וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מזהירים: סיפוח יביא להסלמה בעזה, חמאס שיפר את יכולותיו

13.6.2020 / 19:29

במערכת הביטחון מעריכים שהחלת ריבונות בגדה המערבית תשים קץ לתהליך ההסדרה, כשחמאס יתקשה להצטייר כמי שמנהל מו"מ מול ירושלים. בעוד הארגון התעצם והתחמש באופן משמעותי, בצה"ל טוענים שהמצב נפיץ והסיכוי להתלקחות ביטחונית ברצועה בתגובה למהלך - גבוה יותר מאשר ביו"ש

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

גורמים בצה"ל מזהירים כי סיפוח שטחים מיהודה ושומרון ישים סוף לתהליך ההסדרה מול חמאס ולהסלמה במציאות הביטחונית ברצועת עזה. אותם הגורמים טוענים כי בעוד עיניי הפוליטיקאים נשואות לעבר יהודה ושומרון - הסיכוי להתלקחות ביטחונית קרובה ברצועת עזה גבוה יותר.

מצבו של תהליך ההסדרה, התקוע כבר כמה חודשים, גרם להגברת הלחץ על הנהגת חמאס בעזה בראשות יחיא סינוואר, שקיווה לתמורות כלכליות בזמן שהוא מרסן פעילות טרור, הפגנות והפרחת בלוני נפץ. אולם, במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס יתקשה להצטייר כמי שמנהל משא ומתן על הסדרה מול ירושלים, בעוד ממשלת ישראל תוביל מהלך של סיפוח ותחיל ריבונות על שטחים בגדה המערבית החל מיולי.

גורמים בצה"ל העריכו בפני שר הביטחון בני גנץ שהמצב ברצועת עזה נפיץ מאוד, וכי הסיטואציה עלולה להסלים לשיגורי רקטות ולחזרה של האלימות ליד גדר המערכת. זאת, מתוך התנגדות נחרצת לסיפוח, כמו גם ניסיון לכרסם במעמד הרשות הפלסטינית, שבשלב הזה החליטה רק על צעדים מדיניים נגד ישראל ועל הפסקת התיאום הביטחוני והאזרחי. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתנגד לתגובה אלימה.

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי, TPS
גורמים מעריכים שהמצב בעזה נפיץ מאוד. שיגור מהרצועה לעבר ישראל, פברואר/TPS, מג'די פתחי

גורמים במערכת הביטחון הביעו דאגה גם מהתנהלותו של ארגון הג'יהאד האסלאמי. אמנם הארגון מרוסן מאוד מאז חיסול מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית שלו בהאא אבו אל עטא, והתקיפות כלפי בכירי הג'יהאד האסלאמי בדמשק, המיוחסות לישראל לפי פרסומים זרים. אולם, מנגד, הגורמים מעריכים שפעילי הארגון יהיו אלה שיובילו פעילות טרור נגד ישראל בתגובה לסיפוח, גם ללא אישור מההנהגה בדמשק.

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי מערכת הביטחון קיימה דיון מעמיק לפני כשלושה שבועות בהשתתפות בכירי צה"ל, אמ"ן, פיקוד הדרום, שב"כ והמוסד על מרוץ החימוש והתעצמותו של חמאס בשנים האחרונות - פעילות שזוכה לתמיכה נמרצת מצד האיראנים. במערכת הביטחון הציגו תמונה קודרת, וטענו כי בזמן שישראל נהנתה משקט יחסי לאורך הגבול - חמאס ניצל את הזמן לאמן את כוחותיו ולשפר את ארסנל הנשק.

עוד בוואלה!

במערכת הביטחון מזהירים: העמימות סביב הסיפוח מעלה את הסיכון לאלימות

לכתבה המלאה

גורמי המודיעין סקרו בדיון את מאמצי חמאס לפתח ולייצר רקטות, טילים וכלי טיס לא מאוישים, כולל עריכת ניסויים לעבר הים לשיפור הטווח, גודל הרש"ק (ראש נפץ קרבי) והדיוק. במקביל, הארגון מנסה להבריח אמצעי לחימה ותחמושת תקניים דרך גבול עזה-מצרים ולפתח את עולם המנהרות ההגנתיות, שנועדו לשרת את הזרוע הצבאית של חמאס בתרחיש של תמרון ישראלי בעומק השטח הפלסטיני.

גורמים במערכת הביטחון הביעו דאגה רבה מהמשך יציאה של פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מעזה למצרים ומשם לאיראן, שממשיכה להעביר מיליוני דולרים לעזה. יצוין, כי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, קידם בחודשים האחרונים שורת מהלכים - לרבות תכניות, אימונים, הכנת מרחב הגבול, בנק המטרות וחיזוק שיתופי הפעולה בצה"ל ועם שב"כ - במטרה להכין את הפיקוד ואוגדת עזה להסלמה ולהידרדרות בשלבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully