וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההתפתחות בפרשת מקאן: בלגיה פתחה מחדש חקירת רצח נערה מ-1996

התביעה הודיעה על חקירה חדשה סביב רצח קרולה טיטס, גרמנייה בת 16, שאותרה ללא רוח חיים בעיירת נופש בחופי בלגיה. זאת, בשל הקשר האפשרי לחשוד ברצח מדלן מקאן שסומן אחרי 13 שנים. "התיאור מתאים"

בווידאו: בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת מדלן מקאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רשויות התביעה בבלגיה פתחו אמש (חמישי) מחדש חקירת רצח נערה מגרמניה בשנת 1996 בשל קשר אפשרי עם החשוד ברצח הילדה הבריטית מדלן מקאן. הנערה, קרולה טיטס בת 16, נמצאה ללא רוח חיים ביולי 1966 בעיירת הנופש דה האן שעל חופי בלגיה.

באותה תקופה, טיטס הייתה בחופשה עם הוריה והחקירה העלתה חשוד גרמני בתחילת שנות ה-20 לחייו. על פי התקשורת במדינה, האיש התפאר בעברו הפלילי, אך הוא מעולם לא נתפס. חוקר הפרשה בבלגיה, פול גברט, שאחראי על התיק במדינה, אמר כי "בהחלט יש קשר" בין זיהוי החשוד בתיק הילדה מקאן לפרשה הזו.

לחשוד, שזוהה בתור כריסטיאן ברוקנר בן ה-43 על ידי כלי תקשורת גרמנים, יש היסטוריה של עבירות מין קודמות, כולל התעללות ועבירות מין בילדים. הוא מרצה עונש מאסר בגין אונס תיירת אמריקנית.

כריסטיאן ברוקנר, החשוד המרכזי בחטיפת מדלן מקאן. אתר רשמי, אתר רשמי
"בהחלט יש קשר". כריסטיאן ברוקנר, החשוד המרכזי בחטיפת מדלן מקאן/אתר רשמי, אתר רשמי

"התיאור מתאים", אמר גברט לעיתון "De Standaard". כמה כלי תקשורת גרמניים דיווחו שהוא נחקר בעבר סביב היעלמותה של ילדה בת חמש, שזוהתה רק בשם אינגה. היא נעלמה ממסיבה משפחתית שהתקיימה במדינת המחוז סקסוניה-אנהלט ב-2 במאי 2015 ומעולם לא נמצאה. המשטרה סירבה לאשר שאכן התקיימה חקירה כזו או להגיב על דיווח שלפיו שוטרים סרקו בפברואר 2016 שטח סמוך שהיה בבעלותו של ברוקנר.

גורם שיפוטי בכיר בפורטוגל אמר כי החקירה המשותפת אודות החשוד החדש החלה לאחר התייעצות בין גורמי החקירה השונים בגרמניה בשנת 2017. הגורם אמר כי חוקרים גרמנים הודיעו למקביליהם הפורטוגלים ולפקידים בריטים לפני שלוש שנים כי הם קיבלו טיפ מחבר של כריסטיאן ברוקנר, שסיפר כי חברו החשוד השמיע "הערה מטרידה" בבר בגרמניה, בזמן שהם צפו בטלוויזיה בסיקור חדשותי לציון עשור להיעלמה של מדלן.

עוד בוואלה!

החטיפה, החיפושים והרוצח הפדופיל: 13 שנות ההיעלמות של מדלן מקאן

לכתבה המלאה
בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת הילדה מדלן מקאן. רויטרס
הילדה מדלן מקאן שנעלמה מדירת הנופש בפורטוגל ב-2007/רויטרס

מקאן נעלמה מדירת הנופש של משפחתה בפורטוגל ב-3 במאי 2007, כמה ימים לפני יום הולדתה הרביעי, כאשר הוריה סעדו עם חברים בבר סמוך. היעלמותה עוררה את אחד החיפושים הגדולים מסוגו בשנים האחרונות.

המשטרה הגרמנית עוררה בשבוע שעבר תקוות לפיצוח המקרה, כאשר חשפו כי הם חוקרים את החשוד החדש. החשוד שוהה בכלא קיל בצפון גרמניה ומרצה עונש מאסר בפועל גם על סחר בסמים.

אחד מעורכי דינו מסר בטלוויזיה הגרמנית כי האיש סירב לדבר על מקרה מקאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully