישה שהתעוררה בקבר כשאחותה התעקשה לראות את פניה בפעם האחרונה, הנה תזכורת לששת המקרים המצמררים ביותר של אנשים שנקברו בחיים - ואם אתם בעלי לב חלש, בבקשה אל תמשיכו לקרוא.

האישה ששרדה בארון סגור יותר משבוע

על רוסנג'לה אלמיידה דוס סנטוס סיפרנו לכם בעבר, אבל הנה תזכורת. במקרה שאירע ב-28 בינואר 2018, דוס סנטוס, בת 37 מברזיל, הגיעה לבית החולים לאחר שקיבלה דום לב, הוכרזה כמתה ונקברה ביום למחרת. שבוע וחצי לאחר מכן, אנשים שהתגוררו ליד בית הקברות הודיעו למשפחתה שהם שומעים צעקות ודפיקות מתוך הקבר. את הקולות המוזרים הם שמעו כבר לפני, אך חשבו שמדובר בתעלול של ילדים המתגוררים באזור.

המשפחה מיהרה אל הקבר, הוציאה את הארון ושלפה משם את דוס סנטוס. למרבה הצער, היא לא הייתה בחיים כפי שחשבו, אך נמצאו שם מספר ראיות המעידות על כך שהמסכנה אכן נקברה בעודה בחיים. תחילה, חלק מהאנשים העידו שהגופה הייתה עדיין חמה - ולהזכירכם, עברו 11 ימים מאז שנקברה. כמו כן, נמצא שצמר הגפן שהושם באוזניה ובנחיריה של דוס סנטוס הוצאו ממקומם ועל ידיה ומצחה היו פציעות, המעידות על כך שכנראה ניסתה להימלט ללא הצלחה. אם זה לא מספיק, המסמרים שהחזיקו את הארון נמצאו עקומים ועל הדפנות נמצאו שריטות. בקיצור - דוס סנטוס המסכנה עשתה כל שביכולתה כדי לשוב לחיים, אך נאלצה להיכנע לגורלה האכזר. פחד מוות.

עוד בוואלה!

זה אמיתי?! הרגע המצמרר בו גופה מנופפת לשלום מתוך הקבר

לכתבה המלאה
רוסנג'לה אלמיידה דוס סנטוס. Reproduction / TV Bahia, צילום מסך
רוסנג'לה אלמיידה דוס סנטוס/צילום מסך, Reproduction / TV Bahia

המשפחה האבלה מאמינה שדוס סנטוס הייתה בחיים כשנקברה ושמדובר היה בטעות רפואית. אחותה של המנוחה, איסמרה אלמיידה, אמרה: "אנחנו לא רוצים להאשים אף רופא ולא לגרום לבעיות, אבל ראינו את הגופה. לא הגיוני שאדם יכול להיקבר למשך 11 ימים ושגופתו תישאר חמה".

צפו בתיעוד:

צילום מסך

שומרת אחותה

סיפורה של אסי דונבר הוא כנראה אחד המדהימים ביותר שנתקלו בהם. בשנת 1915, דונבר בת ה-30 הובאה למנוחות לאחר שעברה התקף אפילפטי. גופתה הונחה בארון עץ וההלוויה הייתה אמורה להתקיים למחרת בבוקר, כך שאחותה שגרה רחוק תוכל להשתתף בטקס.

עם זאת, אחותה של אסי איחרה לטקס ודרשה לראות את פניה של אחותה בפעם האחרונה על אף שדונבר כבר נקברה. באופן לא שגרתי, היא קיבלה אישור להעלות חזרה את הקבר כדי שתוכל להיפרד מאחותה. כשהסירו את הברגים ופתחו את דלת הארון, אסי התעוררה וצעקה לעבר אחותה.

בספר "נקברו בחיים: ההיסטוריה המצמררת של הפחד הקדום ביותר שלנו", מאת ג'ן בונדסון, מסופר כי עובדי בית הקברות היו כה מבוהלים שהם נפלו לקבר ונפצעו. אפילו אחותה של אסי חשבה שהיא רוח רפאים וכמעט איבדה את הכרתה במקום. עוד נכתב כי תושבי הכפר האמינו שדונבר היא למעשה זומבי ופחדו להתקרב אליה למשך שארית חייה. דונבר נפטרה בשנת 1955 - 47 שנים לאחר קבורתה הראשונה.

אסי דונבר נמצאה חיה בקבר. Supplied, אתר רשמי
אסי דונבר נמצאה חיה בקברה/אתר רשמי, Supplied

כשהשכן המת מתעורר

אישה מסאו פאולו, ברזיל (מקרה שני מברזיל, אולי לא כדאי למות שם) נותרה מבועתת כשביקרה את קרובת משפחתה המנוחה בבית הקברות ולפתע הבחינה באדמה רועדת ובקולות שהגיעו מקבר סמוך. היא מיהרה לקרוא לעובדי המקום ואלה שלפו אדם חי לגמרי מהקבר שלו.

המקרה הנדיר שאירע ב-2013 תועד במצלמות, כשתמונות חושפות את "המנוח" מורם ממותניו כשאנשים מנסים לסייע בשחרור מחצית גופו העליונה מהאדמה. עד היום לא ידוע הרבה פרטים על האדם שנקבר, מלבד דיווחים בתקשורת המקומית על כך שסבל מבעיות נפשיות. באופן בלתי נתפס, הבחור שוחרר מבית החולים עוד באותו היום לאחר אישור של פסיכיאטר שהוא כשיר לחזור לשגרה.

אדם מברזיל הוצא מקברו בחיים. LiveLeak, צילום מסך
אדם מברזיל הוצא מקברו בחיים/צילום מסך, LiveLeak
אדם מברזיל הוצא מקברו בחיים. LiveLeak, צילום מסך
כך הוא מורם מקברו/צילום מסך, LiveLeak

נקברה בשמלת הכלה שלה בחודש השלישי להריונה

סיפורה של נייסי פרז ודאי יישמע לכם מוכר, אך למי שפספס - הנה תזכורת לאחד התרחישים הטראומטיים ביותר שניתן להעלות על הדעת. אלמן שביקר בקבר אשתו ההרה יממה לאחר שנקברה, שמע קולות ודפיקות בוקעות מהאדמה. רודי גונזלס ביקר את אשתו המנוחה, נייסי פרז בת ה-16, שנקברה בשמלת הכלה שלה. במקרה שאירע בהונדורס בשנת 2015, סיפר גונזלס: "כשהנחתי את ידי על קברה יכולתי לשמוע רעשים בפנים. שמעתי דפיקות ואז שמעתי קול. היא צעקה לעזרה. עבר כבר יום מאז שקברנו אותה. לא יכולתי להאמין. הייתי באקסטזה, מלא תקווה".

נייסי פרז בת ה-16 הייתה בחודש השלישי להריונה ונשואה טרייה כשהתמוטטה לפתע בביתה וקצף החל להופיע בפיה. היא פונתה לבית החולים, שם הרופאים קבעו את מותה והיא הועברה לקבורה. יום לאחר קבורתה, כשגונזלס ביקר במקום - הוא נשבע ששמע אותה בוכה מהקבר. כשחשב שהוא מדמיין, קרא לעובדי בית הקברות וגם אלו הודו שהם שומעים את הקולות. מהר מאוד הגיעו בני המשפחה לחלץ את פרז.

נייסי פרז נקברה בעודה בחיים. Primer Impacto/youtube, צילום מסך
נייסי פרז נקברה בעודה בחיים/צילום מסך, Primer Impacto/youtube

בסרטון שפורסם ע"י רשת החדשות Primer Impacto, נראים בני המשפחה כשהם משתמשים בפטיש ענק בכדי לשבור את הקבר עשוי הבטון. כשהצליחו לבסוף לחלץ אותה הם סיפרו כי היא לא זזה והייתה קרה למגע, אולם הגופה לא הדיפה ריח רע והצבע שלה היה טבעי לגמרי. עוד דיווחו כי הם מצאו חבורות באצבעותיה ושכיסוי הזכוכית היה שבור. הם עוד קיוו שהיא בחיים והובילו אותה לבית החולים המקומי, שם קבעו בשנית את מותה. "כולם אמרו שהיא עדיין בחיים אז חשבתי שצריך לבצע בדיקות נוספות", אמרה ד"ר קלאודיה לופז אליה הובאה הגופה. למרבה הצער, ד"ר לופז לא מצאה אצלה סימני חיים.

צעירה שנקברה בחיים מחולצת מהקבר. יוטיוב, צילום מסך
בני משפחתה מנסים לחלץ אותה/צילום מסך, יוטיוב

אמא של פרז סיפרה מאוחר יותר לתקשורת שהיא משוכנעת כי בתה נקברה בחיים ושהרופאים מיהרו מדי לקבוע את מותה בפעם הראשונה. "כולנו היינו כל כך מאושרים. כולנו שמחים שהיא כנראה בחיים. חשבתי שאני הולכת להחזיר לעצמי את הבת שלי. זו הייתה טעות קשה מאוד ובלתי נסלחת". היא גם סיפרה שכשבתה קיבלה את התקף החרדה, היא האמינה שזו הייתה רוח רעה שהשתלטה עליה.

צפו ברגעי החילוץ:

צעירה שנקברה בחיים מחולצת מהקבר/Primer Impacto/youtube

וולטר ויליאמס

בפברואר 2014 נקבע מותו של וולטר ויליאמס - אך רגע לפני שהורד אל קברו, הוא קם לתחייה. בן ה-78 ממסיסיפי הוכרז כמת והחלו ההכנות להלווייתו. ב-CNN דווח כי ויליאמס נמצא ללא דופק וגופתו הועברה אל בית הלוויות, שם דברים משונים החלו לקרות. כמו בסצנה מבעיתה מסרט אימה, השק השחור שעטף את הגופה החל לנוע בדיוק כשעמדו לבצע חניטה בגופה. חוקר מקרי המוות, דקסטר הווארד אמר: "הבאנו אותו לחדר החניטה והבחנו שרגליו מתחילות לנוע, כמו בעיטות קטנות. פתאום שמנו לב שהוא גם התחיל לנשום מעט. הוא היה חי. זה היה נס משמיים".

ויליאמס הובהל במהירות לבית החולים ושם הוחזר לחיים. בשיחה עם WJTV, סיפרה בתו של וולטר: "אני לא יודעת עוד כמה זמן הוא הולך לכבד אותנו בנוכחותו, אבל הללויה, אנו מודים לו ברגע זה". לרוע המזל מר ויליאמס "כיבד אותם בנוכחתו" למשך שבועיים נוספים בלבד והלך לעולמו בפעם השנייה - והפעם לתמיד.

וולטר ויליאמס כמעט נקבר בעודו בחיים. Mirror Screen Grab, אתר רשמי
וולטר ויליאמס כמעט נקבר בעודו בחיים/אתר רשמי, Mirror Screen Grab

ההורים גילו שהתינוקת הקטנה שלהם עדיין בחיים

המקרה הבא הוא המחריד ביותר ששמענו. תינוקת בת יום שמתה נמצאה בחיים לאחר שנקברה בכד עפר בקבר רדוד. התגלית המצמררת התרחשה לאחר שבני הזוג קברו את בתם התינוקת בבית הקברות בצפון הודו ופתאום שמעו אותה בוכה. הם חפרו במהרה ומצאו כי התינוקת שלהם עדיין בחיים.

מגזין "אנשים" דיווח כי התינוקת נקברה כשש שעות לפני שהוצאה מהקבר באוקטובר 2019. לאחר שהוצאה היא נלקחה לבית חולים שם הוכנסה לטיפול נמרץ. בדצמבר דווח על ידי ה- BBC כי התינוקת הצליחה להתאושש מהחוויה הנוראית. הרופאים היו המומים מכך שהתינוקת שרדה בתוך הקבר והסבירו שאם היא הייתה נשארת עוד שעה אחת מתחת לאדמה, היא לא הייתה שורדת.

תינוקת בת יום שמתה התעוררה בקבר. Ravi Khanna, אתר רשמי
תינוקת בת יום שהלכה לעולמה התעוררה לחיים בקבר/אתר רשמי, Ravi Khanna
  • עוד באותו נושא:
  • מוות
  • קבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully