וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדנית חירום דיווחה על הפעלת כוח נגד ג'ורג' פלויד בזמן אמת: "זה חריג"

16.6.2020 / 5:46

הקלטות שיחה חשפו שעובדת מוקד 911 צפתה בתיעוד ממצלמות במקום בו נעצר הגבר השחור בעת התקרית, והתקשרה למפקח משטרה. "כולם היו מעליו, זה נראה קצת שונה", אמרה. בנוסף, פורסמו שיחות עוברי אורח למוקד החירום: "הוא היה אזוק ולא התנגד למעצר, השוטר רצח אותו לעיני כולם"

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת/--

מוקדנית החירום שצפתה בזמן אמת בשוטר לוחץ עם ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד עד שנחנק למוות, דיווחה על כך לגורמים במשטרה - כך עולה הלילה (שלישי) מפרסום הקלטת השיחה. על פי ההקלטות, המוקדנית התקשרה למפקח משטרתי ואמרה שהיא רואה בווידאו "דבר חריג" ושהיא רוצה להודיע לו על כך. "לא אכפת לי להצטייר כ'מלשנית'", הוסיפה.

"אני לא יודעת אם הם השתמשו בכוח או לא, אבל כולם היו מעליו", המשיכה המוקדנית בתיאור התקרית. "אני לא יודעת אם הם זקוקים לך או לא, הם עדיין לא אמרו לי כלום". הממונה שקיבל את השיחה ענה לה: "כן, הם עדיין לא עדכנו אותי, אבל אני אברר את הנושא".

לדברי דובר עיריית מיניאפוליס, קספר היל, העובדת ראתה את התקרית בשידור חי ממצלמה שהוצבה בצומת בו נעצר פלויד על ידי השוטרים. המוקדנית סיימה את השיחה כשאמרה כי "אנחנו לא צופים במקרים כאלה אף פעם, אז כשאנחנו רואים מה שמתרחש, זה נראה קצת שונה".

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת. --, אתר רשמי
"כולם היו מעליו". השוטר דרק שובין לוחץ על צווארו של ג'ורג' פלויד, בחודש שעבר/אתר רשמי, --

בנוסף להקלטה זו, נחשפו גם תמלילי שיחות שהגיעו למוקד 911 משני עוברי אורח שנכחו במקום בזמן התקרית. אחד מהם התקשר ואמר כי "שוטר כמעט הרג הרגע גבר שלא התנגד למעצר. הוא היה כל הזמן עם הברך על הצוואר שלו". לאחר מכן הוא תיאר כי "הוא הפסיק לנשום. הוא כבר היה אזוק. אני לא יודע אם הוא מת בוודאות, אבל הוא לא הגיב כשהאמבולנס הגיע ופינה אותו. השוטר שהיה פה הלך, אחרי שהוא רצח את האיש הזה ממש לעיני כולם".

בשיחה נוספת למוקד החירום אמר עד הראייה כי "השוטרים לא בדקו לו דופק, ולא עשו שום דבר כדי להציל אותו. יש לי את זה מתועד בווידאו". הוא סיפר כי "במקרה הייתי בדיוק בהליכה, הבחור הזה, הם הרגו אותו". באותו סרטון שצילם עד הראייה, ניתן לשמוע אישה ברקע שאומרת כי היא כבאית בתחנת מיניאפוליס, ומבקשת שוב ושוב מהשוטרים לבדוק לפלויד את הדופק.

עוד בוואלה!

אחיו של ג'ורג' פלויד העיד בקונגרס: "אני כאן בשביל להשיג צדק"

לכתבה המלאה
ג'ורג' פלויד, העצור השחור שנהרג בידי שוטר לבן בעיר מיניאפוליס. -, אתר רשמי
"השוטר הלך אחרי שהוא רצח אותו לעיני כולם". ג'ורג' פלויד/אתר רשמי, -

על פי נהלי המשטרה בכל הקשור במדיניות הפעלת כוח, שוטרים אינם נדרשים להודיע לגורמים בכירים יותר אם השימוש בכוח היה לצורך מעצר. עם זאת, השוטרים מחוייבים ליידע על כל תקרית הפעלת כוח שגרמה לפציעה או הריגה.

פלויד בן ה-46, נהרג ב-25 במאי אחרי שהשוטר דרק שובין לחץ עם ברכו על צווארו במשך שמונה דקות ו-46 שניות. שובין המשיך להפעיל כוח גם כשפלויד העיד כי הוא לא יכול לנשום, עד שהפסיק לזוז. השוטר הואשם ברצח מדרגה שנייה. שלושת השוטרים הנוספים שהיו מעורבים בתקרית, תומאס ליין, ג'יי קואנג וטו טאו, הואשמו בסיוע לרצח מדרגה שנייה. כל ארבעת השוטרים הודחו מתפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully