וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: התיק על אונס הנער שנסגר ייפתח מחדש

11.6.2020 / 16:42

המשטרה תחדש את חקירת תלונתו של החרדי בן ה-17, שהתיק העוסק באונס שעבר נסגר לאחר שהחשוד נמלט מהארץ. גורם בפרקליטות שוחח עם עורך דינו של הנער והנחה אותו לשוב למשטרה כדי למסור עדות נוספת על מה שעבר. עורך דינו: "מקווה שעכשיו זה ייחקר ברצינות"

צילום: רוני כנפו, יותם רונן, עריכה: ניר חן

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, המשטרה החליטה היום (חמישי) כי היא תחקור מחדש את תלונתו של הנער החרדי בן ה-17 ממרכז הארץ, שהתלונן על אונס - אך התיק בעניינו נסגר לאחר שהחשוד נמלט מהארץ.

גורם בפרקליטות שוחח עם עורך דינו של הנער והנחה אותו לשוב למשטרה כדי לתת עדות נוספת על האונס שעבר. לדברי אותו גורם, הנער לא מסר בעדותו הראשונה את כל הפרטים על מה שאירע באותו האירוע, ועל כן התלונה נראתה חמורה פחות ממה שאירע שם באמת. כעת, לאחר שמסר את כל הפרטים, המשטרה תחקור מחדש את התלונה.

בן 17 התלונן על אונס, החשוד ברח מהארץ והפרקליטות סגרה את התיק. יותם רונן, יותם רונן
מסר עדות נוספת. שמואל/יותם רונן, יותם רונן

בא כוחו של הנער, עו"ד מאיה כהן-זדה, מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בעת הגשת התלונה בפעם הראשונה, ואמר כי הנער חווה אירוע טראומתי והגיע מבולבל לתחנה עם אמו. לדברי עורך הדין, השוטרים היו צריכים לדובב אותו ולהבין את מה שהתרחש.

עו"ד כהן-זדה פירט כי היה עליהם להוציא את האם מחדר החקירות כדי לאפשר לנער לדבר. "למי נוח לדבר על איברי מין ליד אימא שלו?", תהה. "בטח כשמדובר בנער חרדי. אם היה שם חוקר שמתמחה בחקירות עבירות מין, זה לא היה קורה. אני מקווה שעכשיו זה ייחקר ברצינות".

עוד בוואלה!

"אפס פעולות חקירה": חשוד באונס נער חרדי נמלט מהארץ - והתיק נסגר

לכתבה המלאה

הפרשה החלה בנובמבר 2019, אז חזר שמואל (שם בדוי) מאירוע משפחתי בשעת לילה, והחליט לטבול במקווה הסמוך לביתו. כשהגיע לשם, פגש בגבר בשנות ה-40 לחייו שלא הכיר. שמואל הוריד את בגדיו ונכנס למים, אז התקרב אליו הגבר, תוך שהוא נוגע בו ומבצע בו מעשי סדום.

עוד באותו הלילה עדכן שמואל את הוריו במה שאירע. אביו של שמואל התייעץ עם רב כיצד לנהוג, וזה שלח אותם להגיש תלונה במשטרה. יום לאחר מכן הגיע שמואל, מלווה באמו, לאחת מתחנות המשטרה במרכז הארץ וסיפר לחוקרים את המקרה. בנוסף, מסר לחוקרים את ארנקו ומכשיר הסלולרי של החשוד.

אילוסטרציה ניידת משטרה, 2019. שלומי גבאי
גורם בפרקליטות טען כי הנער לא מסר בפעם הראשונה את כל הפרטים. ניידת משטרה/שלומי גבאי

למחרת התלונה זימנו את החשוד לחקירה, אך זה אמר למשטרה כי המעשים בוצעו בהסכמת הנער. במשטרה קבעו עימות בין המתלונן לחשוד, אך האחרון, המחזיק גם באזרחות בריטית, ברח מהארץ ללונדון ולא שב מאז, למרות שהוא יודע כי הוא דרוש לחקירה.

הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר ראיות, וזאת מבלי לעדכן את הנער. "אחרי כמה חודשים שראיתי שלא קורה כלום, חשבתי שזה מתעכב בגלל הקורונה. עם החזרה לשגרה הגעתי למשטרה ושאלתי מה לגבי התיק שלי, אמרו לי שהפרקליטות החליטה לסגור אותו מחסר ראיות. הופתעתי", סיפר שמואל בריאיון לוואלה! NEWS. "מה זה חוסר ראיות? אפילו לא עשיתם עימות, אמרתם שיהיה עימות, איך זה נסגר ככה?".

לדברי שמואל, הבשורה שברה אותו. "מאז אני סובל מבעיות נפשיות", אמר. "אני לא נרדם בלילות, חושב על האירוע הזה, התחלתי לקחת כדורים בשביל להחזיק את עצמי ולהירדם וזה מקשה עליי כל הדבר הזה".

עו"ד מאיר כהן זדה, בא כוחו של הנער, אמר כי הנער חווה אירוע טראומתי והגיע מבולבל לתחנה עם אמו וכי השוטרים היו צריכים לדובב אותו ולהבין מה התרחש שם, ולהוציא את האם מחדר החקירות בזמן שתיאר את מה שהתרחש. "למי נוח לדבר על איברי מין ליד אימא שלו? בטח כשמדובר בנער חרדי, אם היה שם חוקר שמתחמה בחקירות עבירות מין זה לא היה קורה", הוסיף עו"ד כהן-זדה. "אני מקווה שעכשיו זה ייחקר ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully