וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי החינוך והאוצר נערכים להגשת צווי מניעה נגד ארגון המורים

17.6.2020 / 10:09

במשרדי הממשלה ובשלטון המקומי מתכוונים לפנות לבית הדין לעבודה בעניין הארגון, בעקבות אי-ההסכמות על סיום שנת הלימודים. היו"ר רן ארז מסרב לקבל את החלטת השר גלנט להאריך את הלימודים בתשעה ימים נוספים, ובאוצר הודיעו כי הדבר יגרור פגיעה בשכרם של המורים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרדי החינוך והאוצר, לצד השלטון המקומי, נערכים היום (רביעי) להגשת צווי מניעה לבית הדין לעבודה נגד ארגון המורים. זאת, בעקבות אי-ההסכמות על הוספת תשעה ימי לימוד נוספים במהלך הקיץ, שהוחלטה על ידי שר החינוך יואב גלנט לאור מגיפת הקורונה.

בעקבות המחלוקות, הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן הודיע השבוע כי מורים בכיתה י' שלא ייתנו את ימי הלימוד הנוספים - לא יקבלו את שכרם במלואו. זאת, בתגובה לפנייתו של מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ששאל כיצד יש לנהוג נוכח אי-הבהירות סביב סיום שנת הלימודים.

בתגובה, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע אתמול כי מורים יקבלו גיבוי מול איומי האוצר. "אנו ניתן גיבוי מלא לכל מורה חבר ארגון המורים, אם בחטיבות הביניים ואם בחטיבה עליונה, גם משפטית וגם כלכלית נוכח איומי משרד האוצר. בתקופת הקורונה, פרט לסקטור הרופאים, רק סקטור המורים המשיך לעבוד במסירות", טען ארז.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
הודיע שייתן גיבוי למורים. ארז/מגד גוזני

לפי החלטת השר גלנט, הלימודים בגני הילדים ובתי הספר היסודיים - מהגנים עד כיתה ו' - יסתיימו הלימודים ב-13 ביולי, בעוד שחטיבות הביניים והחטיבה העליונה - כיתה ז'-י' - יסיימו את לימודיהם ב-1 ביולי. גלנט הבהיר כי הוא הוא יעשה "כל שיידרש" כדי לחייב את המורים ללמד ואיים: "מי שיפעל בניגוד להחלטות - יש לנו כלים לחייב אותם ונעסוק בהם בבוא העת".

מנגד, ארז מתבצר בעמדתו נגד מתן ימי לימוד נוספים בחופש הגדול, כפי שהסכימה מזכ"לית הסתדרות המורים בן דוד. בתגובה, הודיעה בן דוד כי על פי עקרון השוויון, גם מורי היסודי והגנים לא יתנו תשעה ימי לימוד. זאת, חרף ההסכם שעליו חתמה בן דוד עם משרד החינוך, שאותו מגדיר ארז כ"הזוי".

עוד בוואלה!

משרד החינוך: המורים יחויבו ללמד עד סוף יוני, ביסודי ובגנים - עד 13 ביולי

לכתבה המלאה
ישראל כץ ויואב גלנט בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נערכים להגשת צווי מניעה. השרים גלנט וכץ, ב-2019/ראובן קסטרו

אי-הבהירות סביב סיום שנת הלימודים עלתה גם בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת השבוע. יו"ר המרכז לשלטון המקומי חיים ביבס קרא בוועדה ליו"ר ארגון המורים שלא להתנהג "כאחרון העסקנים" ולהשקיע מאמץ כדי לפתור את הבעיה. "אנחנו רגע לפני שמתחילים בשביתות. יש פה מגזר פרטי ששילם מחיר כבד מאוד, יש פה מאות אלפי אנשים שנמצאים בבית, וכולנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה", אמר ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully