וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין מתנצלת: פלשנו לשטחה של צ'כיה בחודש שעבר ב"טעות"

כוחות של פולין הוצבו מסיבה לא ידועה בתוך השטח הצ'כי שמעבר לגבול ואבטחו כנסייה לצורך מניעת התפשטות הקורונה. הרשויות בפראג יצרו קשר עם אלו בוורשה, ואלו התנצלו. "זה היה מפחיד", סיפר פעיל שכניסתו למקום נבלמה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: טקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ינואר)

פולין הודתה כי פלשה בשוגג לשטחה של צ'כיה בחודש שעבר, במה שתואר על ידי משרד ההגנה הפולני כ"אי-הבנה".

התקרית התרחשה כשהכוחות הפולניים ששמרו בגבול בצפון-מזרח מורביה, חבל ארץ בצ'כיה, כחלק מאמצעי הגנה מפני התפשטות נגיף הקורונה, הוצבו ליד כנסייה בצד הצ'כי במשך כמה ימים, ומנעו ממבקרים צ'כים להיכנס למבנה.

שלטונות צ'כיה התערבו בסופו של דבר ויצרו קשר עם ורשה. פולין הסבירה כי האירוע התרחש בטעות, אף שמשרד החוץ הצ'כי טרם קיבל הסבר רשמי.

כוחות של צבא פולין בתרגיל של נאט"ו, 13 באפריל 2017. AP
בוורשה אמרו שהייתה זו "אי-הבנה". כוחות פולניים בתרגיל של נאט"ו/AP

מי שפרסם את הסיפור היה העיתון הצ'כי "דניק", שתיאר כיצד מהנדס בניין שפיקח על תיקונים בכנסייה רצה לצלם את הטיח, אך פונה על ידי החיילים הפולנים, שנשאו מקלעים. בהמשך צולמו כמה תמונות שאישרו את סיפורו של המהנדס, ופורסמו גם הם בעיתון. לטענתו, הוא פונה המאתר ביום חמישי, 28 במאי.

הכנסייה שוכנת כ-30 מטר בתוך השטח הצ'כי, ליד נהר קטן המפריד בין שתי המדינות. בעיתון נטען כי החיילים הוצבו בתחילה בגדת הנחל שבצד הפולני, אך מסיבה שאינה ידוע החליטו "לפלוש" לשטח הצ'כי, לא ברור למשך כמה זמן.

עוד בוואלה!

טונות של זהב ותכשיטים: היומן הסודי שעשוי לחשוף את האוצר האבוד של הנאצים

לכתבה המלאה

עוד עדות לכך ניתנה מפי רכז מקומי של התנועה הבינלאומית "ידידי כדור הארץ", שהייתה אמורה לקיים מפגש בסמוך לכנסייה. הרכז, איבו דוקופיל, ניסה להסביר לחיילים הפולנים כי קבוצתו תכננה ביקור במקום עבור צילומים, אך הוא נדחה ללא הסברים.

"חייל לבוש מדי מדינה זרה שנשא תת-מקלע התחיל לתת לי הוראות, זו הייתה חוויה מפחידה", אמר לעיתון. "הם לא נתנו לי להתקרב יותר מעשרה מטרים".

בנקודה זו, כך נראה, נוצר קשר עם כוחות המשטרה הצ'כית המקומית והכוחות נצטוו לעזוב את המקום.

משרד ההגנה הפולני אמר ל-CNN כי "מיקום (החיילים על) עמדת הגבול היה תוצאה של אי-הבנה ולא מעשה מכוון. הוא תוקן מיד והתיק נפתר - גם מידי הצד הצ'כי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully