וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום שחור בשפרעם": עדאל בן ה-17 נקרא לפגישה ואז נורה למוות

בעיר הצפונית מבכים את מותו של הנער שגופתו נמצאה בשטח פתוח. "היה נער מדהים ואדיב", אומרים התושבים המוחים על האלימות הגוברת במגזר הערבי. "אין כבר ערך לחיים, המצב מדרדר". מעצרם של ארבעת החשודים הוארך ב-6 ימים. מאות השתתפו בהלוויתו של חטיב

עריכה: ליר שפיגלר

בשפרעם מבכים היום (שישי) את מותו של עאדל חטיב, תושב המקום בן 17, שגופתו אותרה אתמול בשטח פתוח בסמוך לעיר. שכן וקרוב משפחה של הנרצח סיפר לוואלה! NEWS כי רק לפני שבועיים עבר עאדל את מבחן נהיגה והיה מאושר. השכן, שדיבר בעילום שם, אמר כי עאדל היה "נער מדהים, ממש פרח, נער אדיב. לאחרונה התחיל לעבוד עם קרוב בהתקנת קירות גבס. זה יום שחור לשפרעם".

חטיב היה בנם הבכור של אשרף ופאטמה, גם הם ילידי שפרעם ולו ארבע אחיות. הוא נעדר במשך יומיים עד שגופתו נמצאה על ידי המשטרה בתום חיפושים מתוגברים שכללו מסוקים וכלי רכב. הערב, הוא הובא למנוחות בשפרעם בהשתתפות מאות בני אדם.

הנעדר לשם עאדל חטיב בן 17 תושב שפרעם. אתר רשמי
נקרא לפגישה - ונרצח. הנער אעדל חטיב/אתר רשמי

מרישומי המשטרה עולה כי אביו של המנוח מסר הודעה על ההיעדרות בשעה 01:30 בלילה בין יום רביעי ליום חמישי, על כי בנו הנעדר נראה לאחרונה ערב קודם בסביבות 18:00. בסופו של דבר אותר ביום חמישי ב-15:00 אחר הצהריים. קרוב המשפחה המשיך ומחה על האלימות הגוברת במגזר הערבי. לדבריו, "בגן חיות יותר טוב מאשר אצלנו בחברה הערבית. אין כבר ערך לחיים. המצב מדרדר. יש לי בן צעיר, כשהוא יוצא לרחוב אני מפחד על חייו. אני מפחד אפילו לשבת בבית קפה מחשש שיקרה משהו". השכן ציין את חלקם של בתי המשפט במצב, "גם המערכת המשפטית אשמה. משחררים אנשים שהחזיקו נשק".

בתוך כך, בית משפט השלום בנצרת האריך היום בשישה ימים את מעצרם של ארבעת הצעירים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח. החשודים, בני 18, 19, 20 ו-24, כולם תושבי שפרעם, עוכבו אמש תחילה לחקירה, ואז נעצרו. לבקשת המשטרה הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה והדיון התנהל בדלתיים סגורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות בהלוויתו של עאדל בשפרעם, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן כפרו של הנער, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, ספד לו מברלין. "כואב ומצטער על כך שאני לא בארצי היום להיות לצד המשפחה השכולה ובני כפרי היקרים. מתי יבוא הקץ על שפיכות הדם הזו והיא תיפסק ?"

לדברי ברכה, "מציאות הפשע הבוגדנית שפשטה בקרב צעירינו בחרה בחייו ובחלומותיו והחדירה כאב בלב הוריו ואחיותיו ובכל הלבבות שלנו. התופעה המחרידה הזו זרה לעירנו, שפרעם, ואסור לנו לאפשר לה להיות חלק מחיינו", ברכה פנה להורים בעיר, למערכת החינוך, המוסדות ומנהיגי הציבור להפגין איפוק מול הכאב. "על המשטרה לבצע את חובתה, לפענח את הפשע ולהעניש את הרוצח או את הרוצחים".

ארבעת החשודים ברצח הנער עאדל חטיב בשפרעם ממתינים ברכבי ימ"ר צפון. אלי אשכנזי
ארבעת החשודים ברצח הנער עאדל חטיב בשפרעם המתינו ברכבי ימ"ר צפון, הבוקר/אלי אשכנזי
זירת מציאת הגופה בשפרעם 5 בדצמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת מציאת גופת הנער אעדל חטיב בשפרעם, אמש/דוברות משטרת ישראל

עו"ד עבד אל מג'יד חיג'אזי, המייצג את אחד החשודים, הכחיש כל מעורבות מצידו: "יש צו איסור פרסום והחקירה עדיין בראשיתה. הלקוח של מכחיש את המיוחס לו. אנחנו עדיין בתחילת החקירה, ועדיין לא יודעים דבר וחצי דבר על אודות התנהלותה ולכן אני לא יכול למסור פרטים".

אברהים חסארמה מהכפר בענה שנרצח ביריות. -, אתר רשמי
הנרצח מכפר בענה, אברהים חסארמה/אתר רשמי, -

הרצח בשפרעם וכן מותו של פצוע ירי אברהים חסארמה מהכפר בענה שבגליל שנקבע מוקדם יותר היום, מביא ל-90 את מספר הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה, כך על פי מרכז אמאן, המרכז הערבי למאבק באלימות. בין הנרצחים השנה 79 גברים ו-11 נשים. ב- 2018 נרצחו 75 ערבים, מהם 61 גברים ו 14 נשים.

(עדכון ראשון: 8:23)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות בהלוויתו של עאדל בשפרעם, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully