וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף בחרב וקרא "אני אהרוג אותך": גבר מירושלים נאשם בניסיון לרצח אשתו

מכתב אישום שהוגש נגד בן 50 ממזרח העיר עולה כי הגבר ניסה לשסף את צווארה של אשתו עם חרב באורך 30 ס"מ למול עיניי בנותיהם, והרצח נמנע רק כי אחת הילדות נחלצה לעזרת אמה. במקרים נוספים אף נהג באלימות קשה כלפי ילדיו. "הפך את ביתם לזירת קרב מסוכנת"

בווידאו: הגשת כתב האישום נגד עמית אלמוג/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: עמית אלמוג נאשם ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק, היום)

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד גבר בן 50 ממזרח ירושלים בגין ניסיון לרצח אשתו ותקיפה בנסיבות מחמירות של ילדיו. פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום, ביקשה גם להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים בעניינו.

כתב האישום מתאר מקרה אחד השנה תפס הגבר את שערותיה של אשתו והכה את ראשה. כשבנותיהם נכנסו לחדר הוא דחף אותן החוצה, נעל את הדלת והמשיך להכות אותה. האישה הצליחה להימלט לחדר של הילדות, אולם הוא חזר חמוש בחרב עם להב באורך של כ-30 סנטימטרים ונכנס לחדר. "הנאשם הוציא את החרב מהנרתיק, והתנפל על המתלוננת בקריאה 'אני אהרוג אותך'. הוא ניסה לפגוע עם החרב בצווארה בתנועות שיסוף, בכוונה לגרום למותה", מתואר בכתב האישום.

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
"הפך את ביתם ממקום בטוח - לזירת קרב מסוכנת". בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

עוד עלה מהאישומים נגדו כי אחת הבנות ניסתה להרחיקו מאמה, והגבר צעק "אל תתקרבו, אני אהרוג את כולכם". האישה נפלה, והוא המשיך לתקוף אותה עם החרב כשהיא מנסה להגן על פניה, וגרם לפציעה בידה. לבסוף, הצליחו האישה והילדים להדוף את הנאשם ולנעול אותו מחוץ לחדר. "במעשיו המתוארים לעיל, באישום זה, ניסה הנאשם, שלא כדין, לגרום למותה של המתלוננת שהיא בת משפחתו ופצע אותה שלא כדין", נכתב בכתב האישום.

במקרים נוספים מתואר כי האב תקף את ילדיו באמצעות חגורה וכפכפים. באחד המקרים אף מתואר כי חנק את אחת מבנותיו ודרך על פניה. כמו כן, הוא מואשם בשיבוש הליכי חקירה לאחר שפנה לקרוב משפחה בבקשה שישכנע את אשתו לבטל את התלונה.

עו"ד גלעד סוקולובר, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר כי "כתב האישום מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם, שבאלימותו כלפי אשתו וילדיו, הפך את ביתם ממקום בטוח ומוגן - לזירת קרב מסוכנת. הנאשם הכה את אשתו וניסה להרוג אותה באמצעות חרב שברשותו ופצע אותה, ורק בזכות אחת הבנות שנחלצה לעזרתה של האם, היא נותרה בחיים. כמו כן, הוא נהג באלימות כלפי ילדיו".

עוד בוואלה!

חנק וצילם את גופתה: עמית אלמוג נאשם ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק

לכתבה המלאה

מתחילת שנת 2020 נרצחו 11 נשים ותינוקת. על פי נתונים שנאספו על ידי ארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות, העלייה במספר התלונות על אלימות במשפחה נמשכת. בתוך חודש נרשמה עלייה של 122% במספר הפניות - מ-849 בחודש אפריל ל-1,885 בחודש מאי. גם בחודשים הראשונים של סגר הקורונה התקבלו תלונות רבות בנושא - 316 פניות בחודש פברואר ו-344 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully