וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אמיתי?! הרגע המצמרר בו גופה מנופפת לשלום מתוך הקבר

4.6.2020 / 0:04

סרטון מקריפ למדי מאינדונזיה חושף את הרגע בו המנוח מנופף לשלום מתוך ארון הקבורה שלו, רגע לפני שמכסים אותו בחול. ברשת בטוחים שהאדם נקבר בחיים - אך מחקר חושף סיבה אחרת ומזוויעה לא פחות

גבר נקבר בחיים/יוטיוב

אין דבר מפחיד יותר מלהיקבר בחיים. רק המחשבה על זה מצמררת. סרטון שמגיע אלינו מאינדונזיה תיעד לכאורה בדיוק מקרה שכזה, בו נראה המנוח שוכב בארון הקבורה שלו ומנופף לשלום למשפחתו - רגע לפני שהוא נטמן באדמה. האמנם?

בסרטון נראים בני משפחתו האבלים מקיפים את הקבר כשעמוק באדמה מונח ארון הקבורה הלבן ובו חלון זכוכית קטן, דרכו המשפחה והחברים ודאי זכו להצצה אחרונה ביקירם טרם קבורתו. אלא כשהמצלמה מתקרבת לחלון הזכוכית, ניתן לראות את המנוח מניח את אצבעותיו על החלון וכאילו מנופף לשלום לאהוביו.

בקטע המטריד שצולם במנאדו, צפון סולאווסי, אינדונזיה ב-5 במאי, נשמע הכומר קורא בקול: "ישו אמר בספר הבשורה על פי יוחנן: אֲנִי הַתְּחִיָּה וְהַחַיִּים. הַמַּאֲמִין בִּי יִחְיֶה גַּם אִם יָמוּת. וְכָל מִי שֶׁחַי וּמַאֲמִין בִּי לֹא יָמוּת לְעוֹלָם" - ועל פי הסרטון נראה שהמנוח שלנו היה מאמין הדוק.

נקבר בעודו בחיים? סרטון מקריפ מאינדונזיה. ViralPress, צילום מסך
נקבר בעודו בחיים? סרטון מקריפ מאינדונזיה/צילום מסך, ViralPress

הקליפ עורר ויכוח בשאלה האם זו אמת או אשליה. אדם אחד כתב: "כן, הוא נופף. אולי הוא עדיין היה בחיים ומנסה למצוא את דרכו החוצה משם". אחר הציע: "ייתכן שזה עכבר". אף אחד מהתאוריות הללו אינה נכונה, שכן מחקר אוסטרלי חושף כי המנוח זז על אף שהוא כבר לא בחיים עקב תהליך הריקבון של הגופה.

המחקר שנערך לאחרונה ממש גילה כי גופות זזות "באופן משמעותי" בזמן שהן נרקבות. חוקרים אוסטרלים הציבו מצלמות לצד גופות כדי לחקור כיצד הן זזות בתהליך הפירוק שלהן. המצלמות צילמו את הגופות בפרקי זמן של 30 דקות וחשפו שהזרועות "זזות משמעותית". בשיחה עם ABC News, אמר אליסון ווילסון, חוקר המעורב בפרויקט: "מה שמצאנו היה שהזרועות אכן זזות עם הזמן, כך שזרועות שהיו מופנות כלפי מטה התהפכו לצד השני. ניתן לחשוב שהתנועות היו עדינות, אך זה בכלל לא המקרה". ד"ר קסנטה מאלט, שפיקח על המחקר, אמר: "אני חושב שאנשים יתפלאו כמה תנועה הייתה לגופות, כי אני עצמי נדהמתי כשראיתי את זה, במיוחד כשמדובר בזרועות. זה היה מדהים".

היוש

נקבר בעודו בחיים? סרטון מקריפ מאינדונזיה. ViralPress, צילום מסך
נקבר בעודו בחיים? סרטון מקריפ מאינדונזיה/צילום מסך, ViralPress

החוקרים מאמינים כי התנועה נגרמת כתוצאה מהצטברות גזים בגוף בשלבים המוקדמים עד אמצע תהליך הריקבון. פירוש הדבר שצפייה בתנועות של גופה עשויה לעזור בקביעת הזמן שחלף מאז המוות. גב' וילסון הוסיפה: "מחקר זה חשוב מאוד ועשוי לסייע לגורמי אכיפת החוק בפתרון פשעי רצח. הוא מסייע גם בחקירת אסונות, צפוי לספק מידע חשוב למשפחות הקורבנות ובמקרים רבים לאפשר לקורבן לספר את סיפורו האחרון".

צפו ברגעים הקריפיים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully