וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DNA על הנעל ומכתב הכופר שנמצא במקרה: כך פוענח רצח הנער בצפון

3.2.2020 / 20:00

התביעה במשפט הרצח של עאדל חטיב בן 17 בשפרעם גייסה יותר מ-130 בני אדם המוכנים להעיד נגד וויסאם אבו אל-חסנה, הנאשם שדקר אותו 21 פעמים במטרה לסחוט כספים מאביו. בנוסף, החוקרים טוענים כי זיהו אותו במצלמות נערך לביצוע המעשה. כך התנהלה החקירה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תיעוד הנאשם יום לפני הרצח מצטייד במעדר לביצוע המעשה)

12 חוקרים של ימ"ר צפון עמלו באופן אינטנסיבי במשך חודשיים עד לפענוח מלא של הרצח והחטיפה של עאדל חטיב בן ה-17 בשפרעם בידי וויסאם אבו אל-חסנה, פלסטיני בן 44, שכתב אישום נגדו הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה בגין רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם רצח וסחיטה.

חוקרי המשטרה אומרים כי אבו אל-חסנה, שהיה מיודד עם חטיב, אותו הכיר מעבודות בנייה, התקשר אליו ביום הרצח ואמר לו שהוא רוצה להראות לו משהו שמצא. מכתב האישום עולה כי השניים קבעו להיפגש סמוך לבית הספר בשכונת אל-עאפיה, משם ילכו אל המקום בו מצא כביכול את הדבר, ושם ימסור לו אותו. על פי כתב האישום, מעט אחרי השעה 19:00 הגיע חטיב לחנות "לוטו יאסין" בשכונה, בעוד אבו אל-חסנה יצא ממנה כשעליו סכין. הם הלכו למקום מבודד בשכונה, שם אבו אל-חסנה הפתיע את חטיב. בכתב האישום נטען כי אבו אל-חסנה דקר אותו 21 פעם בגב והוסיף וחתך אותו בכל חלקי גופו, בעוד חטיב מנסה לגונן על עצמו באמצעות ידיו, ולאחר מכן קבר אותו.

וויסאם אבו אל-חסנה, נאשם בחטיפה ורצח של הנער עאדל חטיב בן ה-17 בעיר שפרעם. שלומי גבאי
החוקרים מאמינים שהוא תכנן את הרצח כשבוע-שבועיים/שלומי גבאי

מהרגע שאותרה גופתו של חטיב ב-5 בדצמבר ועליה סימני אלימות קשים בשטח פתוח מבודד באחת משכונות העיר בתום חיפושים נרחבים, הוטל איפול מוחלט על החקירה, שהיקפה נחשף רק כעת. לרשות התביעה עומדים למעלה מ-130 עדים הנכונים לעלות לדוכן במשפט, לצד שורת ראיות מקיפה, בהן הודאתו של הנאשם והשחזור שביצע; DNA של חטיב שאותר על נעלו של הנאשם; DNA שנמצא על המעדר שאותר בזירה ועדותו של האדם ממנו לקח הנאשם את המעדר ביום הרצח; חלופת מסרונים בין אבו אל-חסנה וחטיב; וצילומי מצלמות אבטחה החושפות את המסלול שצעדו לעבר הזירה.

עוד בוואלה!

חטף ודקר בניסיון לסחוט כופר: פלסטיני נאשם ברצח הנער בן ה-17 בצפון

לכתבה המלאה

בנוסף, מכתב כופר שבו נכתב "עאדל בין החיים במקום טוב, תביאו 400 אלף שקל", נמצא "כמעט באקראי" - כך לפי חוקרי המשטרה - מתחת למכסה מנוע של רכבו של חברו של חטיב, שכתב היד המופיע בו נמצא תואם ברמה גבוהה את כתב ידו של אבו אל-חסנה. כמו כן, במסגרת החקירה נמצאו עדויות להיערכות שלו לפני הרצח. "ראינו בסרטונים כיצד הוא מבצע הכנות כמו למשל הגעה למקום הקבר המאולתר עם הטורייה בה השתמש לכסות את הגופה".

נטש את שפרעם יום אחרי הרצח

בתחילה נעצרו ארבעה חשודים, אך החשד כלפיהם הלך והתפוגג ככל שהתקדמה החקירה. אולם, לאט לאט החלה להירקם תשתית ראייתית נגד אבו אל-חסנה, במקור מעזה, נשוי ואב לילדים, שנכנס לישראל מעזה לצורך טיפול רפואי ונותר בארץ בזהות בדויה תחת השם "ויסאם סקראן". הוא זוהה על ידי החוקרים במצלמות האבטחה, ובמקביל עלו ראיות המצביעות על עזיבתו של אבו אל-חסנה את שפרעם, בה המתגורר במשך שנים, ועל ניתוק קשרים עם תושבי המקום ביום שלאחר הרצח. "שמנו לב למעין 'ירידה למחתרת' שלו", תיאר זאת פקד יהודה אלחיאני, סגנו של ראש מחלקת פשעים בימ"ר צפון, שהיה אחראי על החקירה. "הוא לא ציפה שהמשטרה תגיע אליו כל כך מהר", מדגישים בימ"ר.

פתק הדרישה לכופר עבור עדאל חטיב. שלומי גבאי
"עאדל בין החיים במקום טוב, תביאו 400 אלף שקל"/שלומי גבאי

כחודש לאחר הרצח, ב-5 בינואר, נלכד אבו אל-חסנה באתר בנייה בטמרה, שבו עבד וכעת גם והתגורר. בתחילה הכחיש הכל, אחר כך הודה בכל, ויומיים אחרי מעצרו, ב-7 בינואר, כבר שחזר את הרצח תחת אבטחה כבדה. החוקרים מאמינים כי הוא תכנן את החטיפה והרצח האכזרי כשבוע-שבועיים, וכי כוונתו הייתה לסחוט כופר מאביו של חטיב, ברקע לחץ מתמיד של בני משפחתו לשלוח להם כספים. בימ"ר צפון אומרים כי כשנשאל מדוע רצח את הנער אם כוונתו הייתה לדרוש כופר, ענה לחוקר: "לך יש איפה לשים אותו? כי לי אין".

"רק היום הוגש כתב אישום וטרם קיבלנו את חומרי החקירה", מסר היום עו"ד עלאא סלימאן שמייצג את אבו אל-חסנה מטעם הסניגוריה הציבורית, "לאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".


(עדכון ראשון: 12:19)

  • עוד באותו נושא:
  • שפרעם
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully