וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור רפובליקני: סין מנסה להאט או לחבל בפיתוח חיסון לקורונה

ריק סקוט, בעל ברית של טראמפ, אמר כי הוא מבסס את דבריו על מידע מהמודיעין האמריקני, אך לא פירט. לדבריו, אם בייג'ינג תצליח לפתח חיסון ראשונה, היא לא תחלוק זאת עם המערב: "היא רוצה לשלוט בעולם". בבייג'ינג טוענים: תדרכנו את ארה"ב על ההתפרצות כבר ב-4 בינואר

העולם צריך תשובות מסין לגבי הוירוס/רוייטרס

הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט טען היום (ראשון) כי יש הוכחות לכך שסין מנסה "להאט או לחבל" בפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה במערב. סקוט אמר כי הוא מבסס את דבריו על בסיס מידע של קהילת המודיעין האמריקנית, אך לא פירט מעבר לכך. "עלינו להשיג את החיסון הזה. לרוע המזל, יש לנו ראיות לכך שסין הקומוניסטית מנסה לחבל בנו או להאט אותו", אמר סקוט, חבר ועדות השירותים המזוינים וביטחון המולדת בסנאט, בריאיון ל-BBC.

סין, מצדה, פרסמה מסמך שבו היא הגנה על התנהלותה בעת המגיפה, וטוענת שהיא תדרכה את ארצות הברית על ההתפרצות כבר ב-4 בינואר. לטענתה, היא פעלה בצורה שקופה, וגם ארגון הבריאות העולמי שיבח את מאמציה. בייג'ינג מאשימה את ממשל טראמפ בניסיון להפיל עליה את ההאשמה על כישלונו לבלום את המגיפה - מספר המתים והחולים בארצות הברית הוא הגבוה ביותר בעולם.

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מספר מקרי המוות מהנגיף ברחבי העולם חצה היום את ה-400 אלף. קרוב לשבעה מיליון איש נדבקו.

הסנאטור ריק סקוט בקונגרס, מאי 2020. רויטרס
"יש דברים שאני לא יכול לדון בהם". ריק סקוט בקונגרס, בחודש שעבר/רויטרס

במהלך הריאיון, סקוט נשאל פעמיים על הנושא. הסנאטור מפלורידה, תומך נלהב של הנשיא דונלד טראמפ, אמר "יש דברים שאני לא יכול לדון בהם, אני מקבל מידע".

"אנחנו הולכים לפתוח מחדש את הכלכלה שלנו, אבל זה יקרה רק כשכולם יאמרו, 'אני יכול לקבל חיסון ואני יודע שיש טיפולים ושאני לא הולך למות'", אמר סקוט. לדבריו, "סין לא רוצה שאנחנו ובריטניה ואירופה נעשה את זה קודם. היא החליטה להיות יריב של אמריקה ושל הדמוקרטיות ברחבי העולם".

הוא אמר שאם "בריטניה או ארצות הברית יעשו זאת קודם, אנחנו הולכים לחלוק את זה. סין הקומוניסטית לא תחלוק". הסנאטור האשים את סין בכך שהיא "החליטה שהיא רוצה לשלוט בשאר העולם".

טראמפ מרבה להאשים את סין באחריות לפרוץ המגיפה העולמית, ואף טוען שיש הוכחות לכך שהנגיף נוצר במעבדה בווהאן, העיר שבה נראה לראשונה. עם זאת, סין דוחה זאת על הסף, וברית המודיעין "חמש עיניים", הכוללת גם את ארצות הברית ובריטניה, אמרה שאין ביסוס לכך.

עשרות חברות ברחבי העולם מנסות לפתח חיסונים לנגיף, כשחלקן כבר החלו בשלב הקליני. המבחן הראשון שנוסה על בני אדם הראה תוצאות חיובות, אך אף אחד לא יודע כמה החיסונים יהיו אפקטיביים ומתי הם ייכנסו לשימוש. לרוב, פיתוח חיסון דורש שנים ארוכות, אך לאור המאמצים הרבים שמושקעים בפיתוח חיסון לקורונה, יש תקווה שזה יקרה עד אמצע השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully