וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון אושוויץ מבקש תרומות בשל סגירתו למבקרים: "זמנים קשים"

4.6.2020 / 9:46

אתר ההנצחה שהוקם במחנה ההשמדה בפולין נסגר באמצע מרץ בשל התפרצות הקורונה, והוא זקוק לכספים כדי להמשיך במיזמי המחקר והחינוך שלו. הוא מקווה לפתוח מחדש את שעריו באמצע החודש הבא

בווידאו: צילומי רחפן של מחנה ההשמדה אושוויץ 75 שנה לאחר השחרור/צילום: רויטרס

מוזיאון אושוויץ פנה לבקשת תרומות בשל סגירתו בזמן התפרצות נגיף הקורונה, שהחמירה את מצבו הכלכלי עוד יותר. אתר ההנצחה במחנה ההשמדה שבפולין סגור למבקרים מאז 12 במרץ, אחרי שבשנה שעברה ביקרו בו 2.3 מיליון איש. הוא מקווה לפתוח מחדש את שעריו בתחילת החודש הבא.

"בזמנים קשים אלו, אנחנו לא יכולים לאבד את ההישגים הקודמים שלנו או להאט את העבודה שלנו לשימור ולבניית הזיכרון, שהוא התרופה היחידה לשנים הבאות", אמר מנהל המוזיאון פיוטר צ'יווינסקי בהצהרה שמסר.

המוזיאון אמר כי הוא זקוק לתרומות כדי להמשיך במיזמי החינוך והמחקר שלו, אחרי שהתקציב לשנה הקרובה "קרס". תקציב השנה שעברה היה 113.9 מיליון זלוטי (28.9 מיליון דולר).

במוזיאון הרגיעו ואמרו כי שימור המחנה אינו בסכנה, משום שהוא ממומן על ידי קרן אושוויץ-בירקנאו, שהכפילה את תמיכתה הכספית לשנה הקרובה.

75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ ויום הזיכרון הבינלאומי לזכר קרבנות השואה.פולין 2020. רויטרס
טקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ינואר/רויטרס

מחנה ההשמדה הוקם על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. יותר ממיליון בני אדם, רובם יהודים, הושמדו בתאי הגזים במחנה ומתו מרעב, מקור וממחלות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully