וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפתחות בפרשת מדלן מקאן: בגרמניה מעריכים שנרצחה, החשוד - אסיר פדופיל

4.6.2020 / 16:13

התביעה במדינה אמרה כי הילדה הבריטית שנעלמה בפורטוגל ב-2007, כשהייתה בת שלוש, נרצחה. החשוד הוא אזרח המדינה בן 43, המרצה עונשי מאסר על עבירות נפרדות. בבריטניה לא חד-משמעיים לגבי גורלה, והוריה מנסים להיות אופטימיים: "לא מאבדים תקווה"

בווידאו: בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת מדלן מקאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התביעה בגרמניה הודיעה היום (חמישי) כי היא מעריכה שמדלן מקאן, שנעלמה בעת חופשה של המשפחה בפורטוגל ב-2007 בעת שהייתה בת שלוש, נרצחה. זאת בהמשך ל"התפתחות המשמעותית" שעליה הכריזו אתמול המשטרות בגרמניה ובבריטניה. עם זאת, בבריטניה לא קבעו עוד חד-משמעית מה עלה בגורלה של הילדה, שנחטפה מחדר השינה בזמן שהוריה סעדו במקום סמוך. החשוד במעשה הוא אסיר גרמני, בן 43, המרצה עונש מאסר על עבירות מין בילדים.

"אנחנו מעריכים שהילדה מתה", אמר התובע מבראונשוויג, האנס כריסטיאן וולטרס, שציין כי מדובר בחקירת רצח. הם סבורים שלא היה זה רצח מתוכנן. החשוד גר באלגרבה, פורטוגל, בין 1995 ל-2007 ופרץ לבתי מלון ולבתי נופש, וכן סחר בסמים. בגרמניה טוענים שהם גילו את השיטה ששימשה לרצח שלה, אך לא הסבירו כיצד הגיעו למסקנה זו ולא נמצאה גופה.

ההערכה הגרמנית היא המבוססת ביותר שנשמעה עד היום לגבי גורלה. משפחתה וחבריה לא הפסיקו לקוות שייתכן שהיא עדיין חיה, וההורים ניסו לשמור על אופטימיות גם היום. האסיר תואר בתור אדם לבן עם שיער בלונדיני קצר, שגובהו 1.8 מטר. המשטרה בגרמניה אמרה כי ייתכן שהמניע לרצח היה מיני, אך ייתכן שהוא קיבל החלטה ספונטנית לחטוף את מדלן כשפרץ לדירה שבה המשפחה לנה.

כריסטיאן ברוקנר, אסיר גרמני החשוד ברצח של מדלן מקאן. -, אתר רשמי
הורשע באונס תיירת אמריקנית באותו מקום שבו מדלן נחטפה. החשוד ברצח/אתר רשמי, -

על פי הדיווחים בגרמניה ובבריטניה, האסיר הוא כריסטיאן ברוקנר, שהורשע בדצמבר שעבר באונס של תיירת אמריקנית בת 72 ב-2005, בפראיה דה לוז, אתר נופש בפורטוגל שבו נעלמה מדלן. ב"דיילי מייל" דווח כי ב-2017 הוא הודה בפני חברו שחטף את הילדה בריטית אחרי שצפו בה על מסך בפאב בגרמניה. הוא הראה לחברו סרטון שלו אונס אישה, ובעקבות זאת המכר שלו עדכן את המשטרה. לא ברור מדוע נדרשו שלוש שנים עד שהיא פעלה.

הוואן והיגואר. שתי המכוניות החשודות (צילום: רויטרס)

ואן ששימש לפי החשד לחטיפתה של הילדה מדלן מקאן. רויטרס
ואן ששימש לפי החשד לחטיפתה של הילדה מדלן מקאן/רויטרס
מכונית יגואר ששימשה לפי החשד לחטיפתה של הילדה מדלן מקאן. רויטרס
מכונית יגואר ששימשה לפי החשד לחטיפתה של הילדה מדלן מקאן/רויטרס

גורלה של מקאן נותר בגדר תעלומה למרות חיפושים נרחבים ברחבי העולם וכיסוי תקשורתי שהוביל לדיווחים על כך שנצפתה במקומות שונים בעולם. משטרת בריטניה תיארה את התפנית שלה - אחת מכמה שפורסמו מאז תחילת הפרשה - כ"התפתחות משמעותית". מאות חשודים נבחנו לאורך השנים, ואפילו ההורים של מדלן היו חשודים לאחר היעלמותה.

משטרות בריטניה וגרמניה פנו אתמול לציבור עבור מידע נוסף על האסיר, והציתו תקווה מחודשת לפתרון התעלומה בת 13 השנים שריתקה את העולם. לפי ההערכות, אותו אסיר היה באזור שבו נעלמה מדלן.

דוברת המשפחה אמרה מוקדם יותר היום לרשת BBC כי ההורים, קייט וגרי מקאן, חשים שמדובר בהתפתחות "משמעותית מאוד". לדבריה, "הם מעולם לא ויתרו על התקווה שהיא בחיים, אולם הם מציאותיים". היא הוסיפה כי "ללא קשר מה תהיה התוצאה של קו החקירה הזה, הם צריכים לדעת מה קרה לבת שלהם כדי למצוא שלווה וכדי להעמיד לדין את האחראים".

משטרת בריטניה אמרה כי היא שומרת על "ראש פתוח" ביחס למעורבות אותו חשוד וכי אין לה מידע חד-משמעי לגבי השאלה אם מקאן נותרה בחיים. במשטרה הבריטית מבקשים לדבר עם כל מי שיש לו מידע רלוונטי על אותו אסיר, שאת שמו לא פירטו, או על התנועות של שני כלי הרכב שהיו קשורים אליו בזמן ההיעלמות. שתי המכוניות, ואן ויגואר, נמצאות באחזקת משטרת גרמניה. המשטרה פרסמה גם תמונות של הבית שבו התגורר בפורטוגל.

משטרת בריטניה ביקשה מכל מי שמכיר שני מספרי טלפון מפורטוגל, שאותם פרסמה, להיחשף ולפניות אליה. אחד המספרים שימש את האסיר, והוא קיבל שיחה בת 30 דקות מהמספר השני בזמן שהיה באזור החטיפה, זמן קצר לפני שמדלן נראתה לאחרונה. המשטרה הבריטית רוצה לשוחח עם אותו אדם שני, שזהותו לא ידועה.

"יותר מ-13 שנה חלפו, וייתכן שהנאמנות שלכם השתנתה. אותו אדם נמצא בכלא, וזה הזמן להיחשף", אמר אתמול החוקר הבריטי הבכיר מארק קרנוול.

(עדכון ראשון: 10:17)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully