וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזרי ומזעזע": תושב שפרעם הורשע ברצח שכנתו לנגד עיני ילדיה

3.2.2020 / 15:56

כשלוש שנים וחצי לאחר שנדקרה למוות תושבת העיר, בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את אשרף טחימר ברצח בכוונה תחילה. מכתב האישום עולה כי הוא פרץ לבית שכנתו ודקר אותה בעת שישנה במיטתה - כששני בניה צופים במתרחש. יום לפני האירוע: הוא תועד עם מעדר בהכנות למעשה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שני) פה אחד את אשרף טחימר, תושב שפרעם בן 44, בגין רצח בכוונה תחילה של שכנתו מרוואת אבו-ג'ליל, בת ה-40. מכתב האישום עולה כי טחימר דקר את אבו-ג'ליל למוות בעת שישנה עם שני ילדיה בביתה, ב-1 במאי 2016, ונמלט מהמקום. בנוסף הורשע טחימר בתקיפת קטין, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה. בעת ההרשעה שהתקבלה על ידי הרכב השופטים - דיאנה סלע, אבי לוי וערן קוטון, הוא צעק מדוכן הנאשמים: "על השקרים? מה הראיות בתיק? אני יודע שאני חף מפשע!"

טחימר, שריצה בעבר עונשי מאסר רבים בגין עבירות אלימות ורכוש, פרץ לביתה של שכנתו דרך חדר האורחים בשעות הלילה, כשישנה עם בנה בן ה-11 במיטתה. בנה הנוסף בן ה-18 ישן בחדר הסמוך, ואב המשפחה שהה באותה עת בחו"ל במסגרת עבודתו. מעובדות כתב האישום עולה כי טחימר ניגש למטבח, חלץ את נעליו ונטל סכין גדולה מאחת המגירות. הוא עלה לחדר השינה של אבו-ג'ליל ודקר אותה בצווארה בעת ששכבה במיטתה.

בשלב זה, התעוררה האישה והחלה להיאבק בשכן בעודה מדממת מצווארה. טחימר, כך על פי כתב האישום, ניסה לחסום את פיה של אבו-ג'ליל והמשיך לדקור אותה בפניה ובידה. בן ה-11 שישן לצדה, התעורר מצעקות אמו וניסה להיאבק בנאשם, אך זה הפיל אותו מהמיטה וגרם לו לחבלה בקרסול. גם בנה הבכור של האישה התעורר למשמע הצעקות, וכשנכנס לחדר הבחין בו טחימר, והכה בו בחוזקה בפניו, עד שנעקרה אחת משיניו ממקומה.

הגשת כתב אישום חשוד ברצח אם בשפרעם לנגד עיני ילדיה - אשרף טחימר. ערן גילווארג
רצח את שכנתו לנגד עיני ילדיה. אשרף טחימר בהגשת כתב האישום/ערן גילווארג

טחימר ניסה לדקור גם את הבן הבכור, שהספיק לחמוק מהסכין ונפצע קל בלבד. כשהבין שלא הצליח לנטרל את הצעיר, החליט הנאשם לברוח וקפץ מחלון הבית. אז, על פי כתב האישום, יצא הבן הבכור מהבית בניסיון לתפוס את התוקף, שהצליח לחמוק ממנו ונעלם.

על פי עדויות השכנים שהכירו את טחימר היטב, הוא נצפה בורח מזירת הרצח לכיוון השדות הסמוכים לשכונה. אחרי דקות אחדות הגיע לבית אביו ושמע את השכנים קוראים בשמו. הוא העיר את בנו הקטן וברח יחד עמו לכיוון הכפר אעבלין, שם ניסה למצוא מחסה אצל קרובי משפחה. במהלך ההימלטות החליט טחימר לנטוש את הבן ולהמשיך לבדו. חוקרי המשטרה איתרו את בנו, ועצרו את טחימר בבית מכריו שעות אחדות אחרי הרצח.

המניע לרצח אבו-ג'ליל לא עלה בבירור מכתב האישום. בחקירתו לא הודה טחימר במיוחס לו, אך גם לא הכחיש. "הוא אמר שהוא עישן הרבה סמים באותו ערב ואינו זוכר מה קרה", הסביר אז ראש מחלק הפשע ביחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרה, רב פקד עוזי הדר. "הוא סתר את עצמו מספר רב של פעמים, לא קשר את עצמו לרצח, אבל גם לא הכחיש אותו".

עוד בוואלה!

התנגדות מנדלבליט למינוי מ"מ לפרקליט המדינה טורפת שוב את הקלפים

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום חשוד ברצח אם בשפרעם לנגד עיני ילדיה - אשרף טחימר. ערן גילווארג
"אני יודע שאני חף מפשע!״. טחימר בדיון בו הוגש כתב האישום ב-2016/ערן גילווארג

בדוח הנתיחה הפתולוגית נכתב כי הוא הפך את הבית כולו ל"זירה אכזרית ומזעזעת" הכוללת כמויות אדירות של דם. על פי הדוח, טחימר "דקר את אבו-ג'ליל מספר רב של פעמים, נאבק בה וגרר אותה. כל זאת לעיני ילדיה הזועקים". מעדויות נוספות עלה כי במטבח ביתה של הנרצחת נמצאו נעליו של הנאשם, שנמלט מהמקום יחף, ועליהן נמצא הדנ"א שלו. הפרקליטות טענה כי המעשים המיוחסים לו מלמדים על אכזריותו הרבה, על קור רוחו, ומכאן גם על מסוכנותו הרבה לציבור.

השופט אבי לוי חתם את הכרעת הדין ואמר כי "באנו לבסוף, לכלל הכרה ברורה וחד משמעית שהנאשם שלפנינו היה זה שביצע את המעשה בלב חפץ ובדעה צלולה. השתכנענו שהתביעה הצליחה להוכיח מעל ומעבר לכל ספק סביר את אשמתו".

אחיה של אבו-ג'ליל, זידאן זידאן בן ה-47 משפרעם, הוא גם בן דודו של אשרף, אביו של המנוח עאדל ח'טיב שכתב אישום בגין הרצח שלו הוגש הבוקר. בשיחה לוואלה! NEWS אמר זידאן כי הוא "רוצה שהשופטים ישלחו את הרוצח לעשרות שנים בכלא. הוא בא לרצוח חד וחלק. אנחנו לא מקבלים שום הסבר אחר".

עו"ד לירון מלכה, המייצגת את אשרף טחימר מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה לוואלה! NEWS לאחר הכרעת הדין: "מרשי טען ועודנו טוען לחפותו. עתרנו לזכות אותו מכל אשמה ולו מחמת הספק. הראיות בתיק הותירו לטעמנו ספק רב ומשמעותי באשמתו. אנו נלמד את הכרעת הדין ונפעל בהתאם".

(עדכון ראשון: 13:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully