וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החופש הגדול: גלנט ביטל פגישה עם יו"ר ארגון המורים

18.6.2020 / 9:28

השניים היו אמורים לערוך מפגש היכרות, אולם יו"ר הארגון דרש שחברי הנהלתו יצטרפו כתנאי לקיימו, ושר החינוך החליט לבטלו. "ארז משחק בפוליטיקה קטנה", אמרו בסביבת השר. הצדדים נאבקים על החזרת ימי לימוד בשל משבר הקורונה, בעוד היום הוא המועד האחרון לבקשת צווי מניעה

בווידאו: תלמיד תיכון מתייחס להנחיות הלא ברורות לתלמידים המבודדים לקראת הבגרויות/צילום: עוז בלכנר

שר החינוך יואב גלנט ביטל היום (חמישי) פגישה שתוכננה עם יו"ר ארגון המורים הארצי רן ארז, לאחר שהאחרון הציב תנאי מקדים לקיומה. הביטול בא על רקע המאבק שמתנהל בין משרד החינוך לארגון על החזרת ימי לימוד בחטיבות העליונות בעקבות משבר הקורונה.

יו"ר הארגון והשר גלנט היו אמורים לקיים פגישת היכרות לרגל כניסתו של האחרון לתפקידו. אולם אתמול הודיע ארז כי יגיע לפגישה - רק בתנאי שיצטרפו אליו חברי הנהלת הארגון. גלנט הודיע בתגובה כי הפגישה מבוטלת. "גלנט הזמין את ארז לפגישת היכרות, מתוך רצון טוב שהשניים יפעלו יחדיו למען תלמידי ומורי ישראל", מסרו בסביבת השר. "צר לנו שיו"ר ארגון המורים הארצי בוחר שוב בפוליטיקה קטנה על פני רווחת התלמידים והמורים במדינה".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שר החינוך, יואב גלנט  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
ביטל את הפגישה. גלנט/ראובן קסטרו

שנת הלימודים בתיכונים הייתה אמורה להסתיים מחר, בעוד שבבתי הספר היסודיים התאריך הוא 30 ביולי. למרות זאת, במשרד החינוך דורשים מהמורים לעבוד תשעה ימים נוספים בעקבות הפסקת הלימודים במהלך ימי משבר הקורונה.

הפגישה הייתה אמורה להיות הראשונה שתוכננה להתקיים בין הצדדים בשיא המשבר, במסגרתו נערכים באוצר, בשלטון המקומי ובמשרד החינוך להגשת צווי מניעה לבית הדין לעבודה. היום הוא המועד האחרון להגשת הצווים, ובית המשפט יוכל לדון בכך מחר ובמוצאי השבת.

בצל ביטול הפגישה עומד גם האיום של הממונה על השכר באוצר לנכות שכר בדיעבד למורים שלא ישלימו את תשעת הימים.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
הציב תנאים מקדימים. ארז/מגד גוזני

בימים האחרונים לא התקיימו פגישות בין נציגי האוצר, משרד החינוך וארגון המורים, וזאת בטענה כי ארז הוא זה שדוחה כל בקשה להגעה לדיוני מו"מ בין הצדדים. למעשה, כבר מהשלבים הראשונים ארז סירב לכל דרישה והודיע שהוא לא מתכוון לדון בסוגיה.

אי-הבהירות סביב סיום שנת הלימודים עלתה גם בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת השבוע. יו"ר המרכז לשלטון המקומי חיים ביבס קרא בוועדה ליו"ר ארגון המורים שלא להתנהג "כאחרון העסקנים" ולהשקיע מאמץ כדי לפתור את הבעיה. "אנחנו רגע לפני שמתחילים בשביתות. יש פה מגזר פרטי ששילם מחיר כבד מאוד, יש פה מאות אלפי אנשים שנמצאים בבית, וכולנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה", אמר ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully