וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הגדול של ווהאן: מתוך 10 מיליון נבדקים - רק 300 נשאי קורונה

3.6.2020 / 13:24

מוקד ההתפרצות המקורי של הנגיף השלים את המבצע חסר התקדים, שנמשך 19 ימים ושבו נבדקו כמעט כל תושבי העיר. התוצאות מעודדות - כל החולים היו אסימפטומטיים, והם לא הדביקו אף אחד מהמגעים שלהם. "ווהאן בטוחה", אמרה מומחית בכירה, אחרי החשש מגל שני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

העיר ווהאן הסינית, שבה התפרץ לראשונה נגיף הקורונה בסוף השנה שעברה, בדקה כמעט עשרה מיליון איש בקמפיין חסר תקדים שנמשך 19 ימים לבדיקת עיר שלמה. במסגרת המבצע, זוהו רק 300 מקרים חיוביים, ולאף אחד מהם לא היו תסמינים. בנוסף לכך, הנגיף לא נמצא בקרבם של 1,174 מגעים קרובים של הנשאים, מה שמרמז שהם לא מפיצים בקלות את הווירוס. זאת התפתחות מעודדת לאור החשש הנרחב שלפיו נשאים ללא תסמינים עשויים להיות מפיצים שקטים של המחלה.

"זה לא יגרום רק לתושבי ווהאן להרגיש בנוח, אלא יגביר את הביטחון בכל סין", אמר פנג זיג'יאן, סגן מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעת מחלות בסין, לרשת הטלוויזיה הרשמית CCTV. עדיין אין מסקנות חד-משמעיות ביחס לסכנה הנשקפת מחולים אסימפטומטיים, לאור ממצאים ומחקרים ספורדיים שהניבו עד היום תשובות סותרות.

עובדי ממשל רפואיים בסין בעיר ווהאן, קורונה, 15 אפריל 2020. AP
מרבית המתים מקורונה היו בעיר. צוותים רפואיים בווהאן, אפריל/AP

ווהאן הייתה העיר שנפגעה הכי קשה מהנגיף בסין, עם יותר מ-80% ממקרי המוות במדינה. גורם בעירייה הודיע אתמול כי העיר השלימה 9.9 מיליון בדיקות שנעשו מ-14 במאי עד 1 ביוני. יחד עם כל מי שנבדק בעבר, כמעט כל תושבי העיר מעל גיל חמש בעיר שבה חיים 11 מיליון איש, נבדקו.

"העיר ווהאן בטוחה", אמרה לי לנג'ואן, חברת צוות המומחים של נציבות הבריאות הלאומית של סין, במסיבת עיתונאים עם נציגי העיר.

המבצע הנרחב יצא לדרך לאחר שהתגלו הקבצים של חולים במתחם מגורים בעיר, שגרמו לדאגה מפני גל שני של התפרצות בעיר שיצאה מסגר של חודש וחצי. על פי גורם רשמי בעיר, עיר התעשייה שעל נהר היאנגצה שבמרכז סין הוציאה 900 מיליון יואן (כ-125 מיליון דולר) על הבדיקות. הבדיקה המהירה נעשתה באמצעות בדיקות שבהן מעורבבות דגימות של עד חמישה אנשים יחד. אם התוצאה חיובית, האנשים נבדקים באופן אינדיבידואלי.יחד עם משאבים נוספים של המדינה, יכולה ווהאן לבדוק מיליון איש ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully