וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת העדויות: הוצא צו לחיפוש במכשיר של אחת מעובדות מעון רה"מ

9.6.2020 / 11:29

המשטרה הוציאה צו לחיפוש במכשיר הטלפון של אחת מעובדות המעון הנחשדת במתן עדות שקר לטובת שרה נתניהו. הסנגור ביקש מבית המשפט לעכב את ביצוע החיפוש, אך השופט דחה את בקשתו. העובדת הגישה ערעור: "הפריצה לטלפון הנייד אינה נחוצה"

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

המשטרה הוציאה צו לחיפוש במכשיר הטלפון הנייד של אחת מעובדות מעון ראש הממשלה שנחשדה במתן עדות שקר לטובת שרה נתניהו. הצו הוצא כבר לפני שלושה שבועות, ונתפס על ידי המשטרה בעת חקירתה לפני כעשרה ימים.

הסנגור, עו"ד איתמר בן גביר, פנה אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה דחופה לעכב את ביצוע החיפוש בפועל. עם זאת, השופט גיא אבנון דחה את בקשתו. השופט ציין כי בניגוד למקרה של יועצי ראש הממשלה, שעליו ניסה להסתמך בן גביר, הפעם הוציאה המשטרה צו חיפוש מראש.

בעקבות דחיית הבקשה, הגישה העובדת ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז. בערעור נטען היה נכון לקיים דיון במעמד שני הצדדים, "במיוחד נוכח הטענות כי פריצה לטלפון הנייד אינה נחוצה, אינה מידתית ויש בה פגיעה בפרטיות".

שרה נתניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
העובדת חשודה במתן עדות שקר לטובתה. שרה נתניהו/ראובן קסטרו

החקירה, העוסקת בחשד ששתי עובדות במעון הגישו תצהירים שקריים או עדות שקר, מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות המדינה. בעקבות החקירה, הפרקליטות הגישה לפני שבוע וחצי בקשה לעכב את ההליכים בתביעה שהגישה עובדת המעון לשעבר שירה רבן.

סנגוריה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ביקש אתמול מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את בקשת המדינה. הוא הגדיר את הבקשה כ"התערבות בוטה וחסרת תקדים בהליך אזרחי שבו המדינה נתבעת", וטען כי הוא "בדק ולא מצא ולו מקרה אחד שבו רשויות האכיפה נקטו הליך דומה".

כהן אף טען כי עצם הבקשה מהווה ניסיון "לשיבוש הליכי משפט". לדבריו, "נוכח האכיפה הבררנית שבה נוהגת 'המדינה' אשר במסווה של בקשה תמימה למראה, המגלה טפח ומכסה טפחיים, מנסה להטיל דופי בחתום מטה ולשבש מהלכי משפט, והכל במטרה לפגוע במשיבה 1 (שרה נתניהו) ובאמצעותה בבעלה ראש הממשלה".

עוד בוואלה!

עוד לפני החקירה החדשה, המורשעת שרה נתניהו קודם צריכה להחזיר 120 אלף שקל

לכתבה המלאה
שירה רבן, לשעבר עובדת במעון רה"מ בירושלים במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 11 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
המדינה ביקשה לעכב את ההליכים בתביעה שהגישה. שירה רבן/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

באוקטובר האחרון ביקשה המדינה לדחות את עדותם של עובדת המעון ליאורה בביאן, שהגישה תצהיר שתמך בטענותיה של נתניהו ושל אב הבית במעון, אפי אזולאי. המדינה הודיעה אז כי היא מבקשת לדחות את עדויותיהם בשל "מידע חדש שהגיע לידיה, ואשר עשוי להיות רלוונטי להעדתם, אשר מצוי בימים אלה בבחינה". בהמשך לאותה הודעה על "בחינה", מסרה לפני כשבוע וחצי המדינה לבית המשפט כי מתקיימת חקירת משטרה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully