וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס הילדה בחיפה: החשוד הודה בעבירות ושחזר את מעשיו בזירה

11.6.2020 / 12:59

מעצר הצעיר בן ה-21, החשוד באונס בת 11 לאחר שפרץ לביתה, הוארך בשישה ימים, וצו איסור הפרסום בפרשה צומצם. הצעיר, שנשלח להסתכלות בתנאי אשפוז, חשוד גם בניסיון רצח, וזמן קצר לאחר מעצרו שחזר את האירוע. עורך דינו טוען: "העבירות מזעזעות, אך לא מתיישבות עם החשוד"

עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (חמישי) בשישה ימים את מעצרו של החשוד באונס ילדה בת 11 בחיפה. בנוסף לעבירות אינוס והתפרצות, הוא חשוד בניסיון רצח, לאחר שעל פי החשד ביצע את מעשיו תוך שימוש בנשק.

נסיבות האירוע טרם התבררו לגמרי. כפי העולה, מדובר באירוע שהתגלגל מפריצה לבית המשפחה. שעות ספורות לאחר שנעצר ביום שני אחר הצהריים, כבר הודה הצעיר במיוחס לו, ואף שחזר את האירוע בליווי חוקריו ושוטרים רבים בפיקודו של ניצב-משנה אמיר גולדשטיין, מפקד תחנת חיפה, החוקרת את האירוע.

החשוד באונס הילדה בחיפה בשיחזור. -, אתר רשמי
החשוד הודה במעשים. מתוך שחזור האירוע/אתר רשמי, -

עו"ד רונן חליוה, המייצג את החשוד, אמר כי הוא, מתוך היכרות קודמת עם הצעיר, וכן משפחתו, מתקשים ליישב את הידוע עליו עם אירוע זה. עוד אמר הסנגור כי למעט שיחה ראשונית של שלוש דקות עם החשוד, שהודיע לו כי נעצר בחשד להתפרצות וכי מייחסים לו את האונס הנטען, לא ניתנה לו הזדמנות לייעץ לצעיר עד למחרת היום כאשר הובא לראשונה לבית המשפט.

ביום שלישי, ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו ב-15 יום. השופטת כרמית פאר-גינת האריכה את המעצר בשלושה ימים בלבד עד היום, אז הוארך מעצרו פעם נוספת עד ליום רביעי הבא.

עוד בוואלה!

אונס הילדה מעורר את השדים בשכונה הפסטורלית, והתושבים מתגייסים למשמר

לכתבה המלאה

לבקשת הסנגור, במהלך המעצר יעבור הצעיר הסתכלות פסיכיאטרית בתנאי אשפוז. הוא הלין על כך שלמרות החלטת השופטת בדיון הקודם, הוא עדיין מוחזק בבית המעצר קישון. המשטרה אומרת כי החקירה עדיין בראשיתה, אולם באותה נשימה גם מסרה לבית המשפט כי פרקליטות מחוז חיפה כבר מעורבת בתיק - אינדיקציה לכך כי מתגבשת התשתית להכנת כתב אישום, אם כי טרם הוצמד לתיק פרקליט מלווה.

הסניגור עורך הדין רונן חליוה המייצג את החשוד באונס הילדה בחיפה, 9 ביוני 2020. שלומי גבאי
"לא מדובר באדם אלים עם דפוסים עברייניים". עו"ד חליוה בבית המשפט/שלומי גבאי

הדיון התקיים היום באמצעות שיחת ועידה אל בית המעצר, לאחר שהחשוד ניהל שיחה קצרה עם סנגורו, ולאחר מכן האזין משם לדיון בעניינו. במקביל, לבקשת וואלה! NEWS וגורמי תקשורת נוספים, צמצמה השופטת את צו איסור הפרסום הגורף שנתנה לבקשת המשטרה ביום שני.

בתום דיון ארוך, ציינה השופטת כי שוכנעה כי קיים יסוד סביר לחשד כי הצעיר היה מעורב בביצוע העבירות המיוחסות לו ובהקשר זה הדגישה כי "החשד הוא בעוצמה גבוהה, גם ללא הודאה ושחזור מצדו". היא ציינה כי קיימת "עילת מעצר סטטוטורית כנגדו בשל מסוכנות לשלום הציבור ולשלום קטינות בפרט".

עורך דינו של החשוד: "לא מדובר באדם אלים"

עו"ד חליוה קרא להמתין לחוות הדעת הרפואית, לאחר שליחת החשוד להסתכלות. "יש ממצאים כאלה ואחרים שמצביעים על האירוע ועל הכשירות המשפטית. אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות ולא להסיק מסקנות", אמר. לדבריו, "הועלו במהלך הדיון שאלות משפטיות וגם ראייתיות. אני מניח שהמשטרה, ככל שהיא חוקרת כדי להגיע לחקר האמת, תבדוק כיווני חקירה נוספים כפי שעלו בדיון".

עו"ד חליוה אמר על המשטרה כי "ניסו לחלץ מפיו הודאה בדרך לא בדרך" וחזר על הטענה כי נמנע ממנו להיפגש עמו עד למחרת מיום המעצר. "אם זו לא רמיסה ברגל גסה של זכות בסיסית של כל חשוד - אני לא יודע מהי רמיסה", תקף חליוה.

שכונת נווה שאנן בחיפה, 8 ביוני 2020. שלומי גבאי
"כיווני חקירה נוספים ייבדקו". שכונת נווה שאנן בחיפה/שלומי גבאי

החשוד מוכר למשטרה מעבירות רכוש, אך לא מעבירות מין. לטענת עורך דינו, הדבר אינו מעיד על מרשו: "יהיה אשר יהיה, מדובר בתיק שהנסיבות שלו מזעזעות. כל בר דעת, הבטן שלו מתהפכת. עם זאת, ממי שמכיר את החשוד, הדברים לא מתיישבים. יש כאן הרבה שאלות ותהיות. זה לא אדם אלים, עם דפוסי עבריינים או קווים פדופיליים כאלה ואחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully