וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: החשוד בחטיפת מדלן מקאן נחקר בעבר על היעלמות ילדה בגרמניה

כמה כלי תקשורת גרמניים דיווחו כי כריסטיאן ברוקנר, האסיר הפדופיל שחשוד בפרשת הילדה הבריטית, נחקר בעבר בקשר להיעלמות ילדה מקומית בת 5 - שמעולם לא נמצאה

בווידאו: בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת מדלן מקאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

האסיר הגרמני שהפך לחשוד החדש בחטיפת מדלן מקאן נחקר בעבר גם על היעלמותה של ילדה מגרמניה - כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת במדינה. החשוד, שזוהה בתור כריסטיאן ברוקנר בן ה-43, מרצה עונש מאסר על אונס תיירת אמריקנית והורשע בעבר בעבירות מין בילדים.

בגרמניה סבורים שהוא רצח את הילדה הבריטית, אך בממלכה עדיין מגדירים אותה כנעדרת ומסרבים לקבוע חד-משמעית מה עלה בגורלה. כמה כלי תקשורת גרמניים דיווחו שהוא נחקר בעבר סביב היעלמותה של ילדה בת חמש, שזוהתה רק בשם אינגה. היא נעלמה ממסיבה משפחתית שהתקיימה במדינת המחוז סקסוניה-אנהלט ב-2 במאי 2015 ומעולם לא נמצאה. המשטרה סירבה לאשר שאכן התקיימה חקירה כזו או להגיב על דיווח שלפיו שוטרים סרקו בפברואר 2016 שטח סמוך שהיה בבעלותו של ברוקנר.

גורם שיפוטי בכיר בפורטוגל אמר כי החקירה המשותפת אודות החשוד החדש החלה לאחר התייעצות בין גורמי החקירה השונים בגרמניה בשנת 2017. הגורם אמר כי חוקרים גרמנים הודיעו למקביליהם הפורטוגלים ולפקידים בריטים לפני שלוש שנים כי הם קיבלו טיפ מחבר של כריסטיאן ברוקנר, שסיפר כי חברו החשוד השמיע "הערה מטרידה" בבר בגרמניה, בזמן שהם צפו בטלוויזיה בסיקור חדשותי לציון עשור להיעלמה של מדלן.

כריסטיאן ברוקנר, החשוד המרכזי בחטיפת מדלן מקאן. אתר רשמי, אתר רשמי
הפך לחשוד המרכזי אחרי 13 שנים. ברוקנר/אתר רשמי, אתר רשמי

מאז, לדברי הבכיר, המשטרה בפורטוגל מבצעת בירורים מבית לבית, בין כל מי שיכול היה להכיר אותו בין השנים 1996-2007. כריסטיאן ברוקנר הוסגר מאוחר יותר מפורטוגל לגרמניה באשמת סמים.
בזמן שהותו בגרמניה הוא הורשע באונס של אישה בת 72 בשנת 2005. הבכיר הוסיף כי החקירה שקשרה בין ברוקנר לפרשת מדלן מקאן, נסמכת כעת על עזרת הציבור למצוא ראיות ברורות.

לפי ההערכות, האסיר היה באותו אזור שבו מדלן שהתה בעת שנעלמה בחופשה משפחתית בפורטוגל ב-2007. התובעים בגרמניה תיארו אותו אתמול כ"טורף מיני" שהורשע בשורת "פשעים נגד ילדות קטנות ושריצה עונש ממושך".

עוד בוואלה!

החטיפה, החיפושים והרוצח הפדופיל: 13 שנות ההיעלמות של מדלן מקאן

לכתבה המלאה

הנס כריסטיאן וולטרס, התובע הציבורי בבראונשוויג, אמר אתמול כי החשוד התגורר באלגרבה, פורטוגל, בין 1995 ל-2007. הוא עבד בשורת עבודת באזור, כולל בתחום הקייטרינג, אך גם פרץ לדירות נופש ולמלונות ועסק בסחר בסמים. הוא אמר כי החוקרים בגרמניה מניחים שמדלן מתה ושאותו אסיר נחקר בחשד לרצח.

עם זאת, משטרת בריטניה, שחוקרת את הפרשה חובקת העולם יחד עם משטרת גרמניה ופורטוגל, אמרה כי שאין "עדויות חד-משמעיות" ביחס לשאלה מדלן חיה או לא.

בינתיים, הוריה של מדלן, שבתחילת הפרשה נחשדו בעצמם בתור מי שאחראים להיעלמותה, מעודדים מהפניות הרבות שהתקבלו במשטרת בריטניה מאז ההודעה על ההתפתחות המשמעותית בחקירה ביום רביעי האחרון. המשטרה אמרה שהיא קיבלה יותר מ-270 הודעות ומיילים בנושא נכון לאתמול אחר הצהריים.

קלרנס מיטשל, דוברת של המשפחה, אמרה שההורים, קייט וג'רי, "מנסים לשמור על חיים נורמליים ככל האפשר" וממתינים לעדכונים מהמשטרה. "270 שיחות ומיילים זה לא רע בהתחשב בכך שזה היה לפני 13 שנה", אמרה. "הם בהחלט מעודדים לראות שהקריאה כבר מניבה תוצאות בתקווה שהן יכללו מידע קריטי שעל בסיסו תוכל המשטרה לפעול".

מארק קראנוול, המוביל את החקירה מטעם משטרת בריטניה, אמר כי הוא "מרוצה" מהמידע שהתקבל.

מדלן נעלמה זמן קצר לפני יום הולדתה הרביעי מדירת נופש בפראיה דה לוז בערב 3 במאי 2007, בזמן שהוריה שהו עם חברים בבר טפאס סמוך. היעלמותה הובילה מצוד משטרתי ענק ויקר בחלקים נרחבים באירופה. החקירה האחרונה של משטרת בריטניה, שהחלה ב-2001, עלתה יותר מ -11 מיליון ליש"ט.

המשטרה שחררה גם תמונות של שתי מכוניות - ואן ויגואר - שלפי החשד היו שייכות לחשוד, וכן של בית בפורטוגל. יום לאחר ההיעלמות של מדלן, החשוד העביר את היגואר על שמו של אדם אחר. בערב החטיפה שלה, הוא היה באותו אזור בפראיה דה לוז שבו שהתה המשפחה הבריטית, וקיבל שיחת טלפון בשעה 19:32, שנמשכה חצי שעה. ככל הנראה, מדלן נעלמה בין השעה 21:00 ל-22:00. המשטרה פרסמה את מספרי הטלפון של החשוד ושל המספר שחייג אליו, ואמרה שכל מידע הקשור אליהם יהיה "קריטי".

(עדכון ראשון 15:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully