וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לתושב שפרעם שרצח את שכנתו לעיני ילדיה: "הותיר בהם טראומה"

14.6.2020 / 16:20

בית המשפט המחוזי בחיפה הוסיף עוד 4 וחצי שנות מאסר לעונש שנפסק על אשרף טחימר בן ה-44, שרצח את מרוואת אבו-ג'ליל שגרה בסמיכות אליו לפני כארבע שנים. כמו כן, קבעו השופטים כי על טחימר לפצות את ילדי המנוחה במאות אלפי שקלים: "הם היו עדים למראות, לזוועות ולאימה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) מאסר עולם ועוד ארבע וחצי שנות מאסר על אשרף טחימר, תושב שפרעם בן 44, שהורשע ברצח בכוונה תחילה של שכנתו מרוואת אבו-ג'ליל, בת ה-40, וכן בעבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה סתם.

בנוסף לכך, הורה בית המשפט לטחימר לפצות את ארבעת ילדי המנוחה בסך כולל של 258 אלף שקלים, שיחולק באופן שווה בין הארבעה. לאחר הקראת גזר הדין, הנאשם בחר להימנע מלומר דברים והסתפק בחזרה על גרסתו, לפיה הוא חף מכל פשע.

מכתב האישום עולה כי טחימר דקר את אבו-ג'ליל למוות בעת שישנה עם שני ילדיה בביתה לפני כארבע שנים, ונמלט מהמקום. בנוסף לכך, הורשע טחימר בתקיפת קטין, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה, משום שפצע גם את בנה הצעיר של השכנה. בעת ההרשעה שהתקבלה על ידי הרכב השופטים - דיאנה סלע, אבי לוי וערן קוטון, צעק טחימר מדוכן הנאשמים: "על השקרים? מה הראיות בתיק? אני יודע שאני חף מפשע!".

הגשת כתב אישום חשוד ברצח אם בשפרעם לנגד עיני ילדיה - אשרף טחימר. ערן גילווארג
מאסר עולם ועוד ארבע וחצי שנות מאסר. אשרף טחימר בבית המשפט/ערן גילווארג

הרכב השופטים קבע כי הנאשם הותיר בילדים של אבו-ג'ליל טראומה גדולה, והוסיפו כי "אם לא די בכך שאימם נרצחה במעשה ברברי ואכזרי באישון ליל במיטתה על לא עוול בכפה, הרי שהם עצמם היו עדים למראות, לזוועות ולאימה".

עוד אמרה השופטת דיאנה סלע, שחתמה את גזר הדין כי "הרצח היה אכזרי ואלים באורח יוצא דופן, תוך ניצול העדיפות הפיזית שלו על פני הקורבנות". בזמן שעבר מאז הרצח בני המשפחה הוצאו מביתם ומשכונת מגוריהם, ולאחר מכן הבית גם נשרף.

טחימר, שריצה בעבר עונשי מאסר רבים בגין עבירות אלימות ורכוש, פרץ לביתה של שכנתו דרך חדר האורחים בשעות הלילה, בעת שהיא ישנה עם בנה בן ה-11 במיטתה. בנה הנוסף בן ה-18 ישן בחדר הסמוך, ואב המשפחה שהה באותה עת בחו"ל במסגרת עבודתו. בין המשפחות היתה היכרות מוקדמת לפני התקיפה.

עוד בוואלה!

"אכזרי ומזעזע": תושב שפרעם הורשע ברצח שכנתו לנגד עיני ילדיה

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום חשוד ברצח אם בשפרעם לנגד עיני ילדיה - אשרף טחימר. ערן גילווארג
"מעשה רצח ברברי ואכזרי באישון ליל". טחימר במהלך הגשת כתב האישום נגדו/ערן גילווארג

מעובדות כתב האישום עולה כי טחימר ניגש למטבח, חלץ את נעליו ונטל סכין גדולה מאחת המגירות. הוא עלה לחדר השינה של אבו-ג'ליל ודקר אותה בצווארה בעת ששכבה במיטתה. בשלב זה, התעוררה האישה והחלה להיאבק בשכן בעודה מדממת מצווארה.

טחימר, כך על פי כתב האישום, ניסה לחסום את פיה של אבו-ג'ליל והמשיך לדקור אותה בפניה ובידה. בן ה-11 שישן לצדה, התעורר מצעקות אמו וניסה להיאבק בנאשם, אך זה הפיל אותו מהמיטה וגרם לו לחבלה בקרסול. גם בנה הבכור של האישה התעורר למשמע הצעקות, וכשנכנס לחדר הבחין בו הנאשם, והכה בו בחוזקה בפניו, עד שנעקרה אחת משיניו ממקומה.

המניע לרצח אבו-ג'ליל לא עלה בבירור מכתב האישום. בחקירתו לא הודה טחימר במיוחס לו, אך גם לא הכחיש. "הוא אמר שהוא עישן הרבה סמים באותו ערב ואינו זוכר מה קרה", הסביר אז ראש מחלק הפשע ביחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרה, רב פקד עוזי הדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully