וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב חירום מלחמתי": חשש מגל שני בבייג'ינג אחרי התפרצות קורונה בשוק מזון

13.6.2020 / 23:03

בשוק החקלאות הסיטונאי הגדול באסיה נמצאו 45 נדבקים בנגיף ובבירת סין הכריזו על מצב חירום. בעקבות כך, 11 השכונות המקיפות אותו הוכנסו להסגר, בוטלו כלל אירועי הספורט ונאסרה כניסת תיירים. על פי דיווחים, הנגיף התגלה על קרש לחיתוך סלמון

צילום: רויטרס

מחוז בבייג'ינג הכריז היום (שבת) על "מצב חירום מלחמתי" לאחר שהתגלו מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה, כולם קשורים לשוק סיטונאי גדול בעיר. בעקבות החשש מהתפרצות מחודשת של המגיפה, נאסרה כניסת תיירים ובוטלו כלל אירועי הספורט.

מתוך 517 הנבדקים בשוק שינפאדי שנמצא במחוז פנגטאי שבדרום-מערב בייג'ינג, 45 התגלו כנשאי קורונה. עם זאת, אף אחד מהנדבקים לא סבל מתסמיני המחלה. מדובר בשוק החקלאות הסיטונאי הגדול ביותר באסיה, ובעקבות כך 11 שכונות הסמוכות למקום הוכנסו להסגר, ובמקום הוצבו שומרים המאבטחים את האזור ואוכפים את ההנחיות בכל שעות היממה.

עובד בחליפת מיגון מקורונה בכניסה לשוק שינפאדי בבייג'ינג, סין. 19 בפברואר 2020. רויטרס
45 מבקרים ועובדים התגלו כנשאי קורונה. שוק שינפאדי בבייג'ינג, בפברואר/רויטרס

אחד מבכירי המחוז, צ'ו ג'ונווי, אמר כי "בהתאם להחלטה להציב בראש סדר העדיפויות את בריאות ובטיחות הציבור, נקטנו בצעדים הכוללים סגר בשוק שינפאדי ובשכונות המקיפות אותו". לדבריו, המחוז נמצא "במצב חירום כמו בזמן מלחמה". הוצבו שומרים המאבטחים את האזור בכל שעות היממה. מדובר במקרים הראשונים של הדבקה מקומית מזה תקופה.

סגירת השוק, כמו גם ההגבלות החדשות, מגיעות ברקע החשש הגובר לגל שני של התפרצות המגיפה. עד כה נדבקו יותר מ-7.66 מיליון בני אדם ברחבי העולם, ויותר מ-420 אלף מתו מהנגיף. כמו כן, הרשויות הדגישו כי גם במדינות שהצליחו לבלום את התפשטות הקורונה, יכולות להיות התפרצויות מחודשות.

עוד בוואלה!

הקלטות חושפות: סין מנעה מארגון הבריאות העולמי מידע על הקורונה

לכתבה המלאה
לקוחות עוטים מסיכות בדוכן בשוק שינפאדי בבייג'ינג, סין. 19 בפברואר 2020. רויטרס
"מצב חירום כמו בזמן מלחמה". לקוחות עוטים מסיכות בחנות בשוק, פברואר האחרון/רויטרס

ההחלטה התקבלה לאחר ששני גברים העובדים במרכז מחקר נמצאו חיוביים לנגיף, זמן קצר לאחר שביקרו במקום. עם זאת, עדיין לא ידוע כיצד בדיוק הם נדבקו.

כלל הכניסות לשוק נחסמו, וכוחות המשטרה הוצבו במקום כדי למנוע מעבר. בכוונת הרשויות לערוך בדיקות לגילוי קורונה ל-10 אלף מבקרים ועובדים בשוק. מאתר האינטרנט של שוק שינפאדי עולה כי בכל יום נסחרים בשוק יותר מ-1,500 טון של מאכלי ים, 18 אלף טון של ירקות וכ-20 אלף טון של פירות.

שוטרים חובשים מסיכות בכניסה לשוק הסיטונאי שינפאדי, שנסגר בעקבות התפרצות קורונה, בייג'ינג, סין. 13 ביוני 2020. רויטרס
שוטרים חוסמים את הכניסה לשוק שינפאדי, היום/רויטרס

מעיריית בייג'ינג נמסר כי כל ששת הנדבקים שנמצאו ביממה האחרונה בעיר ביקרו בשוק זה, כי יופסקו כל אירועי הספורט ותיאסר כניסת תיירים מאזורים אחרים בסין. כמו כן, הוחלט שלא להחזיר את תלמידי כיתות א'-ג' ללימודים.

על פי דיווחים בעיתונים בסין, הנגיף התגלה על קרשי חיתוך של דג סלמון מיובא בשוק. בעקבות כך, מרכולים ורשתות סופרמרקטים בבייג'ינג הורידו את הסלמון מהמדפים. בשל החשש שהנגיף יתפשט למוקדים נוספים, העיר צ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן, שבשטחה נמצא שוק סיטונאי גדול הודיעה כי היא תעצור מכירת מוצרי סלמון. כמו כן, בעיר נאנג'ינג, בירת מחוז ג'יאנגסו, הודיע איגוד המסעדות המקומי כי יפסיק להגיש מנות המכילות פירות ים או מוצרים מן החי.

למרות המצב, תושבי בייג'ינג שהגיעו לסופרמרקט במחוז פנגטאי אמרו כי הם בטוחים שהרשויות שולטות במצב. "אם הייתי מודאג, לא מגיע לכאן לקנות בשר. אני מאמין שזה נעצר", אמר אחד הקונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully